Toon posts:

[W2K3] AGDLP op member server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie weten of niet weten is de microsoft way voor rechten toe te kennen op een domain volgens AGDLP. AGDLP, Accounts steek je in Global Groups, deze Global Groups steek je in Domain Localgroups en de Domain Localgroups add je met de juiste rechten op de resources.

Nu komt het volgende probleem, wij hebben onze fileserver vervangen door een HP NAS met Windows Server 2003 Appliance Edition. Deze staat in het domain als member server (dus niet als DC, wat ook NIET de bedoeling is). Als we nu op een resource een Domain Localgroup willen adden blijkt dat de server de domain localgroups hellemaal niet kent.
Ik heb met google al wat ik kon gedaan, maar geen artikel hierover gevonden. Wie weet hier meer van?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 23:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geef om te beginnen eerste maar eens het preciese type HP NAS door.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
HP Storageworks NAS 2000s, maar mij dunkt dat dit er niet veel toe gaat doen, het is immers een softwarematig probleem, W2K3 Appliance edition draait erop als member server.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 23:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hmm, na alle PDFjes doorgelezen te hebben kan niet anders concluderen dan dat het gewoon zou moeten werken. Hoewel er niet in staat of je nog rare dingen moet doen om hem aan te melden in een domein.
Weet je zeker dat hij goed aangemeld is in het domein en daarna herstart?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Jeps, mij lijkt het iig wel zo. Ik log er op in als domain admin, ook kan ik zonder problemen Global Groups adden op resources. Voor de rest is de NAS al volop in gebruik als fileserver (voor de mappen waar ik geen DL groups op moet zetten) en alles werkt prima.