Toon posts:

speedtouch Ip veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot voor kort altijd gewerkt met een server die op de oude manier (met adsl_pptp.ini) via vpn aan het modem (speedtouch 510, nieuwste firmware) verbonden was en het internet deelde voor de andere pc's op het netwerk.

nu ben ik een aantal dingen aan het wijzigen en zou ik graag de routerfunctie van het modem gebruiken om via de switch elke pc internettoegang te geven. Dus heb ik het modem op de switch gehangen en adsl_NAT.ini geladen. pc op automatisch ip&dns verkrijgen gezet en alles werkt.

nu wil ik echter het ip van het modem en de ip-range van de dhcp-server (van de speedtouch) veranderen zodat het in de range van 192.168.0.x word (de server moet dan een vast ip krijgen namelijk 192.168.0.1, het modem krijgt 192.168.0.2 en de rest van de pc's krijgen een ip uitgedeeld door de dhcpserv). dus heb ik bij "ip adressess" 192.168.0.2/24 toegevoegd en 10.0.0.138/24 verwijderd. daarna heb ik de oude adress-pool van de dhcpserv verwijderd en een nieuwe toegevoegd met de range 192.168.0.3-192.168.0.30 met het veld gateway leeg, lease time 7200 en server en DNS op 192.168.0.2.

als ik de lan-verbinding verbreek en dan weer connect krijg ik van de dhcp-server een goed adres, ook het modem is te bereiken via de browser op 192.168.0.2 maar ik heb geen internet meer.

wat ben ik hier dan vergeten?

(clients zijn allemaal win2k)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:33

ralpje

Deugpopje

De makkelijkste manier is ff het config-tooltje downloaden van www.alcadis.nl
Als je die draait kun je kiezen voor een installatie waarbij je zowel het ip van de router als de dhcp-pool zelf ingeeft.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op 09 augustus 2004 @ 08:31:
De makkelijkste manier is ff het config-tooltje downloaden van www.alcadis.nl
Als je die draait kun je kiezen voor een installatie waarbij je zowel het ip van de router als de dhcp-pool zelf ingeeft.
bedankt ! het werkt nu :)
maar waar zat de fout nu eigenlijk?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 08:38:
[...]bedankt ! het werkt nu :)
maar waar zat de fout nu eigenlijk?
hier
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 08:30: