[ISA2004] SecShield 1.0 blokkeert OWA

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Topicstarter
Hoi,

we hebben een ISA2004 evaluation server opgezet, parallel aan onze firewall, en ik heb vervolgens via een publishing wizard Outlook WebAccess (2003) beschikbaar gemaakt.

Alle verbindingen lopen perfect. Zowel voor de Basic als de Premium OWA2k3 kun je kiezen, en allebij werken als een zonnetje

vervolgens is op deze ISA server het nieuwe McAfee security shield 1.0 geinstalleerd. (ook evaluation versie) Zodra dit actief is werkt de Premium versie niet goed meer. Ongeacht of het een lege testmailbox betreft, of een volle actieve mailbox, het effect is het zelfde: je ziet keurig je mappenlijst opgebouwd worden, maar de 2e kolom, waar normaal de e-mail berichten in komen te staan, blijft cursief het woord "Loading" staan.

Wanneer ik vervolgens via de ISA management console de Webfilter van Network Associates disable, werkt alles weer als voorheen.

mijn conclusie: er gaat iets mis met die McAfee plugin.

Als ik op McAfee zoek bij de Knowledgebase, dan kom je nergens: het product is zo nieuw dat er nog geen KB entry voor het programma is. Google leverde me ook niets op.

Is er hier iemand die met de combinatie ISA2004/SecurityShield/OWA speelt, en het zelfde ondervind?

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Ik heb geen ervaring met deze versie, maar wil wel even een opmerking maken over anti-virus extensions voor ISA.
Win2k + Isa 2000 + Symantec AV for ISA werkte ook niet perfect. Elke paar dagen hing de ISA-server op het symantec http-filter. Dagelijks rebooten was een workaround. Dankzij hyper-threading kon hij 1x vastlopen zonder dat de server stopte met serveren. Pas na een jaar was er een bug-fix (!).
Concurrent TrendMicro had toen geen geschikt product dat naasst http ook smtp kon scannen, vandaar de keuze voor symantec. (VirusWall van Trend werkt niet goed op ISA)

[ Voor 5% gewijzigd door paulhekje op 09-08-2004 11:59 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Firefox

Firefox

Een Vurig Vosje

Topicstarter
Symantec heb ik de laatste tijd zelf ook meer problemen mee. Trend Micro heeft mijn voorkeur, maar corporate wide wordt hier McAfee gepushed. Dus weinig keuze.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Op msexchange.org zijn verschillende artikelen te vinden over ISA en OWA je bent nie de enigste met dat probleem namelijk.

• Firefox

Firefox

Een Vurig Vosje

Topicstarter
Het overgrote deel ervan refereert aan een probleem met IIS op de Exchange server zelf, of een Firewall die iets niet snapt...

De firewall zelf snapt het echter uitstekend. Alles werkt zolang die SecShield er zich niet mee bemoeit.

Wat ik nog niet heb geprobeerd is hun suggestie om een SSL certificaat te gebruiken voor de omgeving. (we zitten nog in test, en SSL certificaten zijn op dit moment nog niet beschikbaar.)

• Firefox

Firefox

Een Vurig Vosje

Topicstarter
Tis dus idd zo dat je via secure HTTP idd eea omzeilt. Vraag ik me alleen af welk deel er geblokkeerd wordt, en wat voor gevolgen dat in andere omgevingen zou kunnen hebben.

• vuilverwerking
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2025
Hoi,

WSUS 3.0 heeft ook problemen met McAfee SecurityShield Ver 1.0 - Patch 5.
Als je de WebProxy Add-In disabled is het probleem voorbij.

Heb van Tier III al te horen gekregen dat ze met een HOTFIX bezig zijn.

Volgens mij wordt HTTP flink vern**kt.... door SecurityShield.

P.S. Met FTP & SMTP nog geen grote problemen gehad. Lees goed de handleiding voor Patch 5.
Directory Rights

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dank voor de info, maar dit topic is ruim 3 jaar oud ...

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.