[Mobo]Asrock K7VT2 defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
Hallo allemaal. Ik heb een tijdje geleden een low-budget pc gebouwd met de volgende specs:

Asrock K7VM2 (onboard lan/video/audio)
Duron 1800
256 mb ddr 266
20 gb HDD

Vanaf het begin deed de K7VM2 al raar. Iedere keer bij het booten ging de PC automatisch na enkele seconden weer uit en soms deed hij helemaal niets.

Na het moederbord te hebben geretourneerd kreeg ik een nieuwe exemplaar. (mobo bleek na testen door tech. medewerkers van de winkel defect) Het nieuwe exemplaar heeft 3 maanden goed gedraaid en doet nu dus ook helemaal niets meer. Elke keer bij het booten lijkt alles goed te gaan (HDD spint, cd-rom drive wordt gevonden etc) maar dan hangt hij onmiddelijk. Ik krijg ook gewoon geen beeld meer. Dit is ontstaan na een dikke vastloper tijdens het surfen. Iemand toevallig ervaring met deze kl*te moederborden?

[ Voor 3% gewijzigd door FaLc0n op 09-08-2004 13:17 ]

Verwijderd

Zelf ook zo'n bordje die draait (nog) als server. Ook nog met een 1700XP+ en 2 x 40Gb HDD. Doet het goed. Misschien is je BIOS gesloopt??

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb er hier 2 op de test staan die als client en server gaan dienen, maar er is één bord nu al met een dode ram socket (bord is nieuw) oid. Ik vermoed dat beide bordjes niet lang te leven hebben.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Wat voor een voeding heb je? Wellicht is daar ergens een probleem te vinden. Check alle kabels eventjes :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

Als het echt aan dat soort mobo ligt, probeer dan de andere versie. De ASRock K7S8XE. Die werkt bij mij super. (Duron 1800 @ 2120, 2x256 PC 266 @ 333 etc.)

Ik ga er binnenkort nog een kopen voor mijn Athlon 1000, als vervanging voor de ECS die stuk is....

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• FaLc0n
sebastius schreef op 09 augustus 2004 @ 23:28:
Ik heb er hier 2 op de test staan die als client en server gaan dienen, maar er is één bord nu al met een dode ram socket (bord is nieuw) oid. Ik vermoed dat beide bordjes niet lang te leven hebben.
Krijg je wel beeld als je het geheugenreepje in de dode socket stopt?

Ik heb nu dus een nieuw mobo gekregen (3e!!) en heb gewoon weer exact hetzelfde probleem!!! argh!!

Als het geheugen zelf kapot is dan hoor ik nog wel beeld te krijgen volgens mij, weet niet hoe dat bij de processor zit... de voeding is trouwens zo goed als nieuw.

Dit is gewoon niet leuk meer :'(

[ Voor 20% gewijzigd door FaLc0n op 10-08-2004 17:02 ]

• smvs
  • Niet online
die kv7m2 dingen zijn hartstikke ruk idd. gaan spontaan stuk. ik heb er zelfs 1 gehad die op eigen houtje een cpu een bruut hoog voltage mee ging geven (1,90 volt ofzo) dat ging helemaal niet goed.

• FaLc0n
Dat het niet al te beste mobo's zijn was ik idd al achter ja... flink dramatisch :(

Als de CPU kapot is krijg ik dan nog wel beeld of niet? Heb geen ervaring met een kapotte CPU en heb ook geen Duron liggen om het even te testen :( Volgens mij moet je dan toch nog gewoon beeld krijgen met een foutmelding?

• smvs
  • Niet online
FaLc0n schreef op 11 augustus 2004 @ 11:57:
Dat het niet al te beste mobo's zijn was ik idd al achter ja... flink dramatisch :(

Als de CPU kapot is krijg ik dan nog wel beeld of niet? Heb geen ervaring met een kapotte CPU en heb ook geen Duron liggen om het even te testen :( Volgens mij moet je dan toch nog gewoon beeld krijgen met een foutmelding?
cpu kapot = geen beeld. (nou ja een cpu kan ook een beetje kapot zijn en daardoor instabiel zijn, maar als een cpu echt kapot is zul je never nooit beeld krijgen)

zoals de lokale duitse elektronicaboer hier zegt: 'Kein Bild, kein Ton, wir kommen schon!'

• FaLc0n
smvs schreef op 11 augustus 2004 @ 12:03:
[...]

cpu kapot = geen beeld. (nou ja een cpu kan ook een beetje kapot zijn en daardoor instabiel zijn, maar als een cpu echt kapot is zul je never nooit beeld krijgen)

zoals de lokale duitse elektronicaboer hier zegt: 'Kein Bild, kein Ton, wir kommen schon!'
Hier was ik idd al bang voor, maarja... hoopte toch op een ander antwoord ;) Dan is het straks dus gewoon zo dat ik eerst dat kl*te mobo kapot heb en een maand later de processor... gsus! Ik ga 't wel uitzoeken en post nog wel updates. Bedankt tot zo ver!

Verwijderd

Daarom neem ik ook nooit een asrock mobo, maar iemand zij tegen mij, dat asrock en asus bijelkaar horen:S Maar is dat wel waar?

• FaLc0n
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 12:36:
Daarom neem ik ook nooit een asrock mobo, maar iemand zij tegen mij, dat asrock en asus bijelkaar horen:S Maar is dat wel waar?
AsRock is een dochteronderneming van Asus. Ze richten zich op de low-budget markt.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

smvs schreef op 11 augustus 2004 @ 12:03:
[...]

CPU dood geen beeld is niet altijd waar !. Op een Aopen MK33 krijg je het biosflash screen (voor als je je bios om zeep hebt geholpen) als je er een kapotte CPU in doet. De CPU was 100% kapot. Core ontzettend veel beschadigd. EPoX 8RDA geeft meteen FF aan --> Foute boel. ECS K7VTA3 start ook niet met die CPU.

Verder zie ik hierboven een reactie : Ik neem nooit ASRock meer.....ik moet zeggen dat de ASRock K7S8XE een prima bord is. Ik ga er binnenkort dus nog 1 van kopen. (K' heb er al een op een Duron 1800).

Probeer dus dat brakke bord terug te brengen en een voorstel te doen : Dit is al mijn 3rde kapotte ASRock bord van het type K7VT2. Er zijn meer mensen met dit bord die problemen hebben. Kan ik deze terug brengen en er een ASRock K7S8XE voor terug krijgen :?. Zo niet, misschien de K7S8X wel, die heeft 333FSB i.p.v. 400. Verder is 'ie hetzelfde. Je kunt natuurlijk ook bijbetalen indien die K7S8XE duurder is dan de K7VT2.

• FaLc0n
AMD-FreaK schreef op 11 augustus 2004 @ 12:54:
[...]

CPU dood geen beeld is niet altijd waar !. Op een Aopen MK33 krijg je het biosflash screen (voor als je je bios om zeep hebt geholpen) als je er een kapotte CPU in doet. De CPU was 100% kapot. Core ontzettend veel beschadigd. EPoX 8RDA geeft meteen FF aan --> Foute boel. ECS K7VTA3 start ook niet met die CPU.

Verder zie ik hierboven een reactie : Ik neem nooit ASRock meer.....ik moet zeggen dat de ASRock K7S8XE een prima bord is. Ik ga er binnenkort dus nog 1 van kopen. (K' heb er al een op een Duron 1800).

Probeer dus dat brakke bord terug te brengen en een voorstel te doen : Dit is al mijn 3rde kapotte ASRock bord van het type K7VT2. Er zijn meer mensen met dit bord die problemen hebben. Kan ik deze terug brengen en er een ASRock K7S8XE voor terug krijgen :?. Zo niet, misschien de K7S8X wel, die heeft 333FSB i.p.v. 400. Verder is 'ie hetzelfde. Je kunt natuurlijk ook bijbetalen indien die K7S8XE duurder is dan de K7VT2.
Ik ga eerst proberen een andere processor er in te drukken en als dat hetzelfde effect geeft zal ik idd maar eens gaan vragen om een ander board. Tnx voor de hulp en nfo!!

• FaLc0n
Aantal extra testen uitgevoerd met de volgende resultaten:

- Geen kortsluiting, heb het moederbord los aangesloten
- voeding is prima, met andere voeding hetzelfde probleem

Ik ga er maar gewoon wéér mee terug... *zucht*

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Heb je het geheugen al eens getest met Memtest86? Het lijkt me namelijk erg sterk dat je drie kapotte moederborden achter elkaar krijgt.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

NNF schreef op 11 augustus 2004 @ 20:15:
Heb je het geheugen al eens getest met Memtest86? Het lijkt me namelijk erg sterk dat je drie kapotte moederborden achter elkaar krijgt.
Er zijn meer mensen met een kapot ASRock K7VT2.....die K7VT2 is dus niet echt zo sterk als steen :/ ....

[ Voor 19% gewijzigd door Thandor op 11-08-2004 22:14 ]

• FaLc0n
NNF schreef op 11 augustus 2004 @ 20:15:
Ja, maar dat 2e moederbord heeft wel 3 maanden gedraaid he... dus het blijft vreemd :( Bij een kapot geheugenreepje krijg je trouwens nog wel beeld in de meeste gevallen dacht ik. Vanmiddag maar terug naar de winkel... ben benieuwd!

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Ik heb ook een K7VT2...toendertijd gekocht voor mijn fileserver. Overigens zit hij nu in mijn hoofdsysteem omdat dat A7V333 bordje nu voor de 4e keer kapot is. Die K7VT2 draait hier al zeker 1.5 jaar 24/7 en geen probs...kan ik van het high-budget bord niet zeggen.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:34
Ach ja als een Asrock kapot gaat dan komt het omdat het een slecht merk is met allerlei rommel erop. Gaat er een Asus kapot tja dan heb je toevallig pech en krijg je reacties dat je erg pecht hebt en dat het een maandagochtend exemplaar is.
Mijn Asrock K7S8XE rev 3.0 draait nu al maanden stable as rock.

• smvs
  • Niet online
Mad_Manic schreef op 12 augustus 2004 @ 11:31:
Ach ja als een Asrock kapot gaat dan komt het omdat het een slecht merk is met allerlei rommel erop. Gaat er een Asus kapot tja dan heb je toevallig pech en krijg je reacties dat je erg pecht hebt en dat het een maandagochtend exemplaar is.
Mijn Asrock K7S8XE rev 3.0 draait nu al maanden stable as rock.
dat dacht ik vroeger ook maar door ervaring ben ik er inmiddels wel achter dat asrock gewoon echt een slecht baggermerk is. probleem is dat je er niet van op aan kunt. het kan zomaar zijn dat 20 moederborden heel erg goed zijn die je verkoopt, en dat je van een andere serie weer alles terugkrijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door smvs op 12-08-2004 12:00 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@SMVS
MSI dan :?, is dat wel een goed merk. Volgens jouw redenering niet, er zijn talloze topics dat zo'n MSI K8 Neo ding voor de Athlon 64 niet naar behoren werkt.

Moederborden is een onderdeel in de PC waarop alle andere onderdelen geplaatst worden....dus je moederbord is heel belangrijk. Alles moet ondersteunt worden etc..
Sommige onderdelen werken gewoon niet goed in een bepaald mobo. ECS mobo's bv.
Mijn K7VTA3 rev.2.0 was met Windows 98 superstabiel (zelfs met Win98 ;) ). Windows 2000 & XP draaien ook perfect.

Mijn broer heeft een K7S6A, daar draaide Windows 98 niet goed op, dit ook mede dankzij de oudere grafische kaart. Na het installeren van een nieuwere waren de problemen weg. Windows XP draait er nu op, en dat draait als een tiet :)

Mijn oom heeft een K75SA. Had toen hij de PC kocht ook Windows 98. Dit draaide superslecht. Tijdens het branden kon je bv. niet de klok veranderen/op tijd zetten. Het systeem crashte domweg. Nu met Windows XP is dat niet meer.

Ik heb zelf ook een K7S8XE, deze draait perfect :). Hij draait overigens 24/7.

Sterker nog : ASRock heeft een filmpje de CD gezet waarin uitgelegd wordt hoe het moederbord werkt (qua aansluitingen etc.) hoe je de PC aansluit, bouwt. Dat soort dingen.
Dat heb ik bij merken zoals MSI, EPoX, ECS, ASUS nog nooit gezien.

Ik ben het met Mad_Manic eens, budget moederborden hoeven niet slecht te zijn. De ASRock K7S8XE is gewoon een ideaal bordje ;).

De K7VT2 blijkt gewoon wel slecht te zijn. Je moet maar denken dat ASRock niet het merk is, maar dat ASRock K7S8XE & ASRock K7VT2 apparte merken zijn en dus niets met mekaar te maken hebben. In dit geval is het "merk" ASRock K7VT2 het moederbord met de meeste problemen.

Asus moederborden kunnen ook problemen hebben met geheugensoorten, grafische kaarten etc. Niet alleen goedkope merken hebben problemen (ASRock hoort bij ASUS, toch heb ik liever ASRock ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 12-08-2004 13:00 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Argh...verkeerde knopje :/

[ Voor 99% gewijzigd door Thandor op 12-08-2004 13:00 ]

Verwijderd

Zeer vreemd, ik heb destijds mijn 2 jaar oude msi k7t pro2 mobo vervangen door een asrock k7vt2, omdat de msi de geest had gegeven nadat de condensatoren waren geklapt (ook na het vervangen van de condensatoren zat het bord te gillen dat het geheugen niet goed erin zat of beschadigd was).

Op deze k7vt2 (€38,95 is geen geld voor zon mobo), zit een duron 700 en 384 MB sdram pc133 (zat eerst op de msi). Geen enkel probleem, sterker nog, windows xp pro startte nog goed op ook! Na een herinstallatie over xp pro heen, werkte dit bordje rotsstabiel.

Mijn broertje speelt nogal veel lineage 2, en daar is de pc bijna nooit in gecrashed (windows kwam wel een keer met een out of memory fout).

Zal ik dan heel toevallig een goede versie hebben, na alle negatieve verhalen over de k7vt2?

• FaLc0n
Ik heb de VM2...foutje in topic titel maar kan ik niet herstellen (heb alleen direct het bericht aangepast bij het posten).

Probleem is opgelost, geheugen bleek dit keer finaal naar de kl*te te zijn :( Eerst dus het mobo en nu dus het geheugen... lekker hoor. Bedankt voor alle hulp iig 8)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

FaLc0n schreef op 12 augustus 2004 @ 16:27:
Ik heb de VM2...foutje in topic titel maar kan ik niet herstellen (heb alleen direct het bericht aangepast bij het posten).

Probleem is opgelost, geheugen bleek dit keer finaal naar de kl*te te zijn :( Eerst dus het mobo en nu dus het geheugen... lekker hoor. Bedankt voor alle hulp iig 8)
De K7VT2 finaal de grond ingestampt, blijkt het de K7VM2 te zijn :P.
Volgens mij kun je beter bij een foutje topictitel een berichtje plaatsen in de zin van : Ik heb niet de K7VT2, maar de K7VM2. Kan een modje de titel ff aanpassen :?.
Dan werkt het wel ;)

Al met al denk ik toch (en zal voorlopig wel zo blijven :)) dat de ASRock K7S8XE het beste ASRock moederbord is.

• smvs
  • Niet online
Thandor schreef op 12 augustus 2004 @ 12:57:
@SMVS
MSI dan :?, is dat wel een goed merk. Volgens jouw redenering niet, er zijn talloze topics dat zo'n MSI K8 Neo ding voor de Athlon 64 niet naar behoren werkt.

Asus moederborden kunnen ook problemen hebben met geheugensoorten, grafische kaarten etc. Niet alleen goedkope merken hebben problemen (ASRock hoort bij ASUS, toch heb ik liever ASRock ;)
Ik vind MSI ook een kutmerk ja, door slechte ervaringen uit het verleden. MSI vind ik nog erger dan Asrock eigenlijk, want als iets goedkoop is en het gaat stuk oke, maar als iets duur is en het gaat dan nog steeds stuk, dan ben je dubbel fucked.

Elk merk heeft weleens een slechte serie, dat ben ik met je eens. Alleen ik heb dus de ervaring dat bij merken als Asrock en ECS dit even te vaak voorkomt. En dan praat ik nog niet eens over één model wat slecht zou zijn, maar gewoon over één en hetzelfde model waarvan je eerst 20 goede en daarna 20 totaal foute exemplaren binnen kunt krijgen.

Als jij echter Asrock een goed merk vind, das mooi. Je hebt voor weinig geld dan dus een goed product. Als jij tevreden bent wie ben ik dan om de boel af te gaan kraken. Daar is het me ook niet om te doen.

Ik ben er ook niet op uit om merken te verdedigen ofzo. De laatste tijd heb ik veel goede ervaringen met Asus en Gigabyte. Asus was vroeger echter nooit een optie omdat ze veels te duur waren. Als Asus het in mijn ogen goed blijft doen dan blijf ik Asus verkopen, en blijf ik dit merk trouw. Alleen als Asus ook gezeik gaat geven dan blijf ik niet tot in de eeuwigheid dit afschuiven op dingen als 'kan gebeuren' of 'er kan weleens een slechte tussen zitten' want in the end zijn we er allemaal op uit om zo weinig mogelijk gezeik te krijgen voor zo weinig mogelijk geld en met welk merk ik dat ga bereiken interesseert me geen ruk.

Mijn visie over het geheel komt overigens aardig overeen met deze site http://www.redhill.net.au/

Australische no-nonsense computerzaak die wereldwijd bekend is in het computerwereldje om hun hardware guide.

[ Voor 7% gewijzigd door smvs op 13-08-2004 15:41 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook een K7VT2, eind vorig jaar ergens gekocht samen met de rest van mn pc in onderdelen. Jammer genoeg heb ik de vervelende eigenschap om zodra het binnen is alle verpakkingen open te scheuren en dolenthousiast meteen beginnen met bouwen. (en dan hoe sneller hoe beter).

Mjah, bijna klaar dus, alles zat er zo'n beetje in, en ik moest als laatste nog even de cd/dvd spelers erin schuiven. Ram met een noodvaart mn Creative 52x speler in dat 5,25 slot, tok! jahoor, die conpensator naast mn geheugenmodules eraf. Toch maar even geprobeerd aan te zetten, niks aan de hand en tot op de dag van vandaag draait ie lekker 8)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@SMVS....MSI heb ik persoonlijk geen slechte ervaringen mee :P, maar ik zie ontzettend veel MSI dingen hier op GoT die brak zijn. (Meer dan andere merken..)

En redhill ken ik ook al heel lang :), geweldig om de CPU historie van begin tot eind door te lezen. Helaas hebben de laatste technologieën er niet bij staan.
Dus de Prescott, Athlon 64, Opteron etc...90nm technieken.

Alleen met Q-Tec heb ik slechte ervaringen...wat een baggervoedingen. Verder valt het over het algemeen wel mee. Er is weliswaar wat kapot gegaan, maar shit happens ;).
(De Q-Tec 420Watt "doet" het wel, maar hij wordt warm als de PC uit staat :/, hij is even slecht als een SweeX 300Watt en hij maakt 10x zo veel hitte, dus ook lawaaiige koeling (die SweeX gaat op 5V 1 fan, heerlijk stil ;))

Pagina: 1