Toon posts:

[GIF]loop once is in firefox ook echt once.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hetvolgende probleem, ik heb een voetballayout(grasveldje, met 2 goals enzo), maar ik had het idee dat als men op een link klikt, er een GIFje gaat spelen op de layout wat dus een bal van het ene goal in het andere goal laat gaan.

Nu heb ik dat opgelost door dat stuk in een aparte dir (gewoon dezelfde index, maar dan met javascript) te hebben, en heb ik de gif ingestelt op once.
Met javascript check ik de tijd of de gif is afgelopen, en dan komt een alert, en zodra ik op ok klik gaat hij naar de pagina waar hij heen moest gaan.

Alleen is het probleem dat, als de GIF op 'forever' staat, dat hij ook verder gaat bij een alert, dit wou ik dus oplossen door hem op 'once' te zetten, met als laatste frame waar de bal al in het goal ligt.

Nu werkt dit prima in IE, maar in firefox loopt de GIF ook echt maar een keer.
Dus de eerste keer werkt het goed, de andere keren begint de gif gewoon bij het laatste frame(waar de bal al in het goal ligt)en is er dus geen animatie meer. :?

Hoe kan ik nu zorgen dat het GIFje elke keer 1 keer afspeeld, en dan stopt, zonder dat het in firefox de volgende keren bij het laatste frame begint?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik denk dat je hem dan moet reloaden. want als je een gifje 1x wil afspelen (dus once in het gifje zelf) dan denk firefox dus maximaal 1x spelen per pagina reload

dus misschien een iframe met daarin een self refresh ofzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 11:24

Akerboom

Codito, ergo sum

met javascript de img.src opnieuw zetten? mss dat dat een soort reload van het plaatje is.

Verwijderd

Topicstarter
TormentoR schreef op 09 augustus 2004 @ 14:14:
met javascript de img.src opnieuw zetten? mss dat dat een soort reload van het plaatje is.
Dit kan ik idd even proberen, maar het is zo'n layout gemaakt met Photoshop+Imageready dus er zijn 9 images die ik moet refreshen.

Maar zal vast wel lukken, ff proberen :)

Verwijderd

Dit kan ik idd even proberen, maar het is zo'n layout gemaakt met Photoshop+Imageready dus er zijn 9 images die ik moet refreshen.
Misschien moet je eerst je werkwijze is refreshen? ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Er ligt me ergens bij dat dit een bug was en een speciale werkwijze vereiste omdat een gif maar 1 keer afspeelt. Je kunt dus niet met JS het plaatje preloaden en iederen keer opnieuw laten zien, maar je moet hem echt reloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door André op 09-08-2004 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met een omwegje is het nu bijna gelukt.
Wat wel grappig is eigenlijk, dat het nu wel in Firefox werkt, maar niet in IE 8)7Naja, 1 klein bugje in IE

Ik doe het nu zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function score()
{
    document.getElementById('layout03').style.backgroundImage='URL(../images/layout_03.gif)';
    setTimeout("goal()", 1900);
}
function goal()
{
    document.images['layout01'].src='../images/layout_01.gif';
    document.images['layout02'].src='../images/layout_02.gif';
    document.images['layout04'].src='../images/layout_04.gif';
    document.images['layout05'].src='../images/layout_05.gif';
    document.images['layout06'].src='../images/layout_06.gif';
    document.images['layout07'].src='../images/layout_07.gif';
    document.images['layout08'].src='../images/layout_08.gif';
    document.images['layout09'].src='images/layout_09._02.gif';
    alert('GOAAAAAAAAAAAAAAAL!!!');
    document.location='../?page=<? echo $_GET['goto']; ?>';
}
//-->
</SCRIPT>

Zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen, laad hij dus de images die op de index worden gebruikt(zonder animatie dus).
Ik heb de animaties op 'once' staan, en dat werkt nu allemaal prima, het onderste plaatje veranderd in een plaatje waar de bal nog in het doel ligt, zonder animatie.
Dus nu als je op een link klikt, gaat hij naar de dir waar de animatie gebeurd, als die is afgelopen krijg je een alert, daarna gaat hij naar de pagina waar hij heen moet.

Alleen wat nu het probleem is bij IE, is dat als de alert er is 2 plaatjes nog even een stukje bal laten zien.

de 'layout03' cell, waar dus de achtergrond veranderd moet worden verandrd in Firefox ook echt, in IE zet hij hem eroverheen, waardoor je een bovenkant en een onderkant van een bal nog steeds ziet.

Dan het plaatje onder die cell(layout04) laat ook nog even een hele bal zien, op dit moment gaat de bal in het laatste plaatje(layout09)even weg, en komt dan weer terug, waarna alles weer goed is.

• André

André

Analytics dude

Heb je iets online staan?

Verwijderd

Topicstarter
http://pc-fr34k.mijnip.nl/george/
Staat hier op m'n servertje...

Niet letten op dat er nog geen echte verschillende pagina's zijn, dit moet ik nog maken :)

dat knipperen in het menu ga ik nog duidelijk veranderen, ziet er niet uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 15:11 ]

• André

André

Analytics dude

Aha, dat bedoel je dus, kun je niet gewoon een scriptje maken die 1 plaatje (met bal) over je pagina heen animeert. Dan kun je @random die bal in een andere hoek laten scoren en loopt het ook nog eens vloeiender :)

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 09 augustus 2004 @ 15:13:
Aha, dat bedoel je dus, kun je niet gewoon een scriptje maken die 1 plaatje (met bal) over je pagina heen animeert. Dan kun je @random die bal in een andere hoek laten scoren en loopt het ook nog eens vloeiender :)
Je bedoeld zoiets als gewoon met javascript een image laten 'zweven' over de pagina?

Dat random gedoe is wel leuk idd, bedankt voor het diee :)

Alleen heb ik niet echt een idee hoe ik dit zou kunnen doen, en of zoiets wel goed gaat werken in Firefox(dingen van leejoo die over de pagina bewegen zijn iig bijna nooit goed in firefox)

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 15:16:
[...]

Je bedoeld zoiets als gewoon met javascript een image laten 'zweven' over de pagina?

Dat random gedoe is wel leuk idd, bedankt voor het diee :)

Alleen heb ik niet echt een idee hoe ik dit zou kunnen doen, en of zoiets wel goed gaat werken in Firefox(dingen van leejoo die over de pagina bewegen zijn iig bijna nooit goed in firefox)
Zulke dingen doen het in Firefox beter dan in IE (IE is ook al heel oud). Er wel van dat soort voorbeelden te vinden hier op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 09 augustus 2004 @ 15:18:
[...]

Zulke dingen doen het in Firefox beter dan in IE (IE is ook al heel oud). Er wel van dat soort voorbeelden te vinden hier op GoT :)
hmmm, dus hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik heb nu dus geen idee op wat ik moet zoeken, en wat ik moet veranderen...
Lijkt mij dat ik iig ook de layout van de index moet gebruiken...

• André

André

Analytics dude

[rml][ DHTML] Contest 2003[/rml]
[rml][ Contest] Officiële GoT 5K contest 2004[/rml]
[rml][ Game project] Pumpkins (DHTML Lemmings(tm) revised)[/rml]

Het is iig te bereiken met DHTML, in bovenstaande topics staat veel voorbeelden over wat er met DHTML allemaal mogelijk is.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Dat "GOOOAAAAL!" iedere x is vrij irritant...

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
leokennis schreef op 09 augustus 2004 @ 15:51:
Dat "GOOOAAAAL!" iedere x is vrij irritant...
Zat ik ookal aan te denken iets anders voor in de plaats te doen, eerst maar eens zorgen dat ik met javascript zo'n ding kan maken wat andre zei, heb nog niks kunnen vinden waar ik iets aan heb in die topics...
Pagina: 1