Onstream DI-30 spuugt tape weer uit

Pagina: 1
Acties:

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 16:43
Hi,

Na een jaar of twee trouwe dienst weigert mijn DI-30 tapedrive sinds kort dienst. Het begon met een backup die stokte en met fouten afgebroken werd en nu weigert de tapedrive tapes. Je stopt een tape er in en die komt er vrijwel gelijk weer uit. Nu is Onstream dood, dus hoop ik een beetje op gelijke ervaringen bij een of meer lezers van dit forum. En natuurlijk op een oplossing naar aanleiding van die ervaring???

--Frank

Verwijderd

Tsja, ik ken het gevoel vrij goed. De drive staat hier nu vooral stof te verzamelen. Heb je de tapes al opnieuw geïnitialseerd, geformateerd e.d.?

Bij mij helpt het soms van de soft eraf te zwieren, rebooten opnieuw opzetten en het werkt weer >:)

Welk type gebruik je juist? er zitten soms ook wat verschillen op de aansluitingen, dus...

• Frank071
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 16:43
Behalve DI-30 staat er niet veel op. Van binnen heet het een Beetle N4A. Overigens heeft het met de zachtewaar niet veel te maken, de tape wordt ook al uitgespuugd als ik de drive alleen van spanning voorzie. 't Lijkt er op alsof 'ie bij de tape-init niet "voelt" dat er een tape in zit. Goed balen.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-03 15:45
Ik heb ook een DI-30 (de fast variant) en die heeft exact hetzelfde probleem, zelfs een reinigingstape spuugt ie weer uit. Het heeft niets met software te maken want hij doet het ook als je nog geen driver hebt geinstalleert.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hastec (vroeger importeur voor nederland van S3/Diamond enz) schijnt de support voor Onstream over genomen te hebben. (www.hastec.nl)