[WinXP] TV-out geeft zwart/wit beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• pyro_1979
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01-2020
Gisteren wilde ik een filmpje kijken, mijn epia op mijn TV aangesloten, maar ik krijg zwart/wit beeld.

Tijdens het opstarten verschijnt het Windows XP logo mooi in kleur, maar als het loginscherm wordt geladen, verschijnt die typische blauwe kleur als een grijstint op mijn televisiescherm. In eerste instantie dacht ik dat het de bekabeling was, ik had een S-video kabel aangesloten via een conversieblokje op de SCART-aansluiting op de TV. Het vervangen van de bekabeling had geen enkel effect en onder Linux heb ik perfecte kleuren. Ook in textmodus werkt alles naar behoren. De TV-out is embedded op het moederbord, waarvan de specifcaties hier te vinden zijn:

http://www.viavpsd.com/pr...spec.jsp?motherboardId=21

Ik wil mijn filmpjes graag in kleur bekijken, iemand suggesties???

"Ik denk dus ik besta" - Descartes

Verwijderd

Moet je misschien je PAL/NTSC settings nog instellen in 't Windows stuurprogramma?

Normaal in NL is PAL B geloof ik...

• pyro_1979
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01-2020
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 09:34:
Moet je misschien je PAL/NTSC settings nog instellen in 't Windows stuurprogramma?

Normaal in NL is PAL B geloof ik...
Mijn BIOS-settings zijn:
PAL, Underscan, DeDot.

Overscan zorgt ervoor dat de randen van mijn bureaublad buiten beeld vallen, maar zelfde resultaat, tussen Dot/DeDot heb ik geen verschil kunnen ontdekken. In Windows heb ik geen mogelijkheden gevonden deze instellingen te kunnen aanpassen.

"Ik denk dus ik besta" - Descartes

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

kan het zijn dat je kaart het signaal eerst in composiet op de lijn zet en daarna in S-video? heb je de optie om hieruit te kiezen?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:26
Staat bij Beeldscherm eigenschappen > geavanceerd. Ik kan nu niet kijken want ik ben niet thuis. Je hebt in ieder geval een scherm met een plaatje van een monitor en een tv... Bij die van de tv kan je het signaal instellen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

onderwerp past wellicht ook goed in VB:

seach vb zwart wit tv-out:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

ook in de De grote tv-out FAQ VB FAQ wordt dit behandeld (hoewel ik uit jouw informatie niet kan afleiden of de oplossing er bij staat

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
IK heb zelf een videokaart met TV-out (GeForce) en daar had ik hetzelfde probleem. Er zijn namelijk allerlei verschillende typen NTFS en PAL. Bij mij werkte een NTFS en een PAL variant, kan helaas niet meer herrineren welke...

Heb jij niet de keuze uit meerdere PAL of NTFS-varianten ?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:33
Windows geeft als het goed is aan dat er twee Nederlandse PAL's zijn (Land staat erachter tussen haakjes als het goed is), probeer ze beide eens. Mochten ze beide zwart/wit beeld geven, dan denk ik dat ze je in Videoplanken & Beeldkanonnen verder kunnen helpen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

MaTriCX schreef op 09 augustus 2004 @ 13:33:
IK heb zelf een videokaart met TV-out (GeForce) en daar had ik hetzelfde probleem. Er zijn namelijk allerlei verschillende typen NTFS en PAL. Bij mij werkte een NTFS en een PAL variant, kan helaas niet meer herrineren welke...

Heb jij niet de keuze uit meerdere PAL of NTFS-varianten ?
laten we het in ieder geval op NTSC houden ;) we zijn geen computernerds :D

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
kraats schreef op 09 augustus 2004 @ 14:17:
[...]

laten we het in ieder geval op NTSC houden ;) we zijn geen computernerds :D
|:( hmm NTSC dus :D

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Jouw videokaart levert je tv SVideo-signaal aan, terwijl jouw tv ingesteld staat op composiet. Probeer je tv in te stellen op SVideo (handleiding!) of koop een composietkabel (als je videokaart dat ondersteunt).

[ Voor 3% gewijzigd door Kuhlie op 09-08-2004 17:20 . Reden: svhs vervangen door svideo (stom, stom) ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

leuk_he schreef op 09 augustus 2004 @ 10:01:
onderwerp past wellicht ook goed in VB:

seach vb zwart wit tv-out:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

ook in de De grote tv-out FAQ VB FAQ wordt dit behandeld (hoewel ik uit jouw informatie niet kan afleiden of de oplossing er bij staat
^^ What he said :P

Dit past beter in Videoplanken & Beeldkanonnen. Maar omdat dit is al heel vaak gevraagd & beantwoord verplaats ik het niet maar sluit ik het topic. Open in VB ajb even een nieuw topic als de tips hier ( O+ ) en in de TV-out FAQ van VB niet helpen. (Geef in dat nieuwe topic natuurlijk even aan dat die tips niet hielpen, scheelt dubbel "werk" in deze hitte). Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.