Gebeld door KPN VoiceMail ??

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:50
Vanmorgen werd ik om ca 06:00 :( mijn bed uitgebeld door een automatische melding van KPN VoiceMail, dit op mijn vaste telefoon.

De melding gaf aan dat er een bericht was van (en dan de naam, een bekende dat wel) maar verder geen tekst.

Vreemd genoeg maak ik helemaal geen gebruik van KPN VoiceMail en begrijp dan ook niet waarom ik gebeld wordt dat er een bericht voor mij zou zijn.

Navraag bij degene wiens naam in de melding stond leert dat deze helemaal niet gebeld heeft en ook geen bericht achtergelaten heeft.

Nummerkenning laat "Geen Info" zien dus het is niet duidelijk wat de oorsprong is van deze actie.

Heeft iemand eerder een dergelijk telefoontje ontvangen van KPN VoiceMail?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel ff met de (gratis) helpdesk van KPN; misschien dat zij het kunnen verklaren.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
HoppyF schreef op 09 augustus 2004 @ 11:58:
De melding gaf aan dat er een bericht was van (en dan de naam, een bekende dat wel) maar verder geen tekst.
Werd de naam van degene die de voicemail ingesproken had gezegt??? Niet het telefoonnummer? :?

-

• HoppyF
SysRq schreef op 09 augustus 2004 @ 12:01:
[...]

Werd de naam van degene die de voicemail ingesproken had gezegt??? Niet het telefoonnummer? :?
Ja, de naam van degene die een bericht ingesproken zou hebben. Maar verder geen tekst dat hij iets ingesproken had. Dat maakt het nog vreemder.
En zoals gezegd heeft hij volgens zijn zeggen ook niet gebeld en helemaal niets ingesproken.
Het zou me ook vreemd lijken dat er iets ingesproken zou kunnen worden omdat er immers geen voicemail actief is. Er kan eigenlijk nooit iets ingesproken worden.
Ik kan bovendien zien wie er gebeld hebben want dit wordt in mijn DECT telefoon opgeslagen. En in die lijst stond ook niets bijzonders.
Het lijkt dus wel een soort "spook" telefoontje geweest te zijn :?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
Hoe kan KPN de naam van die persoon weten?? Als ze nou het telefoonnummer vermelden --> dat zou nog te verklaren zijn...

Maar een telefoontje richting helpdesk van KPN kan geen kwaad denk ik :)

-

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Klonk het als een ingeblikte stem? Dus voorgesproken stukjes die (lichtelijk) hoorbaar aanelkaar geplakt waren? Iets als 'U heeft.. drie... VoicmailsOm uw... voicmail te beluisteren... toets... 1'.
Zo nee, misschien een practical joke?

Signatures zijn voor boomers.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10
Broekzak gesprek ?

• HoppyF
Maasluip schreef op 09 augustus 2004 @ 12:16:
Klonk het als een ingeblikte stem? Dus voorgesproken stukjes die (lichtelijk) hoorbaar aanelkaar geplakt waren? Iets als 'U heeft.. drie... VoicmailsOm uw... voicmail te beluisteren... toets... 1'.
Zo nee, misschien een practical joke?
Nee automatische gesproken tekst was van KPN en de naam van de persoon die een bericht achtergelaten zou hebben was zijn eigen stem, dus zeg maar "Pietje Puk". Je zou dus denken dat dit ook van die persoon af moet komen omdat het immers zijn stem is. Maar het gekke is dat de persoon beweert geen bericht achtergelaten heeft of maar een poging heeft ondernomen om mij te bellen.
En dat kan ook wel kloppen omdat dit in de lijst van binnenkomende gesprekken ook niet zichtbaar is.

Trouwens, al zou ik wel de KPN voicemail gebruikt hebben vind ik het nog raar dat deze je dan om 06:00 smorgens gaat bellen om te vertellen dat er een voicemail voor je staat die je af moet luisteren.

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
...en de naam van de persoon die een bericht achtergelaten zou hebben was zijn eigen stem, dus zeg maar "Pietje Puk".
Nou dan zal het toch echt wel die persoon geweest zijn. Hoe kan het anders hij zijn terwijl hij niet gebeld heeft ? Zijn stem kan moeilijk nagebootst worden aan de hand van zijn nummer en naam 8)7

Zal iets van een practical joke zijn, wel een vage, want echt lollig of irritant is hij niet...mits het dan het tijdstip moet zijn oid.

[ Voor 8% gewijzigd door frankvanhoesel op 09-08-2004 16:07 ]

Verwijderd

pven schreef op 09 augustus 2004 @ 11:59:
Bel ff met de (gratis) helpdesk van KPN; misschien dat zij het kunnen verklaren.
offtopic:
Gratis helpdesk van KPN? Kun je KPN nog GRATIS bellen :? ? Dat zijn toch allemaal 0900-nummers tegenwoordig?

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:38 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Overweeg een pratical joke van een andere vriend,
Iemand die zich zat te vervelenen en met de PC zijn voice mail heeft opgenomen en nog wat meer rommel, en toevallig bedacht dat dit wel erg grappig zou zijn.

het alternatief is een voicemailmachine van KPN die geflipt is, maar dat lijkt me ook erg stug.

Laatste idee, technisch is het mogelijk om terug te bellen, mogelijkerwijs ben je hierdoor naar de voicemailbox van die bekende van je gegaan.

maar wat dus *NIET* zomaar kan is dat het stukje gesproken tekst erin komt. Dit wordt alleen bij voicemail welkom berichten gedaan. Ik zelf denk aan optie A, gewoon een practical joke.

Verwijderd

Mischien heeft diegene een sms gestuurd naar je vaste toestel. deze wordt dan voorgelezen.?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

mjah, klinkt als kpn die bezig is met een nieuw voicemail platform, ik hoor deze klachten meer bij andere telecomaanbieders, al dan niet in combinatie met kpn.

[ Voor 26% gewijzigd door _Mystikal_ op 10-08-2004 00:35 ]

• HoppyF
_Mystikal_ schreef op 10 augustus 2004 @ 00:34:
mjah, klinkt als kpn die bezig is met een nieuw voicemail platform, ik hoor deze klachten meer bij andere telecomaanbieders, al dan niet in combinatie met kpn.
Aha!
Wie weet ...
Ik denk niet dat de persoon in mijn geval een grap heeft uitgehaald.
Dat verwacht ik in ieder geval niet.

Ik denk eerder aan een test ofzo, al dan niet per ongeluk, van KPN.
Het is daar ook bij gebleven ik heb verder geen vreemde telefoontjes meer gehad. Hopelijk blijft het bij dit incident.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Denk inderdaad dat het een SMS'je naar een vaste telefoon zonder SMS functie was?
Geintje haal ik ook wel eens uit, en die KPN muts/computer melige texten voor laten lezen :P

//

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Bij een SMS wordt er altijd vrij duidelijk door de 'sprekende computer' aangekondigd dat het om een sms gaat, is mijn ervaring tenminste. Bovendien zou het dan nog niet kunnen dat diegene zijn eigen naam inspreekt.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

misschien dacht de TS wel dat het om een voicemail ging aangaande die ingeblikte stem :p

Het is denk ik meer een SMSbericht die versturud is :p EN Hoe het kan weet ik niet maar er wordt geen nummer verzonden en ook geen "Anoniem-nummer"-signaal!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1