Toon posts:

GEIL geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb zonet wat gerief besteld voor m'n nieuw peeceetje. Ik heb reeds 1 latje van 256mb en 2 latjes van 512mb versleten... telkens van een merk zoals takems, infineon en hynix (of zoiets) dus zou ik deze keer graag wat deftig geheugen steken maar toch niet te diep in the pocket graven. Bij m'n leverancier verkopen ze vooral GEIL (http://www.geilusa.com) geheugen... klinkt alvast lekker :P , zien er ook wel tof uit en de prijzen zijn ook niet mis.

Ik heb me dus deze besteld:

GE1GB3200BDC
- http://www.geilusa.com/proddetail.asp?linenumber=36
- CAS 2.5 8-4-4
- 2V55 - 2V95

wat er voor mij wel zeer deftig uit zag, maar de 'aparte' moduletjes... zonder die heatspreader hebben van eigenschap CAS 2.5 6-3-3 & 2V55-2V85. Dus ben ik even gaan opzoeken wat die 8-4-4 / 6-3-3 betekend en ben tot de conclusie gekomen dat dit de clock-timing's zijn... Kortom... die zonder heatspreader hebben minder clocks nodig om aan hun data te komen dan die mét de heatspreader ? Dat zou er toch voor zorgen dat die mét de heatspreader trager zijn dan die zonder ?

Heb ik dit nu zó mis op ? |:( Zoja... is er ergens een simpele guide over het begrijpend lezen van geheugen ?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het mem met heatspreader is dus duurder en wordt vaak ook gebruikt om te overclocken waardoor ze dus sneller warm worden en dit dus belangrijker is. Bovendien is dat vaak ook 'GEILer' om te zien natuurlijk ;)

Overigens voor clocktimings betekent hoe lager de timings hoe sneller het geheugen, staat hier vast wel ergens in een FAQje

[ Voor 26% gewijzigd door Turkish op 09-08-2004 12:55 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

In principe heb je gelijk. Op papier zijn de modules zonder heatspreader sneller.

Echter:
Ik heb hetzelfde dual setje (GeiL value 2 x 256Mb, blauwe heatspreaders)
Bij mij doen ze clock 2-3-2-8 @ 2,65V
Op 2,85V doen ze 2-3-2-8 op 230Mhz :)

Let wel op: bovenstaande wil niet zeggen dat jij ook deze resultaten haalt. (kan wel, hoeft niet) ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met veel bloed, zweet en tranen hebben we een idioot uitgebreide RAM FAQ in de PMG FAQ gezet. Lees het eens door, dan snap je een stuk meer. 2.5-8-4-4 is iig trager dan 2.5-6-3-3 :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.