[ADSL] Snelheid bij zelfde centrale, verschillende providers

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik ben van plan om zeer binnenkort over te stappen van kabel naar ADSL. Ik heb al e.e.a. uitgezocht en wil waarschijnlijk een 8/1-abonnement bij een BBNed provider. Mijn adres ligt ong. 675 meter van de centrale af en het is een nieuwbouwappartement, dus de snelheid zal geen probleem zijn denk ik.

Tussen de categorie 55-75 euro zijn er veel verschillende providers die bovenstaande abonnement kunnen aanbieden, bijvoorbeeld SpeedLinq, Dutchweb, Demon, Ladot, SurfSnelADSL, tweakDSL, noem maar op. De ADSL-aansluitingen komen allemaal van dezelfde centrale, kan er desondanks toch veel verschil in snelheid zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door TweakersOnly op 09-08-2004 11:30 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:50

Rmg

weinig vaak word er alleen bezuinigd op extra dingen zoals service en nieuwsgroepen

( heb hier geen klachten over dutchweb btw ben ex fast-xs klant )

• TweakersOnly
  • Nu online
Lijkt mij namelijk ook dat de snelheid van de verschillende providers min of meer gelijk moet zijn. Als dit idd zo is, kan al één van de selectiecriteria uitschakelen. Dan gaan services zoals FUP en nieuwsgroepen interessanter worden. :)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kijk eens op www.speedtest.nl . Daar kun je op provider en lokatie zoeken. Als je geluk hebt zijn er meer mensen bij jou in de buurt met ADSL op 8Mbit.

Signatures zijn voor boomers.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28
Kan je ook adsl krijgen via het babyxl netwerk? Veel mensen geven dat voorrang boven bbned.

Er zijn bij adsl zoveel dingen afhankelijk van je provider. Dat ik je maar 2 providers kan adviseren: Xs4all (leverd ook bbned) en Cistron. Deze providers doen zoveel mogelijk zelf (nemen oa. af op atm niveau). En zijn daardoor (praktijk bewezen), de betere providers.

ADSL is van zoveel dingen afhankelijk, dat je op dingen als speedtest niet volledig kan vertrouwen. Als je ver van de centrale afwoont, en je hebt een oude koper kabel. Dan kan het best zijn dat je maar 5 mbit van de 8 haalt. En daar kan je provider niks aan doen.

[ Voor 28% gewijzigd door mhr-zip op 09-08-2004 11:42 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

De snelheid van de verschillende providers zal hetzelfde wezen!
Kijk uit met de nieuwsgroepen, heb zelf een 8mb demon account, maar had zeker
een andere provider gekozen als ik op de voorhand had uitgezocht hoe het zat met de snelheid op de nieuwsgroepen, bij Demon maar 135 kb max.

• TweakersOnly
  • Nu online
mhr-zip schreef op 09 augustus 2004 @ 11:40:
Kan je ook adsl krijgen via het babyxl netwerk? Veel mensen geven dat voorrang boven bbned.

Er zijn bij adsl zoveel dingen afhankelijk van je provider. Dat ik je maar 2 providers kan adviseren: Xs4all (leverd ook bbned) en Cistron. Deze providers doen zoveel mogelijk zelf (nemen oa. af op atm niveau). En zijn daardoor (praktijk bewezen), de betere providers.
Ik kan geen ADSL krijgen via het BabyXL netwerk, alleen KPN en BBNed zijn beschikbaar.

Cistron en XS4ALL had ik ook op mijn wishlist staan, echter XS4ALL levert voorlopig geen abonnementen meer via BBNed en een Cistron 8/1 abonnement kost 80 euro. Dit vind ik veel verschil ten opzichte van bijvoorbeeld 55 euro bij Dutchweb.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na je koperkwaliteit van je telefoon is het netwerk van je provider eigenlijk het belangrijkste.
Zie bijv http://www.demon.nl/demon/netwerk.html eens hoe mooi bijv het Demon netwerk is.

Verwijderd

Al eens gekeken naar Telebyte.... Goeie provider... Nog geen goeie newsgroups maar wel een schappelijke prijs! www.telebyte.nl

Wil je snelle usenetgroepen, neem dan gewoon een account bij www.usenetserver.com. Kost je 33 euro voor 3 maanden.

Verwijderd

ik heb hier een ladot verbinding 8/1 die perfect werkt, maar dingen als email/nieuwsgroepen/webspace zitten er niet bij.
het is gewoon een kale inet verbinding en verders niks, maarja ik heb dat soort dingn niet nodig en betaal er dus ook niet voor.
en de snelheid zal niet uitmaken

• mhr-zip
TweakersOnly schreef op 09 augustus 2004 @ 11:45:
[...]

Ik kan geen ADSL krijgen via het BabyXL netwerk, alleen KPN en BBNed zijn beschikbaar.

Cistron en XS4ALL had ik ook op mijn wishlist staan, echter XS4ALL levert voorlopig geen abonnementen meer via BBNed en een Cistron 8/1 abonnement kost 80 euro. Dit vind ik veel verschil ten opzichte van bijvoorbeeld 55 euro bij Dutchweb.
Beter goed en duur, dan goedkoop en klote zeg ik maar altijd.

Als je gokt op Cistron, weet je 100% zeker dat je goed zit.
Gok je op wat anders, kan je het nooit zeker weten.

Veel mensen zijn van die switchers, hebben ieder jaar een andere ISP omdat het ergens anders goedkoper is, of omdat het toch niet beviel. Daar is op zich niks mis mee. Maar aan mij is het niet besteed, als ik eenmaal bij een ISP zit, wil ik eigenlijk niet meer veranderen. Of de verbinding moet niet goed zijn. Hiervoor had ik chello, en daar ben ik dus weg gegaan.

Je kan wel zeggen, pietje heeft ...adsl, en die heeft nooit problemen. Ja leuk voor pietje, maar wat doet je provider er aan. Als je wel problemen krijgt. En die kunnen ook aan BBNED of aan KPN liggen.

De ene automobilist gokt op kia, en de andere neemt geen risico met een toyota. Dat wil niet zeggen dat je met een toyota nooit een probleem kan hebben, maar de kans er op is minder. En misschien hebben ze ook wel een betere service (ik verzin dit voorbeeld ook maar ff terplekke).

Dit voorbeeld kan je ook door trekken, naar tweakers. De ene zweert bij q-tec, sweex en trust. De andere raakt het nog niet aan, als er geen zalman, 3com of logitech op staat.

Ieder zijn keuze, ieder zijn budget, ieder zijn eigen leven.

[ Voor 19% gewijzigd door mhr-zip op 09-08-2004 12:08 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:50
Je zou ook eens kunnen kijken naar TweakDSL, als je gebruik wilt maken van extra service zoals een newsserver en zelf een server wilt draaien kan ik wel een goede keus zijn.

De zomeractie van TweakDSL is net afgelopen maar er komt vast binnenkort weer een nieuwe actie. De laatste actie was zeker interessant vanwege de lage kosten en gratis (VoDSL) modem. Ook VoDSL (bellen via je ADSL modem) kan een reden zijn om een bepaalde provider te kiezen.
Dus staar je niet alleen blind op de absolute snelheid.

• mhr-zip
TweakDSL *new and/or improved* deel 7
Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring?
Ervaringen Demon DSL-Express # 13

Je kan ook news groepen gebruiken. Open een topic bij al die providers. En vraag de gebruikers, wat ze er van vinden.

Ook vind ik het belangrijk, dat een provider openheid geeft. Problemen hebben ze allemaal wel eens. Maar waar ligt het aan, hoelang gaat het nog duren etc.

Volgens mij was Demon de laatste tijd een voorbeeld, hoe het niet moet. Ook al schijnen de problemen al weer redelijk opgelost te zijn.

Je kan ook Hetnet nemen, maar gezien 'kassa'. Komen toch veel mensen van de koude kermis thuis. Alle waar naar zijn geld.

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 09-08-2004 12:16 ]

• mhr-zip
Deze link is misschien ook wel interessant. Het geeft weer, welke providers een link naar de ams-ix hebben.

http://www.ams-ix.net/connected/index.html

Providers die daar geen link naar toe hebben, laten hun diensten waarschijnlijk uit voeren door derden.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

dolby schreef op 09 augustus 2004 @ 11:46:
Na je koperkwaliteit van je telefoon is het netwerk van je provider eigenlijk het belangrijkste.
Zie bijv http://www.demon.nl/demon/netwerk.html eens hoe mooi bijv het Demon netwerk is.
Precies. Het is niet alleen het deel van je huis naar de centrale, maar ook de algehele backbone en het netwerk van de provider.
Heeft de ISP in kwestie goeie routes liggen bijvoorbeeld? Dat soort dingen.

Ik zou dan in dit soort gevallen (waar je veel eisen stelt aan een goede verbinding) voor een ISP van de gevestigde orde gaan, zoals Demon, xs4all (power), etc.

• mhr-zip
r0b schreef op 09 augustus 2004 @ 15:49:
[...]

Precies. Het is niet alleen het deel van je huis naar de centrale, maar ook de algehele backbone en het netwerk van de provider.
Heeft de ISP in kwestie goeie routes liggen bijvoorbeeld? Dat soort dingen.
http://www.ams-ix.net/connected/index.html kijk eens.

Pagina: 1