Toon posts:

Laptop HD werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn Toshiba Satellite Pro 6000 een nieuwe HD gekocht (40.0 GB, 5400 RPM, 5.0 V, 1.0 A, Toshiba), ter vervanging van de nu zittende (14.0 GB, 4200 RPM, 5.0 V, 0.7 A, Toshiba). De nieuwe wordt echter niet gedetecteerd (Linux [Knoppix of Fedora Core 2 install CD] ziet 'em niet tijdens booten). De oude werkt uiteraard goed. Ik heb als test een andere HD van een vriend's laptop erin gezet (40.0 GB, 4200 RPM, 5.0 V, 1.0 A, Hitachi), en die werkt ook. Mijn nieuwe HD werkt ook in zijn laptop. Vaag dus. ;). Waarom? Iemand tips hoe ik mijn nieuwe HD werkend kan krijgen in mijn laptop? :?.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik zou als eerste even controleren of je de laatste bios versie hebt.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 01:39:
Ik heb voor mijn Toshiba Satellite Pro 6000 een nieuwe HD gekocht (40.0 GB, 5400 RPM, 5.0 V, 1.0 A, Toshiba), ter vervanging van de nu zittende (14.0 GB, 4200 RPM, 5.0 V, 0.7 A, Toshiba). De nieuwe wordt echter niet gedetecteerd (Linux [Knoppix of Fedora Core 2 install CD] ziet 'em niet tijdens booten). De oude werkt uiteraard goed. Ik heb als test een andere HD van een vriend's laptop erin gezet (40.0 GB, 4200 RPM, 5.0 V, 1.0 A, Hitachi), en die werkt ook. Mijn nieuwe HD werkt ook in zijn laptop. Vaag dus. ;). Waarom? Iemand tips hoe ik mijn nieuwe HD werkend kan krijgen in mijn laptop? :?.
Ik zie 2 verschillen anders dan de grootte: 5400 rpm ipv 4200 rpm én 1.0 A ipv 0.7 A.

Wat voor laptop heeft die vriend? Exact dezelfde, of een ander merk?
Overigens is die HDD van je vriend ook 1.0A, dus waarschijnlijk is zijn laptop ervoor gemaakt om 1.0A aan de HDD te kunnen leveren.

Hoort jouw lappie dat ook te kunnen?
Het lijkt dat dat de 'bottleneck' is :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 10:40:
Wat voor laptop heeft die vriend? Exact dezelfde, of een ander merk?
Ook een Toshiba, een Satellite nogwattes. Exacte typenummer weet ik zo even niet.
Overigens is die HDD van je vriend ook 1.0A, dus waarschijnlijk is zijn laptop ervoor gemaakt om 1.0A aan de HDD te kunnen leveren.

Hoort jouw lappie dat ook te kunnen?
Het lijkt dat dat de 'bottleneck' is :+
Hoe zoek ik dat uit? :?. Zijn HD (de 1.0 A ding) werkt wel in mijn laptop, dat is het vreemde.
Evil M@V schreef op 09 augustus 2004 @ 01:44:
Ik zou als eerste even controleren of je de laatste bios versie hebt.
Daar zal ik vanavond naar kijken, thanks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 15:51:
[...]
Ook een Toshiba, een Satellite nogwattes. Exacte typenummer weet ik zo even niet.
[...]
Hoe zoek ik dat uit? :?. Zijn HD (de 1.0 A ding) werkt wel in mijn laptop, dat is het vreemde.
Dus een andere laptop?

Jouw schijf heeft een ander rpm-getal... misschien dat ie daardoor net iets meer aan vermogen slurpt, wat je laptop normaal gesproken niet kan leveren... gezien die normaal maar 0.7 + een beetje hoeft te leveren?