Rechippen van een objectief

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:15

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Ik heb hier een analoge Nikon F55 i.c.m. een Sigma 28-105 objectief. Dit objectief bevat een CPU (de speciale contactpunten hiervoor zijn op de lens aanwezig).
De eigenaar van de F55 had hiervoor een Nikon N60 en daarbij werkte de dingen als autofocus en automatische lichtmeting prima. De F55 ziet echter de Sigma lens niet als een CPU objectief en dus werken de autofocus e.d. niet.

Nou heb ik links en rechts gelezen dat je een objectief kunt laten rechippen (het probleem speelt geloof ik ook bij de Canon 300d en bepaalde Sigma lenzen).
Wat moet ik me bij dit rechippen voorstellen, waar kun je zoiets laten doen en aan wat voor 'n kosten moet je dan denken?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Rechippen zou gewoon onder garantie moeten vallen zoals ik hier al een paar keer heb gelezen. Maar dat was als de lens niet ouder dan 3 jaar was dacht ik.
Dus als ik jou was zou ik gewoon even bellen naar Sigma en vragen of het nog iets kost, en zo jah hoeveel?

Succes ;)

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
YellowCube schreef op 09 augustus 2004 @ 10:16:
Ik heb hier een analoge Nikon F55 i.c.m. een Sigma 28-105 objectief. Dit objectief bevat een CPU (de speciale contactpunten hiervoor zijn op de lens aanwezig).
De eigenaar van de F55 had hiervoor een Nikon N60 en daarbij werkte de dingen als autofocus en automatische lichtmeting prima. De F55 ziet echter de Sigma lens niet als een CPU objectief en dus werken de autofocus e.d. niet.

Nou heb ik links en rechts gelezen dat je een objectief kunt laten rechippen (het probleem speelt geloof ik ook bij de Canon 300d en bepaalde Sigma lenzen).
Wat moet ik me bij dit rechippen voorstellen, waar kun je zoiets laten doen en aan wat voor 'n kosten moet je dan denken?
Ik had een paar maand geleden ook een mail naar Sigma gestuurd, en kreeg als antwoord: Als de lens jonger dan 3 jaar is, dan is dit gratis.
Mijn "28-300" lens van 2,5 jaar was ook defect. Ik heb hem terug MET chipupdate en hij is gerepareerd voor NIETS! Superbedrijf dat Sigma.

Carpe Diem

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 16:12
Mijn "28-300" lens van 2,5 jaar was ook defect.
Superbedrijf dat Sigma.
8)

Tomorrow is often the busiest day of the week