Capturen van video8 slecht resultaat

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben bezig met het capturen van onze vakantie video.
Dit doe ik met een camera (Sharp VL-E630)die ik heb aangesloten via de composite ingang. De kaart die in de PC zit is een Asus TV7134 WDM Tuner (FM1216ME) (lidl pc).
Nu t probleem: ik heb eerst het programma gebruikt dat op de computer zat geleverd (Power VCR II). Dit werkte wel makkelijk (op vastlopers uitgezonderd) maar de kwaliteit van voornamelijk geluid is bagger. Terwijl alles op de hoogste kwaliteit stond ingesteld. En het tijdens het capturen goed klinkt.

Op school gebruikte ik echter altijd Adobe premiere, dus dit heb ik ook geprobeerd maar dit programma werkt niet echt mee. Na de search te hebben gelezen blijkt dat dit programma alleen sommige kaarten ondersteund, waarschijnlijk heb ik dus pech wat dat betreft.

Is het nu gewoon een bout kaart die ik heb of zijn er betere programma's om te capturen. Het is de bedoeling om uiteindelijk een DVD te maken en ik wil daarom graag capturen op 720x576.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 14:45
Asus maakt naar mijn idee geen slechte producten en Power VCR II is ook niet het slechtste programma op de markt. Met andere woorden: opnemen van een tv-programma met die combinatie van hard- en software geeft ook geen goed resultaat qua geluid? Neem het geluid eens ongecomprimeerd (pcm) op in combinatie met een willekeurige compressie voor de video data.

Verwijderd

Het lijkt mij wel wat onnodig om op 720X576 te capturen. Video8 is volgens mij een (S?)-Vhs resolutie, dus een kwaliteitsverschil zal je volgens mij niet zien. PowerVCR lijkt mij het probleem te geven op die resolutie (kon op mijn vroeger met mijn TVkaart niet hoger gaan als 352*288, maar vraag niet meer welke instellingen dat waren ;)). Stel het op VCD kwaliteit in en het probleem zal wss opgelost zijn

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ParkOverall schreef op 09 augustus 2004 @ 12:56:
Asus maakt naar mijn idee geen slechte producten en Power VCR II is ook niet het slechtste programma op de markt. Met andere woorden: opnemen van een tv-programma met die combinatie van hard- en software geeft ook geen goed resultaat qua geluid? Neem het geluid eens ongecomprimeerd (pcm) op in combinatie met een willekeurige compressie voor de video data.
Die combinatie leverde inderdaad een slechte geluidskwaliteit op. het profiel van audio kan je niet op die manier instellen. Alleen de audio bitrate kan worden ingesteld van 64 tot 384 Kbps. De andere instelling kan niet worden veranderd en staat dus op Mepg-1 audio encoding, in stereo...

Ik heb geen kabel in de buurt dus k heb nog geen programma op kunnen nemen maar ik zal eens een video recorder proberen

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Je zou kunnen overwegen het geluid apart op te nemen met een ander programma en nadien weer met de video samen te voegen.

Edit: Geeft soms synchronisatieproblemen, maar niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 27% gewijzigd door rollebol op 09-08-2004 15:16 ]

Verwijderd

ik heb precies dezelfde tv kaart en je moet Vegas 4.0 gebruiken en dan File -> Capture.

Dan kun je bron instellen. Als je wilt exporteren naar mpeg moet je wel een bepaald soort drug downloaden :+

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Even een megakick, maar ik hoop dat er dan meer mensen wat aan hebben. Dit topic ging eigenlijk ook weer over het fenomeen oude analoge bandjes, hoe digitaal krijgen. Via V&A heb ik een Digital8 camera op de kop getikt, en het overtreft echt al m'n verwachtingen.

Eerst heb ik m'n bandjes over gezet via Hi8 => Canopus => DV deze setup is Digital8 => DV. Kan het iedereen echt aanbevelen om zo'n ding te lenen of voor een paar euri tweede hands te kopen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Niet composite maar s-vhs aansluiting gebruiken voor het overzetten als die aanwezig is, heb je minder kwaliteitsverlies. Eventueel eens vragen in kenissenkring voor een usb video converter kabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.coolgear.com/images/CTX-00211.jpg
Zelf behaal ik redelijke resultaten met plextor AV200u. Maar het blijft natuurlijk analoge pal. Met dvd flick kan je dan gemakkelijk een dvd aanmaken. http://www.dvdflick.net/index.php
Pagina: 1