Toon posts:

mobility radeon Driver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net gezien dat er een nieuwe driver voor de radeon is de ATi Catalyst 4.9 beta en dat met deze driver de performance van doom3 verhoogd word nu is mijn vraag is deze ook beschibaar voor de mobility radeon ?
mijn laptop is de acer aspire 2010, ik heb op de acer website gekeken maar daar stond er niks over

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kan met deze tool de Catalyst drivers aanpassen zodat je die ook kan installeren als je in het (gelukkige :) ) bezit bent van een ATI Mobility Radeon.

http://www.driverheaven.net/patje/

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
wow thanx :D
ik ga het meteen proberen :D

Verwijderd

Topicstarter
ja eerst kreeg ik een of andere error ik weet niet meer wat want ik klikte hem snel weg (A)
maar toen ik de setup na de modificatie van de ini files runde werkte het :D

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Kijk aan, dit zocht ik ook net! :)

Dit werkt dus ook met die Catalyst 4.9 beta? En ik begrijp dat je moet beginnen met die Catalyst te installen, die gaat dan zeuren dat hij je kaart niet herkent, dan run je deze mod en dan werkt het?

Enig idee waarom Ati eigenlijk niet gewoon zelf die mobile Radeons support? Ik zie altijd van dat gezeur staan "get drivers for mobile cards from your laptop's manufacturer" :/ Maar kennelijk kan het best?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
Omdat laptop-fabrikanten vaak zelf drivers meeleveren, zodat ze deze een beetje kunnen aanpassen (logootjes en zo erin). Soms is de hardware ook lichtjes aangepast en ook voor de sturing van de lcd.
Maar ik heb nog nooit een laptop gezien waarop deze manier van werken problemen geeft. _o_

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Kijk maar naar de drivers van Omega, www.omegadrivers.net , die ondersteunen ook standaard de Mobility's (Jewel heeft over het algemeen ook Omega's bijgeleverd bij de notebooks als ik me niet vergis).

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn wat problemen met de laatste Catalyst (en Omega's) wat betreft de verlichting van je scherm. Als je je laptop scherm uit hebt gehad (dichtgeklapt) wil het nog wel eens gebeuren dat het licht van je scherm niet meer aan gaat. Ik heb hier zelf jammer genoeg ook last van :( Ik heb de 4.9 Beta's echter nog niet getest/uitgeprobeerd.

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Uhm.. ik heb net op een kale laptop (win2k vers installed) met een Radeon Mobility 9000 die Catalyst 4.9beta geinstalled, met behulp van die mod.

Alleen nu kan ik maximaal 1280x1024 als resolutie kiezen (zowel in 16bit als in 32bit), terwijl dit scherm 1400x1050 is :?

Wat nu??

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
JaceTBL schreef op 12 augustus 2004 @ 17:33:
Uhm.. ik heb net op een kale laptop (win2k vers installed) met een Radeon Mobility 9000 die Catalyst 4.9beta geinstalled, met behulp van die mod.

Alleen nu kan ik maximaal 1280x1024 als resolutie kiezen (zowel in 16bit als in 32bit), terwijl dit scherm 1400x1050 is :?

Wat nu??
zoek naar een tooltje waar je je eigen custom reso's mee kunt maken ofzo :)
Pagina: 1