Toon posts:

geluidskaart crashed bij bepaalde spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede forum gebruikers,

Ik heb een probleem, dat ik maar niet krijg opgelost.

Als ik bepaalde spellen (b.v. doom 3) wil spelen, dan krijg ik na ca. 1 minuut een harde pieptoon uit mijn boxen en dan werkt mijn geluidskaart niet meer. Ik kan het spel echter nog wel spelen, maar dan wel zonder geluid.

Ik heb gelezen op de site van Jaton dat mijn video kaart (gforce4 ti4400) minimaal 400Watt voeding nodig heeft en ik heb maar een voeding van 350 Watt. Ik ben naar mijn computer verkoper gegaan en die zegt dat hij daar nog nooit van gehoord heeft en nog nooit problemen mee heeft gehad.

Nu weet ik niet of het met de voeding temaken kan hebben. Ik heb alle laatste nieuwe updates van zowel de videokaart als de geluidskaart als windows geinstalleerd.

Weten jullie misschien een oplossing????

mijn p.c. specs:

processor: pentium 2400 mhz
moederbord: aopen ax45-533N
geheugen: 512mb PC2700 ddr sdram
geluidskaart: creative audigy platinum
videokaart: gforce4 ti 4400
besturingssysteem: windows XP sp1

alvast bedankt voor al jullie reacties !!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de geluidskaart in een ander pci slot te steken, lieft een busmaster slot, zonder een andere kaart in het pci-slot eronder?

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat ga ik nu maar eens proberen !!

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de geluidskaart verplaatst nu heeft hij eronder 1 poort vrij, maar het gaat nu zelfs slechter. Ook merkte ik nu dat als het beeld beweegd de geluidskaart piept op die beweging.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de pci kaarten nog eens van plaats verwisseld en nu is het weer hetzelfde als voor ik ze uitwisselde.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu zelfs dat ik maar 250 Watt voeding heb.
Pagina: 1