Ik kreeg van iemand een oude laptop ( fujitsu siemens) die last had van het alom bekende "white screen" probleem. Ik heb hiervoor al rondgekeken wat er zo allemaal voor mooie oplossingen zijn, maar helaas geen van allen mocht baten (als iemand een andere oplossing heeft dan 1. drivers opnieuw installen, 2. contrast lager zetten, 3. backlight uitgooien, 4. connector schoonmaken en opnieuw aanpluggen, 5. SMD fuse (die ik niet kan vinden) vervangen, of 6. het hele board vervangen mag diegene dat zeggen
)
Zodoende wilde ik het LCD scherm dus voor mijn volgende mod gaan gebruiken (eerst de oude afmaken maar wel alvast naar onderdelen uitkijken
) en daarvoor heb ik een pinout nodig van het LCD. Ik heb me rot gezocht op internet maar het enige wat een beetje in de buurt kwam is: http://www.eio.com/itsv53l.pdf. Helaas staan hier GEEN pin assignments op
oftewel schoot ik nog niets mee op.
Ik heb toen via de IBM website support aangevraagd en kreeg een e-mail adres.
Vervolgens heb ik dus IBM gemaild:
Na dit hele lange verhaal dan toch eindelijk de vraag waar het mij allemaal om gaat:
Wie o wie kan me aan de pinout van een IBM 03L5030 [ITSV53L] LCD panel helpen!
Zodoende wilde ik het LCD scherm dus voor mijn volgende mod gaan gebruiken (eerst de oude afmaken maar wel alvast naar onderdelen uitkijken
Ik heb toen via de IBM website support aangevraagd en kreeg een e-mail adres.
Vervolgens heb ik dus IBM gemaild:
Het antwoord:Geachte heer, mevrouw,
Ik heb een TFT scherm type 03L5030 (ITSV53L) (
http://www.eio.com/itsv53l.pdf) en ik was van dit scherm op zoek naar een pin-layout. Ik heb internet en de IBM website afgezocht hiervoor, maar niet kunnen vinden. Ik heb vervolgens een mailtje gestuurd naar IBM US, en zij gaven mij dit e-mail adres. Mijn vraag is dus nu of u me zou kunnen vertellen waar ik de pin-layout van dit type scherm kan krijgen, of dat u me dit kan toesturen. Ik heb het nodig voor mijn studie.
Met vriendelijke groet,
Ronald Swets
Ik dus dat nieuwe e-mail adres gebruikt, maar wat was het antwoord:Geachte heer Swets,
Hartelijk bedankt voor uw email.
Ik heb uw email doorgestuurd naar de helpdesk.
Zij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om dit verder op te lossen.
Zou u hun willen bereiken dan kan dit via hun email adres support_nl@uk.ibm.com Of via hun telefoonnummer 0205145770
Als we u verder nog van dienst kunnen zijn, aarzel dan alstublieft niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Saskia de Jonge
Vervolgens vroeg ik dus:Geachte Dhr Swets,
Helaas is het niet mijn plaats om dit soort informatie uit te geven.
U kunt wel de hardware onderhoud handleiding (HMM) consulteren. Dit is verkrijgbaar van:-
http://www.ibm.com/pc/sup...ent.do?lndocid=MIGR-39298
Hier kunt u de type van uw computer specificeren & het HMM daarvoor downloaden.
Het spijt mij dat ik niet verder kunt helpen.
Met vriendelijke groeten,
Mark Porter.
Met als doodleuk antwoord:Is het wel mogelijk om deze informatie ergens op te vragen? Of wordt deze informatie in zijn geheel niet verstrekt? Bij wie moet ik zijn als de informatie wel verstrekt kan worden?
Mvg Ronald Swets
Wat enig... de fabrikant van het TFT... IBM weigert het dus te geven... ik heb ook fujitsu siemens al gemaild, maar daar krijg ik geen antwoord van.Geachte Ronald,
Helaas is er helemaal geen dienst in IBM die dat soort informatie uit kan geven. Ik heb zelf op het internet gezocht en ook niets gevonden. Het enige ding dat u kunt proberen is naar de fabrikant van de LCD zelf te gaan om deze informatie te krijgen.
Het spijt mij dat ik u niet verder kan helpen.
Met vriendelijke groeten,
Mark Porter.
Na dit hele lange verhaal dan toch eindelijk de vraag waar het mij allemaal om gaat:
Wie o wie kan me aan de pinout van een IBM 03L5030 [ITSV53L] LCD panel helpen!