Asus A8V S939 mobo met 4 dimms, wel of geen dual channel

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Goedendag,

Ik heb net mijn Asus A8v moederbord binnen, bij gebrek aan een winkel die 2x 1gb kon leveren heb ik maar 4x512mb genomen. Nu lees ik in een oud nieuwsbericht op tweakers.net echter het volgende :

"Uit het artikel blijkt verder dat, alhoewel het moederbord wel vier DIMM-sloten heeft, er maar twee in Dual Channel kunnen werken"
( nieuws: Asus A8V Deluxe Socket 939-moederbord in shops gespot )

Vanuit de handleiding kan ik niet echt duidelijk opmaken of het nu wel of niet met 4 bankjes in dual channel kan werken

Iemand hier die hetzelfde bord heeft en mij er wellicht meer over kan vertellen ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat verschilt per geheugenmerk/type/snelheid :)

Kijk nogmaals in de A8V handleiding en neem pagina 2-13 door. Tot zover doen de door Asus gekwalificeerde geheugenrepen dit allemaal :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 09-08-2004 09:10 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen: Probeer het! Je merkt het snel zat als het niet dual channel is.

De MSI K8N NEO2 heeft duidelijk de sloten per channel genummerd, en geeft 2 sloten per channel, en aangezien de geheugencontroller in de CPU zit, néém ik haast aan dat het wel in dual channel zit.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Bekijk het originele artikel eens, daar is gewoon niks uit op te maken :+

Ding doet gewoon dual channel met vier DIMM's op de juiste manier geplaatst :) Alleen is het wel zo dat met twee DIMM's iets betere performance gehaald kan worden omdat de geheugenbus sneller van lees naar schrijf (en vice versa) modus om kan schakelen (kan een paar procent schelen in real life gebruik, maar of je dat merkt is een andere vraag).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dual Channel is nu ook niet de heilige graal der performance, die 5% performancewinst is niet iets waar je wat van gaat merken. Dus als je echt de 4 slots wil gebruiken, doe het gewoon. Heb je Dual Channel op beide paren is het leuk meegenomen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

5%? Het gaat hier wel om een Athlon64 mobo en niet om een AthlonXP mobo :)

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
2:1 400mhz doet het gewoon ok

geheugen is 4x 512mbkingston hyperx, zal wel ok zijn dan dus;)

In de handleiding staat idd dat het ok zou moeten zijn, maar na het lezen van dat artikel schrok ik toch wel ff

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ow is het verschil zo groot dan :?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aha zo zit dat dus ;)
Bedankt voor de info !

Verwijderd

ff vraagje tussendoor. ik heb zelfde mobo maar heb PC2700 2x512mb, is performance met PC3200 veel groter?

Verwijderd

Dat valt volgens mij wel mee.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MaestroGDK: de kunst is om de geheugenbandbreedte precies gelijk te trekken met die van de CPU. Zie wederom mijn laatste link over de Invloed van Dual Channel :) Jammer trouwens dat je daar niet even in hebt gekeken.
Pagina: 1