Ik heb gespaard voor een eigen systeem en ik wilde er graag een topic over openen. Mijn budget is ongeveer € 1800-2000. Zonder monitor
Het is de bedoeling dat er een beetje fatsoenlijk op gegamed moet kunnen worden de rest wat ik erop doe vraagt niet zoveel van het systeem. Ook wil ik het nog kunnen OC en.
Ik heb gekozen voor een webshop namelijk Sallandautomatisering.nl. Hieronder heb ik de specs van het systeem neergezet wat ik voor ogen heb met de reden erbij.
Proc : AMD Athlon 64 3500+ > € 371.99
Een snelle proc die goed presteert in games en goedkoper als de Intel tegenhanger is. Nog een leuk extraatje is dat er later ook nog gebruik gemaakt kan worden van 64 bit
Mobo : MSI K8N Neo2 Platinum > € 128.00
Vanwege de goede ervaringen met MSI en de Nforce 3 250GB chipset.
Geheugen : Corsair TWINX 1024-3200C2PT PC3200 1GB Cas 2 > € 234.00
Dit was het goedkoopste Cas 2 geheugen ik ben gegaan voor 1GB omdat je dit tegenwoordig toch wel nodig hebt voor een beetje een game systeem.
Hardisk : Hitachi Deskstar 7k250 160GB S-ATA > € 102.00
Omdat een 160GB goede prijs/GB verhouding heeft. Waarom ik voor Hitachi gegaan ben weet ik eigenlijk niet.
Videokaart : XFX 6800GT > € 442.00
Dit is een deel waar ik nog erg over twijfel.
TV Kaart : PCTV Stereo > € 68.00
Vanwege de prijs en omdat hij alles bezit wat ik nodig vind voor een tv kaartje.
DVD RW : NEC ND-2510A Dual Layer > € 80.00
Goeie prijs en dual layer
DVD Speler : Samsung SD-616 > € 26.00
Omdat het de goedkoopste dvd speler is en het denk ik weinig uitmaakt als ik een duurdere neem
Geluidskaart : Creative Audigy 2 > € 79.00
Vanwege dat het een goede kaart is.
Speakers : Philips MMS 121 > € 9.00
Omdat ik eigenlijk altijd een koptelefoon gebruik maar het kan handig zijn als je een paar speakers hebt.
Behuizing: Chenbro Gaming Bom met window > € 52.00
Vanwege de looks en de HD bays.
Voeding : Antec TruePower 550Watt > € 143.00
Omdat dit een mooie stabiele voeding is en ik van plan ben om er nog een flink aantal extra HD’s in te hangen.
Muis + Toetsenbord : Logitech Cordless Desktop MX met bluetooth > € 130.00
Vanwege de fijne vorm en aanslag en meteen bluetooth voor mijn telefoon.
In zijn totaal kost dit INCL Assemblage
€ 1904.04
Wat vinden jullie van dit systeem en wat kan ik beter anders doen?
Het is de bedoeling dat er een beetje fatsoenlijk op gegamed moet kunnen worden de rest wat ik erop doe vraagt niet zoveel van het systeem. Ook wil ik het nog kunnen OC en.
Ik heb gekozen voor een webshop namelijk Sallandautomatisering.nl. Hieronder heb ik de specs van het systeem neergezet wat ik voor ogen heb met de reden erbij.
Proc : AMD Athlon 64 3500+ > € 371.99
Een snelle proc die goed presteert in games en goedkoper als de Intel tegenhanger is. Nog een leuk extraatje is dat er later ook nog gebruik gemaakt kan worden van 64 bit
Mobo : MSI K8N Neo2 Platinum > € 128.00
Vanwege de goede ervaringen met MSI en de Nforce 3 250GB chipset.
Geheugen : Corsair TWINX 1024-3200C2PT PC3200 1GB Cas 2 > € 234.00
Dit was het goedkoopste Cas 2 geheugen ik ben gegaan voor 1GB omdat je dit tegenwoordig toch wel nodig hebt voor een beetje een game systeem.
Hardisk : Hitachi Deskstar 7k250 160GB S-ATA > € 102.00
Omdat een 160GB goede prijs/GB verhouding heeft. Waarom ik voor Hitachi gegaan ben weet ik eigenlijk niet.
Videokaart : XFX 6800GT > € 442.00
Dit is een deel waar ik nog erg over twijfel.
TV Kaart : PCTV Stereo > € 68.00
Vanwege de prijs en omdat hij alles bezit wat ik nodig vind voor een tv kaartje.
DVD RW : NEC ND-2510A Dual Layer > € 80.00
Goeie prijs en dual layer
DVD Speler : Samsung SD-616 > € 26.00
Omdat het de goedkoopste dvd speler is en het denk ik weinig uitmaakt als ik een duurdere neem
Geluidskaart : Creative Audigy 2 > € 79.00
Vanwege dat het een goede kaart is.
Speakers : Philips MMS 121 > € 9.00
Omdat ik eigenlijk altijd een koptelefoon gebruik maar het kan handig zijn als je een paar speakers hebt.
Behuizing: Chenbro Gaming Bom met window > € 52.00
Vanwege de looks en de HD bays.
Voeding : Antec TruePower 550Watt > € 143.00
Omdat dit een mooie stabiele voeding is en ik van plan ben om er nog een flink aantal extra HD’s in te hangen.
Muis + Toetsenbord : Logitech Cordless Desktop MX met bluetooth > € 130.00
Vanwege de fijne vorm en aanslag en meteen bluetooth voor mijn telefoon.
In zijn totaal kost dit INCL Assemblage
Wat vinden jullie van dit systeem en wat kan ik beter anders doen?
[ Voor 10% gewijzigd door Bartjeee op 09-08-2004 01:55 ]