Asus Pundit mobo probleem

Pagina: 1
Acties:

• AartNicolai
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08-2023
Sinds enige tijd ben ik in bezit van een Asus Pundit barebone. Deze heb ik uitgerust met een:
- 2.6 Ghz. Intel Celeron CPU
- 256 MB PC 2700 geheugen
- 200 GB HD
- Dual Layer DVD writer

Als ik hem opstart gaan alle fans keurig draaien, CD laatje kan open en op het moederbord gaan allerlei blauwe controle lampjes branden. Geen gepiep en geen andere rare dingen.
Maar verder geen reactie en geen actitiviteiten op de monitor, ook het toetsenbord geeft geen num-lock lampje.
Om het probleem te tackelen heb ik alle hardware eruit gehaald om te kijken of hij dat "doorhad", geen CPU of geen geheugen, maar hij vond het allemaal best leek het. Daarna geprobeerd om er een andere monitor op aan te sluiten om vast te stellen of het teoevallig aan de VGA of DVI uitgang lag, maar helaas dit bood ook geen soelaas.
Toen terug naar Mycom gegaan om mijn P4 2.4 Ghz. te laten testen en toch omgeruild voor de bovenstaande Celeron, dit omdat het moederbord wel eens niet met een 1 MB cache cpu overweg kon gaan (volgens MyCom). Helaas dit mocht ook niet baten. Ik heb nu het idee dat het probleem aan het moederbord ligt en dat de CPU geen stroom krijgt o.i.d. Kan dit kloppen? en ten tweede. Zijn er nog trucs en tips om dit probleem te verhelpen naast een nieuw mobo. te kopen?

Thanks,

Aart

Verwijderd

Deed de computer het eerst wel naar behoren? wat is er eventueel in de tussentijd veranderd? start de computer wel verder op (Gaat de harde schijf draaien enz)? Als de computer wel gaan draaien dan ligt het waarschijnlijk aan je (onboard?) videokaart.
Als je cpu geen stroom krijgt, dan zou het moederbord moeten gaan piepen met een bepaalde piepcode, dat het de cpu niet gevonden heeft. Bovendien is dit makkelijk te testen: Zet je computer een paar minuutjes aan en voel of het koelblok enigszins opwarmt, mocht dit zo zijn dan ligt het daar niet aan.
Hoe ziet je mobo er uit? Kijk naar de condensatoren, zijn er geen opengesprongen?
Maar ik vrees voor je mobo :/.

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
Ook ik denk, dat als ik alles zo gelezen heb, dat er niets ander op zit, dan dat je je mainboard moet vervangen. :|

[ Voor 16% gewijzigd door de-don op 09-08-2004 18:18 ]