Ik wordt gek..... Welke nu te nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
All,

Na een heel weekend in zowel tweakers forum en in de extremeoverclocking forum gezocht te hebben ben ik radeloos geworden. Wie kan me helpen met het volgende probleem.

Na bijna 3 jaar de ti4200 te hebben gehad met zeer tevredenheid wil ik toch naar een hogere video-kaart toe, maar niet naar een kaart van 500 pleuro maar gewoon beschaafd kaartje waar ik weer 2 jaartjes mee door kan, dus na de revieuw van xbit (zie nieuws tweakers) te lezen is mijn oog gevallen op de 9800 pro. Na veel zoeken ben ik er wel achter dat de Sapphire 1 van de betere overclock kaart is, maar nu mijn vraag.

Er zijn er een aantal de meeste snap ik ook wel zoals extreme etc. etc. maar wie kan mij het verschil vertellen tussen de Atlantis 9800 pro en de gewone 9800pro?

Zowel de site van sapphire is daar niet duidelijk over als welke forum dan ook. Het enige wat ik kan vinden is dat hij 30 pleuro duurder is. Waarom heeft die atlantis een betere core/mem of andere dingen.

Ik wil hem wel gaan overclocken en heb wel al gezien in de post hier dat de atlantis het beste te flashen valt.

Dus wie help me uit mijn 30 pleuro droom en kan mij hier antwoord op geven.

Daarnaast lees ik dat meerdere sapphire kaarten (en andere 9800 pro) met een r360 core worden uitgerust. Is dit ook het geval bij deze 2 kaarten???

Greetz Boy_One

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 13:13
de 9800 pro van sapphire heeft de r360 (geloof ik) gpu en die heeft de xt ook, "normale" 9800 pro's hebben de r350.

dus daarom is hij beter over te klokken omdat die hogere snelheden aankan :)

[ Voor 32% gewijzigd door NEOeo op 09-08-2004 12:52 ]

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Hmmm..niet helemaal on-topic..maar als jij al gek wordt van 30 euro...bespaar je dan de moeite en koop er gewoon meteen eentje die het makkelijkst te krijgen is..bespaart je weer veel zorgen en een topic op GoT. Nu wel on-topic. Waarschijnlijk is het verschil qua chipsets minimaal en zal alleen een kostenanalyse uitwijzen waarom het verschil 30 euro is..er hoeft niet overal een productreden voor te zijn.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Verwijderd

In principe heeft Sapphire 2 modellen van de 9800 Pro (met 128 MB).
1) Atlantis
2) Ultimate

De Atlantis is de "normale" versie met standaard koeler en de Ultimate heeft zo'n Zalman heatpipe koeler erop zitten.
Nu komt de meeste verwarring door de toevoegingen "bulk", "retail" en "lite retail" die Sapphire gebruikt.
Bulk is kaart met TV-out adapter en driver CD, retail is complete verpakking met flink wat software erbij en de lite retail heeft ook de complete verpakking maar met minder software.

• Boy_One
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 12:54:
In principe heeft Sapphire 2 modellen van de 9800 Pro (met 128 MB).
1) Atlantis
2) Ultimate

De Atlantis is de "normale" versie met standaard koeler en de Ultimate heeft zo'n Zalman heatpipe koeler erop zitten.
Nu komt de meeste verwarring door de toevoegingen "bulk", "retail" en "lite retail" die Sapphire gebruikt.
Bulk is kaart met TV-out adapter en driver CD, retail is complete verpakking met flink wat software erbij en de lite retail heeft ook de complete verpakking maar met minder software.
Ach ja iedereen heeft gelijk hier die 30 pleuro meer... Maar was zo benieuwd of iemand dit kon vertellen. Zag trouwens net dat hij 20 pleuro gezakt is dus ach voor die 10 pleuro meer ga ik denk ik toch voor die atlantis.

Maar om nog even op deze reaktie te reageren sapphire heeft er toch zeker drie zie http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/369 en eigenlijk 4
de 128 pro de 120 pro 128bits de atlantis en de ultimate. ;)

De 128 bits heeft qua mem mindere capaciteiten dus die valt af de ultimate vind ik te duur als ik kijk kan ik de atlantis beter zelf overclocken met een koeler en ben ik goedkoper uit. >:)

Dus blijven de gewone 128 pro en de atlantis over, en ben ik nog steeds benieuwd wat het verschil is, al ga ik zelf nu voor de atlantis. Maar als iemand mij ooit uit dit sprookje kan helpen ben ik jullie extra dankbaar. ;)

Greetz Boy_One

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:45
Ik zou gewoon voor die Ultimate gaan, lekker stil en beter overklokbaar :)

Verwijderd

Je hebt gelijk wat betreft de 128bit memory bus, maar ik geloof dat die sowieso niet meer geleverd worden. Als ik afga op de site van Sapphire heeft de 9800 Pro een 256bit mem bus. Ik kan het fout hebben natuurlijk ;)

Wat betreft die Ultimate Edition in de Pricewatch, die is idd erg duur, maar hier bij m'n lokale computerboer kost zo'n Ultimate € 243,50. Toch wel een groot verschil :?

• Boy_One
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 13:22:
Je hebt gelijk wat betreft de 128bit memory bus, maar ik geloof dat die sowieso niet meer geleverd worden. Als ik afga op de site van Sapphire heeft de 9800 Pro een 256bit mem bus. Ik kan het fout hebben natuurlijk ;)

Wat betreft die Ultimate Edition in de Pricewatch, die is idd erg duur, maar hier bij m'n lokale computerboer kost zo'n Ultimate € 243,50. Toch wel een groot verschil :?
Welke boer is dat en waar zit die??? en heeft die boer ook een website??? ;) ;) ;)

Greetz Boy_One

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Specs lezen kun je zelf ook wel, evenals prijzen bekijken.

'Welk $product moet ik nemen :? ' topics zijn op GoT niet gewenst- een Tweaker kan op basis van reviews en ervaringen anderen in acht neming van budget en eisen :o

Verder trekt deze topictitel op niets, overigens :/

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 09-08-2004 13:57 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.