Ik zit hier lokaal wat te maken met html en javascript (php in niet mogelijk helaas, wat ik normaal wel gebruik).
Het is de bedoeling, dat ik een directory uitlees (alles lokaal dus) en alle dub-dirs, met desbetreffende files, in een array gooi, om vervolgens mooi weer te geven in een overzichtje op een html pagina!
Nou dat uitlezen lukt dus van geen meter, ik weet echt niet hoe dit dus moet onder javascript...
Onder vbscript heb ik iets gevonden :
als ik dan vervolgens in html DocsInDir schrijf krijg ik mooi een overzichtje, MAAR ik kan die dus niet doorgeven aan javascript... d8 ik dus.
Nou heeft dus iemand een idee, ofdat ik wel die code doorgeef, ofdat ik iets in javascript zelf maken moet!
bvd
Het is de bedoeling, dat ik een directory uitlees (alles lokaal dus) en alle dub-dirs, met desbetreffende files, in een array gooi, om vervolgens mooi weer te geven in een overzichtje op een html pagina!
Nou dat uitlezen lukt dus van geen meter, ik weet echt niet hoe dit dus moet onder javascript...
Onder vbscript heb ik iets gevonden :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| dim Dir, Dir_Open, Show_Ext
Dir ="K:\deDir"
Dir_Open ="K:\deDir"
Show_ext = "doc"
function DocsInDir
Dim filesys, folder, fil, filecoll, filist
Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set folder = filesys.GetFolder(Dir)
Set filecoll = folder.Files
For Each fil in filecoll
Exten = filesys.GetExtensionName(fil.name)
if exten = Show_ext then
filist = filist & "<a href=""file://" & Dir_Open & "\" & fil.name & """>" & fil.name & "</a>"
filist = filist & "<BR>"
end if
Next
DocsInDir = filist
End function |
als ik dan vervolgens in html DocsInDir schrijf krijg ik mooi een overzichtje, MAAR ik kan die dus niet doorgeven aan javascript... d8 ik dus.
Nou heeft dus iemand een idee, ofdat ik wel die code doorgeef, ofdat ik iets in javascript zelf maken moet!
bvd
euh...ja