DDNS voor beginners

Pagina: 1
Acties:
  • 1.692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Ok. Ik heb laatst ergens binnen een bestaand topic aangegeven dat ik me afvroeg of (kabel) Casema/Wanadoo Premium gebruik maakt van een vast IP adres. Dit omdat ik voor mijn nieuwe bijbaan ergens moet inloggen, en er wordt gewerkt met een IP adres-verifier ongeveer. Het bleek dus dat dat IP van Boadband Premium niet vast was, maar dat je verschillende kon krijgen.

Nu kwamen er iemand met een alternatief:
DDSN. ( http://www.no-ip.com, http://www.tzo.com).

Ik ging kijken, mijn router ondersteund gewoon die DDSN van No-Ip. Dus dat is het probleem niet.

Wat ik wel voor probleem heb is om erachter te komen wat een DDNS nu precies doet. Ik heb de search gebruikt, maar de meeste topic about ddns gaan over de al iets geavanceerde tweakers.

1)Voor zover ik begrijp, gebruikt een DDNS een domeinnaam die wordt gekoppeld aan je dynamisch veranderde IP adres. Op die manier kunnen mensen dus binnen komen via die domeinnaam. Maar betekent dit ook dat dit domein dan een uniek IP adres gebruikt? Dus dat ik inderdaad voor mijn bijbaan kan inloggen met de ip gegevens van de DDNS?

2)Werkt DDNS langzamer? Er moeten toch enkele nadelen aan dit foefje zitten? Het enige waar ik internet voor gebruik is online gaming, internetten en downloaden. Ik gebruik geen FTP server, of webhosting op mijn computer.

Modjes, begrijp me niet verkeerd, maar de meeste topics lagen op een iets te hoog niveau qua kennis om erachter te komen waar het voor is.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

1) Nee. Het enige dat wordt gedaan is dat zodra jou computer online komt de dns server van die service wordt aangepast naar je nieuwe ip nummer. Je ip-nummer blijft net zo dynamisch als eerst, maar je hebt wel een gelijk blijvende domein naam

2) Mwah, nadelen zijn er niet echt. Het maakt voor je eigen verbinding helemaal niks uit. Er is alleen nog een extra locatie (no-ip computer) waar ook je ip nummer op te vragen is.

----

Ikzelf heb @home, en hoewel mijn ip nummer redelijk vast is gebruik ik die zelf ook niet. Er is 1 ding wat wel altijd hetzelfde is, en dat is mijn domein naam. cc10xxxx-a.groni1.gr.home.nl. Misschien hebben ze bij casema ook wel zoiets? Dat kun je misschien nog wel gebruiken voor het inloggen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Ahh bedankt! Dus dat trucje gaat niet door om op die manier een statisch ip adres te verzorgen. Shit.

Ik zal eens bij dat bedrijf informeren of het ook op basis van domeinnaam kan gaan. Hoe check ik mijn domeinnaam ook al weer :S Heb bij @Home gewerkt half jaar hehehe, maar das alweer tijd geleden. Geen netstat, maar iets anders. Ehh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:45

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Janoz schreef op 09 augustus 2004 @ 10:43:
Ikzelf heb @home, en hoewel mijn ip nummer redelijk vast is gebruik ik die zelf ook niet. Er is 1 ding wat wel altijd hetzelfde is, en dat is mijn domein naam. cc10xxxx-a.groni1.gr.home.nl. Misschien hebben ze bij casema ook wel zoiets? Dat kun je misschien nog wel gebruiken voor het inloggen.
Dat cc10xxxx-a.groni1.gr.home.nl verandert vaak ook (iig wel bij andere providers) als je IP adres verandert, dus daar kom je ook niet ver mee :)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
ok duidelijk. dus er ziet niets anders op dan een andere provider te zoeken. nou ja, bedankt.

- heb net casema gebeld of ze misschien uitzonderingen willen maken door mac adres modem aan een IP te koppelen, maar dat willen ze dus niet... (nee, nee, nee kreeg ik te horen :(. Das wel klote zeg. Shit!

[ Voor 53% gewijzigd door meelmark op 09-08-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

meelmark schreef op 09 augustus 2004 @ 10:57:
ok duidelijk. dus er ziet niets anders op dan een andere provider te zoeken. nou ja, bedankt.

- heb net casema gebeld of ze misschien uitzonderingen willen maken door mac adres modem aan een IP te koppelen, maar dat willen ze dus niet... (nee, nee, nee kreeg ik te horen :(. Das wel klote zeg. Shit!
ga naar adsl meestal wel vast

moet je een IP geven of een DNS naam ? daarmee staat /valt het. trouwens als jij een cabel/dsl-routertje gebruikt zal je IP nietzosnel meer weizigen alleen als je je pc uit en weer aanzet zal het wijzigen en meestal om de x aantal uren. zo'n ramp is dat ook weer niet

maar als je voor je werk zelf je Ip kan wijzigen en/of je dns-naam kan invullen is het probleem toch snel verholpen? anders neem een dsl provider

Tja vanalles

Pagina: 1