[wml(/php?)] mobiele nummer pakken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Topicstarter
Via de WAP-site van telfort kwam ik laatst met mn mobiel op http://mmm.mobelle.nl/telfort/ waar ik naar achtergrondjes kon zoeken en deze direct kon downloaden. Direct hield in dat je meteen werd doorgestuurd naar het plaatje op de juiste grootte, terwijl ze ondertussen een smsje naar je mobiel stuurden om de kosten te verrekenen.

Alleen had ik nooit mijn mobiele nummer ingevuld... Is er dan toch een manier om iemands mobiele nummer via php ofzo te pakken te krijgen?

2 swim or not 2 swim, that's the question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Volgens mij hangt het van de wapbrowser die op je telefoon geinstalleerd staat af of je nummer uitgelezen kan worden.
Het kan zijn dat je nummer in de requestheader wordt meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In de standaard WML specificatie (toen ik voor de laatste keer keek, een paar jaar geleden) is dat niet mogelijk, maar enkele telefoons oondersteunen allerlei extensies waarmee het wel kan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mogelijkheid:

Bij WAP praat je altijd met een WAP gateway (soort HTTP proxy) en (praktisch) nooit direct met de webserver waar de content vandaan komt. Deze gateway staat in het netwerk van Telfort als je ten minste gebruik maakt van de standaard instellingen van Telfort.

Deze gateway kan willekeurige HTTP headers toevoegen aan je verzoek en als Telfort gateway kan het waarschijnlijk ook jouw nummer wel achterhalen.

Als ik naar die link kijk ga ik er maar even vanuit dat Telfort dat alleen doet naar partnersites.

Je kunt het zelf testen door andere WAP instellingen te gebruiken, bijvoorbeeld van je Internet provider. Als het dan nog steeds automatisch gaat is het gehele bovenstaande verhaal een mogelijk verklaring, maar niet de goede :-)