egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.
Verwijderd
Ik heb 1 keer een videokaart gekocht via www.ebworld.com. Dat ging prima.
Je moet er wel op letten dat je de bezorger bij het afleveren geen invoerrechten betaald.
Voor het invoeren van computerhardware hoeft geen invoerrechten te worden betaald.
Achteraf terugkrijgen kun je wel vergeten; ik spreek hier uit eigen ervaring.
Je moet er wel op letten dat je de bezorger bij het afleveren geen invoerrechten betaald.
Voor het invoeren van computerhardware hoeft geen invoerrechten te worden betaald.
Achteraf terugkrijgen kun je wel vergeten; ik spreek hier uit eigen ervaring.
Verwijderd
Ik weet niet hoe je aan dit fabeltje komt, maar is volslagen onzin..Op woensdag 27 december 2000 08:58 schreef Hawk1 het volgende:
Het hangt ervan af wAt je invoert, waarvandaan, in welke hoeveelheden etc. DAT bepaalt of je al dan niet invoerrechten en BTW betaalt. Enneh: als jij besluit dit niet aan degene te betalen die het aflevert krijg je het produkt eenvoudigweg niet...
Logisch ook........
Wat eerder gezegd werd klopt: voor de invoer van computerartikelen zoals geheugen hoeven GEEN invoerrechten betaald te worden. Wel moet er BTW betaald worden - die twee worden vaak door elkaar gehaald.
Is het aankoop bedrag minder dan 48,- geldt er BTW vrijstelling. Is het aankoop bedrag meer dan 48,- dan worden er eerst eventuele invoerrechten (afhankelijk van het artikel) en dan BTW (binnenkort 19%) toegevoegd. Deze twee belastingen gaan uit van het aankoopbedrag VERMEERDERD met de verzendkosten.
Als je dus iets koopt wat meer dan 48,- kost, dan kun je een rekening krijgen voor de BTW. Soms laten koeriersdiensten zoals FedEx en UPS kleine bedragen echter zitten. De PTT meestal niet.
Uiteraard praten we hier over goederen van buiten de EU.
Verder als tip voor de origenele vraag: ga naar www.ibuyer.net, tik in wat je zoekt en laat die engine de goedkoopste prijs zoeken. Verzendkosten staan erbij.
Is het aankoop bedrag minder dan 48,- geldt er BTW vrijstelling. Is het aankoop bedrag meer dan 48,- dan worden er eerst eventuele invoerrechten (afhankelijk van het artikel) en dan BTW (binnenkort 19%) toegevoegd. Deze twee belastingen gaan uit van het aankoopbedrag VERMEERDERD met de verzendkosten.
Als je dus iets koopt wat meer dan 48,- kost, dan kun je een rekening krijgen voor de BTW. Soms laten koeriersdiensten zoals FedEx en UPS kleine bedragen echter zitten. De PTT meestal niet.
Uiteraard praten we hier over goederen van buiten de EU.
Verder als tip voor de origenele vraag: ga naar www.ibuyer.net, tik in wat je zoekt en laat die engine de goedkoopste prijs zoeken. Verzendkosten staan erbij.
Verwijderd
Onzin?
Dacht het niet. UPS zocht het op en gaf me gelijk (maar betaalde natuurlijk niet terug)
Een Europese regeling van een paar jaar oud.
(Geldt wel voor meerdere produkten)
Ik heb het er natuurlijk niet over als je 200 stuks wil invoeren.
Dacht het niet. UPS zocht het op en gaf me gelijk (maar betaalde natuurlijk niet terug)
Een Europese regeling van een paar jaar oud.
(Geldt wel voor meerdere produkten)
Ik heb het er natuurlijk niet over als je 200 stuks wil invoeren.
Verwijderd
Zoals ik al zei: het hangt ervan af wat je invoert, in welke hoeveelheden en waar het vandaan komt..Op woensdag 27 december 2000 09:37 schreef indy911 het volgende:
Is het aankoop bedrag meer dan 48,- dan worden er eerst eventuele invoerrechten (afhankelijk van het artikel) en dan BTW (binnenkort 19%) toegevoegd. Deze twee belastingen gaan uit van het aankoopbedrag VERMEERDERD met de verzendkosten.
En geloof me: kleine bedragen laten koeriersdiensten nIEt zitten: dit moeten ze nml. uit eigen zak betalen, sommige koeriersdiensten schieten het nml. voor om de bezorging te versnellen..
Ook ik spreek uit ervaring: heb jaren voor de twee grootste koeriersdiensten ter wereld gewerkt en er dagelijks mee te maken gehad.
Verwijderd
kijk in elk geval uit wat voor aaansluiting je videokaart heeft... waarschijnlijk een andere dan de 3dkaarten in Europa..
Qbits
Wees blij dat je niet bij de "The Overclockerz store" heb gekocht, want dat bedrijf is de meest slechte online shop van Amerika:
http://forums1.anandtech.com/arcmessageview.cfm?catid=28&threadid=257798
http://forums1.anandtech.com/arcmessageview.cfm?catid=40&threadid=255335
Ik koop zelf zeer regelmatig hardware in Amerika en heb er goede ervaringen mee.
Het probleem alleen voor jullie is dat de beste en goedkoopste zaken niet naar het buitenland shippen (ik ship mijn spullen naar een adres in Amerika en vadertje smokkelt mijn spulletjes naar Nederland). De zaken die coolers en dergelijke verkopen shippen meestal wel naar het buitenland, alleen ik zie ook steeds meer dat die bedrijven geen buitenlandse creditcards accepteren i.v.m. fraude.
Als je besluit iets te kopen, kijk dat altijd eerst op http://www.resellerratings.com/ Een soort van shop survey en kijk uit met bedrijven op pricewatch.com, die lijken inderdaad goedkoop, maar maken alles goed door de zeer hoge shipping kosten.
De spullen in Amerika zijn inderdaad vaak veel goedkoper, zo goedkoop zelfs dat ik af en toe wat producten (bv IBM schijven en geheugen) laat overkomen om er wat aan te verdienen.
Wees blij dat je niet bij de "The Overclockerz store" heb gekocht, want dat bedrijf is de meest slechte online shop van Amerika:
http://forums1.anandtech.com/arcmessageview.cfm?catid=28&threadid=257798
http://forums1.anandtech.com/arcmessageview.cfm?catid=40&threadid=255335
Ik koop zelf zeer regelmatig hardware in Amerika en heb er goede ervaringen mee.
Het probleem alleen voor jullie is dat de beste en goedkoopste zaken niet naar het buitenland shippen (ik ship mijn spullen naar een adres in Amerika en vadertje smokkelt mijn spulletjes naar Nederland). De zaken die coolers en dergelijke verkopen shippen meestal wel naar het buitenland, alleen ik zie ook steeds meer dat die bedrijven geen buitenlandse creditcards accepteren i.v.m. fraude.
Als je besluit iets te kopen, kijk dat altijd eerst op http://www.resellerratings.com/ Een soort van shop survey en kijk uit met bedrijven op pricewatch.com, die lijken inderdaad goedkoop, maar maken alles goed door de zeer hoge shipping kosten.
De spullen in Amerika zijn inderdaad vaak veel goedkoper, zo goedkoop zelfs dat ik af en toe wat producten (bv IBM schijven en geheugen) laat overkomen om er wat aan te verdienen.
"Choose life"
Bedankt voor jullie reply's, ik ga eens rondsnuffelen.
edit-foutje gegumd
edit-foutje gegumd
egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.
Heb inmiddels een stuks of 15 sites bezocht (via ibuyer/pricewatch) en het lijkt wel of ze daar een beetje shipping/handling gestoord zijn.
Kampioen tot nu toe is sunlock.com met $ 60,20 reiskosten verder nog niets onder $36,- kunnen vinden.
Verdere suggesties natuulijk nog steeds welkom.
Kampioen tot nu toe is sunlock.com met $ 60,20 reiskosten verder nog niets onder $36,- kunnen vinden.
Verdere suggesties natuulijk nog steeds welkom.
Ik heb een Radeon 32mb ddr gevonden voor $135 shipped, maar zoals je misschien wel verwacht, ze shippen niet naar het buitenland.....
"Choose life"
Beste wat ik tot nu toe gevonden heb is $169+$20 bij outpost.com
Pagina: 1