[PC] Eigen game-PC

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb gespaard voor een eigen systeem en ik wilde er graag een topic over openen. Mijn budget is ongeveer € 1800-2000. Zonder monitor

Het is de bedoeling dat er een beetje fatsoenlijk op gegamed moet kunnen worden de rest wat ik erop doe vraagt niet zoveel van het systeem. Ook wil ik het nog kunnen OC en.

Ik heb gekozen voor een webshop namelijk Sallandautomatisering.nl. Hieronder heb ik de specs van het systeem neergezet wat ik voor ogen heb met de reden erbij.

Proc : AMD Athlon 64 3500+ > € 371.99
Een snelle proc die goed presteert in games en goedkoper als de Intel tegenhanger is. Nog een leuk extraatje is dat er later ook nog gebruik gemaakt kan worden van 64 bit

Mobo : MSI K8N Neo2 Platinum > € 128.00
Vanwege de goede ervaringen met MSI en de Nforce 3 250GB chipset.

Geheugen : Corsair TWINX 1024-3200C2PT PC3200 1GB Cas 2 > € 234.00
Dit was het goedkoopste Cas 2 geheugen ik ben gegaan voor 1GB omdat je dit tegenwoordig toch wel nodig hebt voor een beetje een game systeem.

Hardisk : Hitachi Deskstar 7k250 160GB S-ATA > € 102.00
Omdat een 160GB goede prijs/GB verhouding heeft. Waarom ik voor Hitachi gegaan ben weet ik eigenlijk niet.

Videokaart : XFX 6800GT > € 442.00
Dit is een deel waar ik nog erg over twijfel.

TV Kaart : PCTV Stereo > € 68.00
Vanwege de prijs en omdat hij alles bezit wat ik nodig vind voor een tv kaartje.

DVD RW : NEC ND-2510A Dual Layer > € 80.00
Goeie prijs en dual layer

DVD Speler : Samsung SD-616 > € 26.00
Omdat het de goedkoopste dvd speler is en het denk ik weinig uitmaakt als ik een duurdere neem

Geluidskaart : Creative Audigy 2 > € 79.00
Vanwege dat het een goede kaart is.

Speakers : Philips MMS 121 > € 9.00
Omdat ik eigenlijk altijd een koptelefoon gebruik maar het kan handig zijn als je een paar speakers hebt.

Behuizing: Chenbro Gaming Bom met window > € 52.00
Vanwege de looks en de HD bays.

Voeding : Antec TruePower 550Watt > € 143.00
Omdat dit een mooie stabiele voeding is en ik van plan ben om er nog een flink aantal extra HD’s in te hangen.

Muis + Toetsenbord : Logitech Cordless Desktop MX met bluetooth > € 130.00
Vanwege de fijne vorm en aanslag en meteen bluetooth voor mijn telefoon.

In zijn totaal kost dit INCL Assemblage :X € 1904.04
Wat vinden jullie van dit systeem en wat kan ik beter anders doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Bartjeee op 09-08-2004 01:55 ]

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ff snel twee dingen:

Processor --> koop een paar honderd MHz minder, want dat scheelt een sloot geld en je merkt het toch niet/nauwelijks.

Videokaart --> erg leuk maar laat de fabrikant zelf de development kosten betalen ipv van jij. Mijn advies: koop nooit de beste kaart die er is maar kies er een van een generatie daarvoor (9800pro/xt). Scheelt een boel geld en het spelplezier is er niet minder om of je moet echt een uberspeler zijn.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Bartjeee
  • Niet online
Disciplus-Simplex schreef op 09 augustus 2004 @ 02:03:
Ff snel twee dingen:

Processor --> koop een paar honderd MHz minder, want dat scheelt een sloot geld en je merkt het toch niet/nauwelijks.

Videokaart --> erg leuk maar laat de fabrikant zelf de development kosten betalen ipv van jij. Mijn advies: koop nooit de beste kaart die er is maar kies er een van een generatie daarvoor (9800pro/xt). Scheelt een boel geld en het spelplezier is er niet minder om of je moet echt een uberspeler zijn.
De 3500+ is op het moment de minst snelle S939 processor. Ik zal eens nadenken over die videokaart :) .

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
i'm with stupid hierboven DAARboven dus ;)

je kiest top zooi uit, en dat is niet erg verstandig behalve als je een vaste baan heb met netoinkomen van 3000+

lees tweakers.net best buy guide van deze maand eens, en wijzig daar wat dingen aan.
je bent echt heel duur uit, en je kan voor de HELFT van de prijs een prima game pc kopen

je hebt het over 64 bit enzo, maar tegen de tijd dat er in games/appz ECHT gebruik van word gemaakt zijn we alweer een jaar verder en kan je beter DAN een nieuwe pc (of alleen cpu) kopen en zo bergen geld besparen
Geluidskaart : Creative Audigy 2 > € 79.00
Vanwege dat het een goede kaart is.
behalve de super slechte onderbouwing nog ff dit:

Waarom koop je in godesnaam zo'n kaart als je met 9 euro speakertjes muziek wilt luisteren en een koptelefoon gebuikt voor gamen???

dat kan je ook met je onboard sound hoor, daar hoor jij geen verschil mee (zeker niet met 22khz games)

enneuh 550 watt voeding??? dat ding is voor servers met quad cpu en like 30 schijven..
niet voor een game pc met misschien 6 schijven en een grafishe kaart.
400 watt is al veel, 350 kan je prima gebruiken

ow enneuh.. assemblage???
zoiets doe je toch gewoon zelf? ben je nou tweaker of betaald je pa alles?
*checkt geboortedatum*
euh laat toch maar door hun assembleren ;)

[ Voor 77% gewijzigd door BasieP op 09-08-2004 02:15 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:52

krvabo

MATERIALISE!

Let er ook op dat je een goede muis neemt. Voor gamen is dit erg belangrijk (FPS e.d.).
Optical is een must, dual optical ook wel het kopen waard.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Laurent
  • Niet online
Zelfs met een extra extra HD's is 350W ruim genoeg. Zelfs een stevige dual setup trekt niet meer dan 400W, met een aardig aantal HD's.

Ook zou ik kijken naar een andere harddisk. De Hitachi 7k250 maakt nog we eens wat vervelende geluiden. De MaXtor DiamondMax 9 serie is lekker stil en toch niet erg duur. Zie ook dit stuk uit een review.

• Bartjeee
  • Niet online
BasieP schreef op 09 augustus 2004 @ 02:08:
i'm with stupid hierboven DAARboven dus ;)

je kiest top zooi uit, en dat is niet erg verstandig behalve als je een vaste baan heb met netoinkomen van 3000+

lees tweakers.net best buy guide van deze maand eens, en wijzig daar wat dingen aan.
je bent echt heel duur uit, en je kan voor de HELFT van de prijs een prima game pc kopen

je hebt het over 64 bit enzo, maar tegen de tijd dat er in games/appz ECHT gebruik van word gemaakt zijn we alweer een jaar verder en kan je beter DAN een nieuwe pc (of alleen cpu) kopen en zo bergen geld besparen.

[...]

behalve de super slechte onderbouwing nog ff dit:

Waarom koop je in godesnaam zo'n kaart als je met 9 euro speakertjes muziek wilt luisteren en een koptelefoon gebuikt voor gamen???

dat kan je ook met je onboard sound hoor, daar hoor jij geen verschil mee (zeker niet met 22khz games)

enneuh 550 watt voeding??? dat ding is voor servers met quad cpu en like 30 schijven..
niet voor een game pc met misschien 6 schijven en een grafishe kaart.
400 watt is al veel, 350 kan je prima gebruiken

ow enneuh.. assemblage???
zoiets doe je toch gewoon zelf? ben je nou tweaker of betaald je pa alles?
*checkt geboortedatum*
euh laat toch maar door hun assembleren ;)
Nee mijn pa betaald niet alles ;) . Was dat maar zo ik heb hier hardt voor gewerkt :) . Ik ben bang dat ik het fout in elkaar zet :/ en met zo'n bedrag waar ik hard voor gewerkt heb wil ik geen risico . Alhoewel ik het wel erg overweeg. Maar deze pc betaalt mijn vader zeker niet (8> .

Ik heb de video kaart veranderd naar een 9800Pro en de voeding een Truepower 430 watt vanwege het 5 euro verschil tussen de 430 watt en de 380 watt. Ook heb ik de Audigy geschrapt (kan er later altijd nog in). Nu kost het systeem € 1653,99.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartjeee op 09-08-2004 03:02 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Aikeleer schreef op 09 augustus 2004 @ 02:43:
Zelfs met een extra extra HD's is 350W ruim genoeg. Zelfs een stevige dual setup trekt niet meer dan 400W, met een aardig aantal HD's.

Ook zou ik kijken naar een andere harddisk. De Hitachi 7k250 maakt nog we eens wat vervelende geluiden. De MaXtor DiamondMax 9 serie is lekker stil en toch niet erg duur. Zie ook dit stuk uit een review.
Ill doubt that. In de computer winkel waar ik werk kregen wij met 400 watt voedingen regelmatig nog problemen als wij zulke set-ups bouwde. (Dan zaten er ook nog wel 5 fans in + een hardcano en 2 ccfl’s)

Nu waren die 400 watters niet de beste in de wereld maar pas vanaf 450 watt / 550watt q-tec wou het lekker lopen.

En een beetje marge is ook niet verkeerd + bijkomend voordeel is dat je dan niet al je vermogen gebruikt met als resultaat dat je voeding minder warm wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 09-08-2004 08:52 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Disciplus-Simplex schreef op 09 augustus 2004 @ 02:03:
Ff snel twee dingen:

Nu een 9800PRO/XT kopen voor een echte gamesysteem zou ik helemaal niet doen. De nieuwe generatie grafische kaarten zijn een pak sneller.
Ik zou ofwel voor de Gf 6800GT gaan ofwel voor de Ati X800XT, de laatste is wel wat duurder, maar wel sneller op hoge resolutie's en met IQ aan :9
Je geluidskaart vind ik zelf wat overbodig, de onboard is wel voldoende voor alleen speakers en die standaard boxen.

CWT voedingen zijn ook goed: 480watt 79,01€ pricewatch: CWT 480ADP, 480W (ATX)

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik zie hier bijna niemand over het geluid zaniken... Persoonlijk vind ik geluid onwijs belangrijk... Een mooi setje speakers (4.1 of 5.1) hoeft helemaal niet zoveel te kosten...

De setjes van Cambridge Soundworks (Creative is dat geloof ik) zijn erg mooi voor een net zo mooie prijs (tussen de €75,- en €150,-)...

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:06

PnD

like in Pinda ^_^

Ik zou geen wireless muis nemen voor een game pc?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:20

Haan

dotnetter

PnD schreef op 09 augustus 2004 @ 09:13:
Dat is een hele goeie muis hoor! (toch is de MX 510 beter, maar die schijnt nauwelijks meer te krijgen te zijn..)

Voor de rest ziet het er wel netjes uit :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Dat wireless muis gelul is tegenwoordig niet echt relevant.
Hangt er alleen nog maar vanaf van 't gewicht van die muis... Als je wat 'langzamere' games speelt is een zwaardere muis niet zo boeiend, anders zou ik inderdaad gewoon een met een staartje nemen.. Die loopt ook niet zo vaak weg (niet vaak kwijt dus).

Verder vind ik dit systeem echt ronduit belachelijk.
Sorry hoor, maar € 1600+ uitgeven voor je systeem en dan een 'standaard' mobo nemen van € 128,- ????

Dunkt mij dat er nogal wat beters op de markt te vinden is voor die pc die je wilt gaan bouwen. Daarnaast is 'het goedkoopste geheugen op cas2' niet echt heel boeiend. Koop liever fatsoenlijk geheugen dat 2-2-2-5 ofzo aankan, dat merk je dus echt wel met die A64. Verder een andere HDD en wellicht ook een X800 (als je er immers mee gaat gamen).
Dat scheelt gewoon teveel met een 9800Pro, al is dat ook een leuke kaart.
Wederom afhankelijk van wat je speelt. Als je Q3 of CS speelt is een X800 natuurlijk voorlopig een beetje bullshit, dan kun je met een 9800Pro ook al overkill genoeg hebben.

Mijn advies; ga naar een 'kennis' die WEL echt verstand heeft van hardware, anders geef je dadelijk 30% teveel uit, voor 30% minder snelheid dan je zou kunnen hebben..... Ga dan dus niet naar een kennis die 'er wel wat van weet' maar gewoon iemand waarvan je weet dat ie 24/7 achter de PC zit ofzo...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 12:50

mvds

Totally awesome!

Ik heb een Logitech mx510 gekocht, en dat is een perfecte gamersmuis. Wel met draadje... Maar dat vind ik voor gamen toch net effe wat fijner. En geluidskaart, ach ja... Als je tevreden bent met onboard sound dan zou ik niet veel geld gaan uitgeven voor een geluidskaart. Speakers zijn wel belangrijk. De Logitech Z640 komen erg goed uit de testen, en die liggen rond de 75 euro geloof ik.

Grafische kaart, tja... dat is altijd een discussiepunt. Moet je de snelste kopen waar je erg veel geld voor neertelt of voor minder gaan en geld in je zak houden...

Als je nu bespaard op je grafische kaart dan zal je sneller toe zijn aan een nieuwe, met een van de laatste generatie zal je langer vooruit kunnen. Ik weet niet of je echt geld zal besparen door nu minder uit te geven... Je moet dan eerder weer geld uitgeven voor een nieuwe omdat je oude niet meer meekan.

Ik zou voor de snelste kaart gaan, omdat je nu toch het geld ervoor hebt, je nu alles op ultra high kan spelen, en er langer plezier van hebt dan wanneer je een van een oud egeneratie koopt.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 10:33

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Iedereen heeft het hier qua videokaart over een Radeon 9800XT of een X800 XT of een Geforce 6800GT, ik bedoel, daar zit ook nog een gat tussen hoor, koop een Geforce 6800 of Radeon X800 Pro, dan zit je qua prijs dicht in de buurt van de vorige generatie videokaarten en toch heb je een kaart die de nieuwste technieken beheerst.

Daarnaast zou ik een geluidskaart inderdaad even laten voor wat het is. Die kan er later bij. Aangezien de TS (daar ga ik vanuit) nog bij zijn ouders woont is een luxe speakerset ook niet altijd een optie. Meestal wordt rust in huis nogal gewaardeerd en dan is het nogal nutteloos om geld uit te geven aan een speakerset die hij toch niet veel kan/mag gebruiken. ;)

Processor en moederbord zijn een goede keus, iemand vroeg zich hier af waarom hij dan niet voor een wat beter moederbord ging, gezien zijn budget. Maar het MSI bord wat hij zelf aanwijst heeft gewoon alle benodigde dingen zonder overbodige poespas die hij waarschijnlijk toch niet nodig heeft.
Daarnaast vind ik het slim van hem om bij de processor alvast vooruit te kijken naar 64-bit. :)

Qua HD's is het misschien makkelijk om er 2 te kopen gezien je nu geld uitspaart met de tips van anderen hier. Kun je ze mooi in Raid 0 plaatsen (controlleer of je moederbord een onboard RAID controller heeft!) en heb je weer een extra prestatiewinst erbij.
Zeker nu met Doom III zal dat de laadtijden behoorlijk beinvloeden.

Over de tobo/muis combinatie kan ik zeggen dat ik draadloos en met draad gespeeld heb (Logitech Cordless Desktop Optical en nu MX500+UltraX tobo) en de enige reden wrom ik van draadloos naar draad ben gegaan is omdat ik de batterijen beu was.
Dat is nu niet meer van toepassing omdat je een mooi laadstation voor je muis krijgt, maar qua latency is er naar mijn mening niets te merken tussen draad en draadloos. En ik hou toch ook wel van een potje UT. ;)

[edit]
Oh, en als laatste tip, ik zie dat de TS in Veldhoven woont, ga dan eerst eens in Eindhoven naar de Kruisstraat, daar zitten Computerland en Mycom tegenover elkaar, en Com4 en Paradigt, PC Speed, Vobis en Vi Computers zitten in de buurt! Die hebben altijd wel goede aanbiedingen. Ik woon zelf dicht bij het centrum dus kijk altijd eerst bij die computerzaken hoe de prijzen daar zijn en overweeg daarna pas om iets via internet te bestellen (wat ik overigens ook regelmatig doe hoor. :) ).
Ik heb zelf behoorlijk wat ervaringen met het bouwen van computers dus de TS mag ook bij mij een afspraak maken voor een les 'hoe zet ik mijn eigen computer in elkaar'. Scheelt je weer (de meestal belachelijke) assemblagekosten. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door --MeAngry-- op 09-08-2004 10:41 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Als 'MeAngry' dan toch zoveel ervaring heeft, dan snap ik niet waarom je niet inziet dat een 'deluxe' board voor deze knul geen betere optie is. Al was het maar voor de enorme shitload aan extra connectors, break-outs, afdekplaatjes met extra usb en ga zo maar door. Daarnaast zijn er veel beter overklokbare bordjes voor die A64 te koop, en aangezien TS zegt daar ook interesse in te hebben lijkt mij een uitgaven van bijv. 60 euro meer voor het mobo ook geen bezwaar, als je kijkt hoeveel nu al bespaard is op de rest van de onderdelen.

Ik kan je sowieso 1 gouden tip van de hand doen, bespaar nooit (maar dan ook nooit) op je moederbord, tenzij je een 'budget' systeem koopt.
Misschien is een Abit een goed advies? Daar zit in elk geval in veel gevallen 3 jaar on-site garantie op....

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 10:48:
Als 'MeAngry' dan toch zoveel ervaring heeft, dan snap ik niet waarom je niet inziet dat een 'deluxe' board voor deze knul geen betere optie is. Al was het maar voor de enorme shitload aan extra connectors, break-outs, afdekplaatjes met extra usb en ga zo maar door. Daarnaast zijn er veel beter overklokbare bordjes voor die A64 te koop, en aangezien TS zegt daar ook interesse in te hebben lijkt mij een uitgaven van bijv. 60 euro meer voor het mobo ook geen bezwaar, als je kijkt hoeveel nu al bespaard is op de rest van de onderdelen.

Ik kan je sowieso 1 gouden tip van de hand doen, bespaar nooit (maar dan ook nooit) op je moederbord, tenzij je een 'budget' systeem koopt.
Misschien is een Abit een goed advies? Daar zit in elk geval in veel gevallen 3 jaar on-site garantie op....
Abit is inderdaad een goed advies, heb ik zelf ook hele goede ervaringen mee, maar jouw eerste argument om een duurder mobo te kopen slaat helemaal nergens op, zeker niet als je voor Abit mobo's gaat, waarvan ik persoonlijk vind dat ze de dingen hebben die nodig zijn zonder alle overbodige dingen zoals 20 extra USB-poorten waarvan de gemiddelde gebruiker er 2 gebruikt en 10 firewirepoorten waarvan hooguit 10% van alle computergebruikers er 1 gebruikt.
Break-outs en extra connectoren, denk ff na, heb je die echt nodig? Ga je daar 60 euro aan uitgeven terwijl je dat geld ook bij een extra HD kunt bijleggen?
Een ander mobo zou ik alleen kiezen om een andere chipset, en het mobo wat de TS heeft uitgekozen heeft een nForce3 250Gb, een van de beste chipsets die je kunt kopen voor je A64 op het moment. Dus ik blijf erbij dat het aanschaffen van een duurder mobo in dit geval absoluut niet nodig is.

Stel dat de TS voor een P4-systeem ging met i915 chipset, dan had ik em inderdaad aangeraden te overwegen om een mobo met i925X chipset te kopen omdat je daar nog extra performance uit kunt halen dmv PAT.

Tesla Model Y RWD (2024)

• pisart
  • Niet online
hantheman.tk schreef op 09 augustus 2004 @ 09:19:
[...]

Dat is een hele goeie muis hoor! (toch is de MX 510 beter, maar die schijnt nauwelijks meer te krijgen te zijn..)

Voor de rest ziet het er wel netjes uit :)
Als bluetooth het enige verschil is met de MX700, dan is het een slechte muis. Ik heb de MX700 gehad en damn, gamen was niet aangenaam vond ik. Ik heb nu de MX510 en deze is wel een pak beter. Veel preciezer en sneller.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

RS_003 schreef op 09 augustus 2004 @ 08:51:
[...]

Ill doubt that. In de computer winkel waar ik werk kregen wij met 400 watt voedingen regelmatig nog problemen als wij zulke set-ups bouwde. (Dan zaten er ook nog wel 5 fans in + een hardcano en 2 ccfl’s)

Nu waren die 400 watters niet de beste in de wereld maar pas vanaf 450 watt / 550watt q-tec wou het lekker lopen.

En een beetje marge is ook niet verkeerd + bijkomend voordeel is dat je dan niet al je vermogen gebruikt met als resultaat dat je voeding minder warm wordt.
Je spreekt over Q-tec... dat is BUDGET spul... Een echte 400W voeding van een goed merk kan veel meer aan dan een Q-tec 550W, wat dat betreft moet je vooral op je voeding niet gaan bezuinigen...

TS gaat voor een Antec Truepower en ik denk dat zoiets zeker een goede optie is...

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 09-08-2004 11:34 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Als je voor een s754 Athlon64 3000+ gaat (ipv s939), met CL2.5 Corsair ram (ipv CL2), die audigy kaart laat vallen, en wacht op de meer mainstream versie van die geforce (de 6600 dus) dan bespaar je zo'n 600-700 € en je zal het verschil in performance niet merken, tenzij op benchmarks.
Lees bijvoorbeeld de Doom3 CPU deathmatch benchmarks maar eens van anandtech, daar laten ze het verschil zien tussen een pentium IV 2.4ghz en 3.2ghz, en het verschil in performance was nog geen 10fps ofzo, iets wat je met het blote oog niet ziet.
Een goede tweaker kan met zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk performance halen, en dat betekend dus niet van alle onderdelen de top-modellen kopen, want dan kom je er genaaid vanaf.
Want achter 3 maanden, zijn al jouw onderdelen veroudert, en gehalveert in prijs, dus dat is wel ff slikken dan hoor, als je pc van 1900 € te koop is voor 1200 € ;)
En die voeding is inderdaad overkill. Een degelijke Tagan of Antec voeding van 350 watt is al lang voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 11:38 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 11:37:

Want achter 3 maanden, zijn al jouw onderdelen veroudert, en gehalveert in prijs, dus dat is wel ff slikken dan hoor, als je pc van 1900 € te koop is voor 1200 € ;)
Als je zo gaat redeneren kan je net zo goed geen pc kopen. Je pc veroudert toch wel, maar als je nu een lekker snel systeem koopt heb je daar wel veel plezier van.

En trouwens 10 fps kan wel heel veel schelen als het gaat tussen 30 of 40 fps. Iets wat bij een spel als Doom3 vrij relevant is. Je hebt wel gelijk als je vergelijkt tussen 100 of 110 fps.

• Turkish
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Maar dan kan je dus blijven doen, want er blijft nieuwe hardware uitkomen natuurlijk. Als je een keer geld hebt om een top-end systeem te kopen dan moet je dat gewoon doen. Dan kan je weer even vooruit.
Ik ben zelf trouwens van mening dat er meer toekomst zit in s939 ivm tussentijdse upgrades ooit

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:31
Hitachi Deskstar 7k250 160GB S-ATA... Mooie hdd, maar het langzaamste van je pc is nogsteeds die hdd, wellicht een beetje zonde. Je zou kunnen overwegen om er 2 x deze hdd in te hangen in Raid, zodat je de bottlenek van je pc verhoogd.

AMD Athlon 64 3500+, het is leuk om ermee te patsen tov je vrienden, maar heeft het nut? Nee, kies gewoon een 3200+ ofzo.

XFX 6800GT, zal vast wel wat over gezegt zijn, kies een stapje lager...

Chenbro Gaming Bom met window, klinkt leuk, maar als jij er veel hdds in wilt hangen moet je een andere zoeken, check de reviews, zoveel ruimte voor hdds is er niet, tenzij je ze strak op elkaar stapeld = warme hdds = kapotte hdds. Drive bays Internal: 2x 3.5", up to 6x 3.5” maar dan moet je een speciale bracket aanschaffen.

Antec TruePower 550Watt is echt overdreven, een goede 350, of 400w is meer dan voldoende. Antec, Zalman, etc etc zijn allemaal goede merken :).

• pisart
  • Niet online
Als je voor een s754 Athlon64 3000+ gaat (ipv s939), met CL2.5 Corsair ram (ipv CL2), die audigy kaart laat vallen, en wacht op de meer mainstream versie van die geforce (de 6600 dus) dan bespaar je zo'n 600-700 € en je zal het verschil in performance niet merken, tenzij op benchmarks.
Lees bijvoorbeeld de Doom3 CPU deathmatch benchmarks maar eens van anandtech, daar laten ze het verschil zien tussen een pentium IV 2.4ghz en 3.2ghz, en het verschil in performance was nog geen 10fps ofzo, iets wat je met het blote oog niet ziet.
Een goede tweaker kan met zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk performance halen, en dat betekend dus niet van alle onderdelen de top-modellen kopen, want dan kom je er genaaid vanaf.
En die voeding is inderdaad overkill. Een degelijke Tagan of Antec voeding van 350 watt is al lang voldoende.
Je kan wel een stapje lager gaan qua cpu, maar niet de grafische kaart. De 6600 is wel de budget versie. Dus de fx5700 van de fx5900 reeks, de 9600 van de 9800. Ik zou die echt niet nemen als je serieus wilt gamen. Neem een fatsoenlijke grafische kaart, je gaat er wel genoeg plezier aan hebben... Maar neem geen budget spul :X
Spijtig dat er geen lagere cpu is bij de socket 939, want dan zou je nog ruimte kunnen hebben om te upgraden later...

• Haan

Haan

dotnetter

@Pisart: Dat er geen lagere cpu voor socket 939 is, is toch juist goed dan? Dat betekent dat je er later een snellere in kan zetten, of ben ik nu heel blond?

• pisart
  • Niet online
Hmm, mijn zin is een beetje krom :p
Ik bedoelde, dat als hij de cpu te duur vond. Dan kon hij nog een lagere nemen, maar de 3500+ is de laagste. Dus als hij zou willen besparen op de cpu, dan moest hij naar de socket 754 overstappen en veel ruimte op te upgraden is daar niet meer.

• BasieP
PnD schreef op 09 augustus 2004 @ 09:13:
mee eens, behalve dat je elke 2-3 dagen batterijen moet verwisselen is het gewoon zo dat die dingen een lagere DPI hebben en een hogere responds tijd.
dit is allebij slecht voor gamen.

ik heb zelf de logitech Mx510, en ben daar echt super tevreden over. erg hoge dpi, en 8 knoppen ;)
pisart schreef op 09 augustus 2004 @ 12:22:
Hmm, mijn zin is een beetje krom :p
Ik bedoelde, dat als hij de cpu te duur vond. Dan kon hij nog een lagere nemen, maar de 3500+ is de laagste. Dus als hij zou willen besparen op de cpu, dan moest hij naar de socket 754 overstappen en veel ruimte op te upgraden is daar niet meer.
bovendien is het over het algemeen toch wel bekend dat AMD's beter presteren in games.
even een voorbeeld:
nieuws: Processors tonen hun spierballen in Doom 3-arena

[ Voor 38% gewijzigd door BasieP op 09-08-2004 12:27 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

BasieP schreef op 09 augustus 2004 @ 12:23:
[...]
mee eens, behalve dat je elke 2-3 dagen batterijen moet verwisselen is het gewoon zo dat die dingen een lagere DPI hebben en een hogere responds tijd.
dit is allebij slecht voor gamen.
Eh... baterijen vervangen? Lagere dpi?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• BasieP
disjfa schreef op 09 augustus 2004 @ 12:25:
[...]

Eh... baterijen vervangen? Lagere dpi?
ik zal het even uitleggen disjfa..

muizen gebruiken stroom.
aangezien die logitech ding geen laad station heeft, draait ie op batterijen.
deze gaan dan een keer op.
dan moeten er nieuwe in.

lagere dpi dan een draad muis is natuurlijk een 'over het algemeen' opvatting, want er zijn muizen met draad die kut-dpi hebben, maar als je een goede (redelijk nieuwe) muis van logitech vergelijkt met die draadloze versie dan heeft deze een lagere dpi.

dit houd dus in dat je minder precies kan aimen (om het maar ff in game termen uit te leggen)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Het was meer een retorische vraag. Als je kijkt naar de mx700 heb je gewoon een dpi van 800 en de accu kan gewoon opgeladen worden op het dockingstation.... Dus daar zijn al je problemen niet. Maarja dat kan gebeuren he :P

Verder moet je m dan gewoon niet vergeten op te laden :o Dan kan je gamen wat je wilt :P

--edit--
Ik zal de draad niet meer bevuilen met meer posts :P Maar waar zie jij GEEN dockingstation met de combi die de meneer wilt halen:
http://www.logitech.com/i...L,CRID=486,CONTENTID=6831

[ Voor 28% gewijzigd door disjfa op 09-08-2004 12:39 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• BasieP
klopt disjfa, maar die muis+tobo die hij wil kopen heeft geen dockingstation, dus dat word gekut met batterijen.

en voor gamen is de muisvertraging gewoon zonde (scheeld vaak iets van 30 ms, wat toch redelijk veel is)

• Haan

Haan

dotnetter

klik hier eens..

[ Voor 210% gewijzigd door Haan op 09-08-2004 12:40 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

pisart schreef op 09 augustus 2004 @ 11:24:
[...]

Als bluetooth het enige verschil is met de MX700, dan is het een slechte muis. Ik heb de MX700 gehad en damn, gamen was niet aangenaam vond ik. Ik heb nu de MX510 en deze is wel een pak beter. Veel preciezer en sneller.
De MX510 heeft een veel preciezere sensor dan de MX500/700/900.

Ik heb zelf een MX900 en kan er zonder problemen mee gamen, beter dan mijn MX310 of dual optical. En dat opladen, ja er zit een docking station in, dus elke avond erin zetten en 's ochtend is alles weer vol. (Stop er anders betere batterijen in, ik haal dan 2,5 actieve dagen, dus een nachtje vergeten op te laden is geen probleem).

Wil je geen dual channel geheugen? Dat scheelt ook weer wat in snelheid. (dus 2x*512 en niet 1x1024, moet je moederbord het wel aankunnen).

Ik zou er een 9800XT ingeprikt hebben eigenlijk (of een X800* maar dat is weer duurder...).
Als je erop wilt TV kijken dan kun je misschien voor een All-in-wonder gaan van ATi. Daar zitten naast je snelle GPU ook alle in/uitgangen die je maar nodig hebt en een remote wonder. Club3D All-In-Wonder Radeon 9800 Pro 128MB. Dan heb je ook gelijk die TV kaart niet meer nodig en het beeld/geluid op de all-in-wonder series schijnt beter te zijn. Ik heb geen vergelijking zelf maar ik heb een AIW 9700Pro en ben zeer over de kwaliteit te spreken.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Laurent
  • Niet online
RS_003 schreef op 09 augustus 2004 @ 08:51:
[...]

De Q-TEC voedingen hebben een piek vermogen, de merkvoedingen (Antec e.d.) hebben een continu vermogen. Hierdoor zijn deze twee vermogens niet echt met elkaar te vergelijken. Zo heeft een simpele Chieftec 315watt ook een piekvermogen van 443 watt (zie ook deze post).

Ik heb zelf 8 HD's (waarvan 4 10k RPM), twee XP 1800+ processors, een GeForce FX 5900XT, veel extra hardware en veel extra fans prima gedraaid op een 430watt. De ene voeding is de ander ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 09-08-2004 14:18 ]

• Bartjeee
  • Niet online
Koning Kerklaan schreef op 09 augustus 2004 @ 09:06:
Ik zie hier bijna niemand over het geluid zaniken... Persoonlijk vind ik geluid onwijs belangrijk... Een mooi setje speakers (4.1 of 5.1) hoeft helemaal niet zoveel te kosten...

De setjes van Cambridge Soundworks (Creative is dat geloof ik) zijn erg mooi voor een net zo mooie prijs (tussen de €75,- en €150,-)...
Nou ik game meestal met een koptelefoon omdat ik dat fijner vindt en geen gezeik ermee krijg. Die speakertjes van € 9,- zal ik niet veel gebruiken.
krvabo schreef op 09 augustus 2004 @ 02:08:
Let er ook op dat je een goede muis neemt. Voor gamen is dit erg belangrijk (FPS e.d.).
Optical is een must, dual optical ook wel het kopen waard.
Ik game nu ook al met een wireless setje en dit bevalt erg goed :). Anders was ok wel voor een wired setje gegaan.
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 09:22:
Dat wireless muis gelul is tegenwoordig niet echt relevant.
Hangt er alleen nog maar vanaf van 't gewicht van die muis... Als je wat 'langzamere' games speelt is een zwaardere muis niet zo boeiend, anders zou ik inderdaad gewoon een met een staartje nemen.. Die loopt ook niet zo vaak weg (niet vaak kwijt dus).

Verder vind ik dit systeem echt ronduit belachelijk.
Sorry hoor, maar € 1600+ uitgeven voor je systeem en dan een 'standaard' mobo nemen van € 128,- ????

Dunkt mij dat er nogal wat beters op de markt te vinden is voor die pc die je wilt gaan bouwen. Daarnaast is 'het goedkoopste geheugen op cas2' niet echt heel boeiend. Koop liever fatsoenlijk geheugen dat 2-2-2-5 ofzo aankan, dat merk je dus echt wel met die A64. Verder een andere HDD en wellicht ook een X800 (als je er immers mee gaat gamen).
Dat scheelt gewoon teveel met een 9800Pro, al is dat ook een leuke kaart.
Wederom afhankelijk van wat je speelt. Als je Q3 of CS speelt is een X800 natuurlijk voorlopig een beetje bullshit, dan kun je met een 9800Pro ook al overkill genoeg hebben.

Mijn advies; ga naar een 'kennis' die WEL echt verstand heeft van hardware, anders geef je dadelijk 30% teveel uit, voor 30% minder snelheid dan je zou kunnen hebben..... Ga dan dus niet naar een kennis die 'er wel wat van weet' maar gewoon iemand waarvan je weet dat ie 24/7 achter de PC zit ofzo...
Dit moederbord is een van de weinge op het moment verkrijgbare S939 borden en komt het beste uit de benchmarks :) . Het geheugen draait op 2-3-3-6. Hier zou ik dus beter 2-2-2-5 van kunnen maken :? . Over die videokaart ik denk toch dat ik een X800Pro neem naar nog een paar reviews/benchmarks doorgelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat die sneller is in de games die ik meer speel :) . En het is toch wel de moeite waard anders moet ik later weer upgraden.
/offtopic ik zit 24/7 achter de pc :+
--MeAngry-- schreef op 09 augustus 2004 @ 10:36:
Iedereen heeft het hier qua videokaart over een Radeon 9800XT of een X800 XT of een Geforce 6800GT, ik bedoel, daar zit ook nog een gat tussen hoor, koop een Geforce 6800 of Radeon X800 Pro, dan zit je qua prijs dicht in de buurt van de vorige generatie videokaarten en toch heb je een kaart die de nieuwste technieken beheerst.

Daarnaast zou ik een geluidskaart inderdaad even laten voor wat het is. Die kan er later bij. Aangezien de TS (daar ga ik vanuit) nog bij zijn ouders woont is een luxe speakerset ook niet altijd een optie. Meestal wordt rust in huis nogal gewaardeerd en dan is het nogal nutteloos om geld uit te geven aan een speakerset die hij toch niet veel kan/mag gebruiken. ;)

Processor en moederbord zijn een goede keus, iemand vroeg zich hier af waarom hij dan niet voor een wat beter moederbord ging, gezien zijn budget. Maar het MSI bord wat hij zelf aanwijst heeft gewoon alle benodigde dingen zonder overbodige poespas die hij waarschijnlijk toch niet nodig heeft.
Daarnaast vind ik het slim van hem om bij de processor alvast vooruit te kijken naar 64-bit. :)

Qua HD's is het misschien makkelijk om er 2 te kopen gezien je nu geld uitspaart met de tips van anderen hier. Kun je ze mooi in Raid 0 plaatsen (controlleer of je moederbord een onboard RAID controller heeft!) en heb je weer een extra prestatiewinst erbij.
Zeker nu met Doom III zal dat de laadtijden behoorlijk beinvloeden.

Over de tobo/muis combinatie kan ik zeggen dat ik draadloos en met draad gespeeld heb (Logitech Cordless Desktop Optical en nu MX500+UltraX tobo) en de enige reden wrom ik van draadloos naar draad ben gegaan is omdat ik de batterijen beu was.
Dat is nu niet meer van toepassing omdat je een mooi laadstation voor je muis krijgt, maar qua latency is er naar mijn mening niets te merken tussen draad en draadloos. En ik hou toch ook wel van een potje UT. ;)

[edit]
Oh, en als laatste tip, ik zie dat de TS in Veldhoven woont, ga dan eerst eens in Eindhoven naar de Kruisstraat, daar zitten Computerland en Mycom tegenover elkaar, en Com4 en Paradigt, PC Speed, Vobis en Vi Computers zitten in de buurt! Die hebben altijd wel goede aanbiedingen. Ik woon zelf dicht bij het centrum dus kijk altijd eerst bij die computerzaken hoe de prijzen daar zijn en overweeg daarna pas om iets via internet te bestellen (wat ik overigens ook regelmatig doe hoor. :) ).
Ik heb zelf behoorlijk wat ervaringen met het bouwen van computers dus de TS mag ook bij mij een afspraak maken voor een les 'hoe zet ik mijn eigen computer in elkaar'. Scheelt je weer (de meestal belachelijke) assemblagekosten. ;)
Ik ben al lang langs deze winkels geweest ;). Over de extra HD's ik heb hier thuis nog een drietal HD's die ik erin doe. Ik was iniedergeval niet van plan om de bootschij in raid 0 te zetten. Over dat assembeleren inieder geval bedankt voor het aanbod ik zal er over nadenken :) . Maar een pc in elkaar lijk met niet te moeilijk.
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 10:48:

Uit de meeste reviews blijkt dat dit bord het best te overklokken is O-) . En overclocken moet een optie blijven maar deze zal ik de eerste tijd nog niet gebruiken.

Over de behuizing ik denk dat ik toch voor de Antec Lanboy ga :) .

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bartjeee schreef op 09 augustus 2004 @ 18:00:
[...]

Ik ben al lang langs deze winkels geweest ;). Over de extra HD's ik heb hier thuis nog een drietal HD's die ik erin doe. Ik was iniedergeval niet van plan om de bootschij in raid 0 te zetten. Over dat assembeleren inieder geval bedankt voor het aanbod ik zal er over nadenken :) . Maar een pc in elkaar lijk met niet te moeilijk.

[...]
Zelf assembleren dan :P Je kunt weinig fout doen in principe hoor, als je gewoon goed de diverse FAQ's hier leest (en zoveel moeite is het nog niet eens, want de basis stelt niet veel voor) moet je het makkelijk zelf kunnen doen. Misschien kost het niet veel om het te laten doen, maar denk even aan de ervaring die je op doet enzo. Ik bedoel, je zit hier tussen Tweakers he, dus wel een beetje meegroeien en leren natuurlijk... ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Bartjeee
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op 09 augustus 2004 @ 18:09:
[...]

Zelf assembleren dan :P Je kunt weinig fout doen in principe hoor, als je gewoon goed de diverse FAQ's hier leest (en zoveel moeite is het nog niet eens, want de basis stelt niet veel voor) moet je het makkelijk zelf kunnen doen. Misschien kost het niet veel om het te laten doen, maar denk even aan de ervaring die je op doet enzo. Ik bedoel, je zit hier tussen Tweakers he, dus wel een beetje meegroeien en leren natuurlijk... ;)
Mij lijkt Moederbord pakken CPU erin koelpasta met een pasje een flinterdun laagje erop doen. Dan de koeler erop. Geheugen erin zetten. HD's en DVD RW/Speler in de kast. (Lanboy's uitneembare HD bay nog effe er uit laten). Dan moederbord vastzetten in de kast. Insteekkaarten erin (PCI/AGP). Dan voeding erin en hd bay alle kabel aansluiten en gaan :) . Is dit goed of niet :X .
Pagina: 1