Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] IBM 03L5030 [ITSV53L]

Pagina: 1
Acties:

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik kreeg van iemand een oude laptop ( fujitsu siemens) die last had van het alom bekende "white screen" probleem. Ik heb hiervoor al rondgekeken wat er zo allemaal voor mooie oplossingen zijn, maar helaas geen van allen mocht baten (als iemand een andere oplossing heeft dan 1. drivers opnieuw installen, 2. contrast lager zetten, 3. backlight uitgooien, 4. connector schoonmaken en opnieuw aanpluggen, 5. SMD fuse (die ik niet kan vinden) vervangen, of 6. het hele board vervangen mag diegene dat zeggen :+ )

Zodoende wilde ik het LCD scherm dus voor mijn volgende mod gaan gebruiken (eerst de oude afmaken maar wel alvast naar onderdelen uitkijken ;) ) en daarvoor heb ik een pinout nodig van het LCD. Ik heb me rot gezocht op internet maar het enige wat een beetje in de buurt kwam is: http://www.eio.com/itsv53l.pdf. Helaas staan hier GEEN pin assignments op :( oftewel schoot ik nog niets mee op.
Ik heb toen via de IBM website support aangevraagd en kreeg een e-mail adres.
Vervolgens heb ik dus IBM gemaild:
Geachte heer, mevrouw,

Ik heb een TFT scherm type 03L5030 (ITSV53L) (
http://www.eio.com/itsv53l.pdf) en ik was van dit scherm op zoek naar een pin-layout. Ik heb internet en de IBM website afgezocht hiervoor, maar niet kunnen vinden. Ik heb vervolgens een mailtje gestuurd naar IBM US, en zij gaven mij dit e-mail adres. Mijn vraag is dus nu of u me zou kunnen vertellen waar ik de pin-layout van dit type scherm kan krijgen, of dat u me dit kan toesturen. Ik heb het nodig voor mijn studie.

Met vriendelijke groet,

Ronald Swets
Het antwoord:
Geachte heer Swets,

Hartelijk bedankt voor uw email.
Ik heb uw email doorgestuurd naar de helpdesk.
Zij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om dit verder op te lossen.
Zou u hun willen bereiken dan kan dit via hun email adres support_nl@uk.ibm.com Of via hun telefoonnummer 0205145770

Als we u verder nog van dienst kunnen zijn, aarzel dan alstublieft niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Saskia de Jonge
Ik dus dat nieuwe e-mail adres gebruikt, maar wat was het antwoord:
Geachte Dhr Swets,

Helaas is het niet mijn plaats om dit soort informatie uit te geven.

U kunt wel de hardware onderhoud handleiding (HMM) consulteren. Dit is verkrijgbaar van:-

http://www.ibm.com/pc/sup...ent.do?lndocid=MIGR-39298

Hier kunt u de type van uw computer specificeren & het HMM daarvoor downloaden.

Het spijt mij dat ik niet verder kunt helpen.

Met vriendelijke groeten,

Mark Porter.
Vervolgens vroeg ik dus:
Is het wel mogelijk om deze informatie ergens op te vragen? Of wordt deze informatie in zijn geheel niet verstrekt? Bij wie moet ik zijn als de informatie wel verstrekt kan worden?

Mvg Ronald Swets
Met als doodleuk antwoord:
Geachte Ronald,

Helaas is er helemaal geen dienst in IBM die dat soort informatie uit kan geven. Ik heb zelf op het internet gezocht en ook niets gevonden. Het enige ding dat u kunt proberen is naar de fabrikant van de LCD zelf te gaan om deze informatie te krijgen.

Het spijt mij dat ik u niet verder kan helpen.

Met vriendelijke groeten,

Mark Porter.
Wat enig... de fabrikant van het TFT... IBM weigert het dus te geven... ik heb ook fujitsu siemens al gemaild, maar daar krijg ik geen antwoord van.

Na dit hele lange verhaal dan toch eindelijk de vraag waar het mij allemaal om gaat:

Wie o wie kan me aan de pinout van een IBM 03L5030 [ITSV53L] LCD panel helpen!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Misschien moet je IBM in amerika of waar het hoofdkantoor ook zit contacten.

Soms valt dit onder geheime bedrijfs informatie dus veel hoop kan ik je niet geven.

Trouwens als je zoekt op ITSV53L dan kom je bij IDTech uit. Misschien kun je het daar proberen. Of een andere producent die het scherm heeft gebruikt in zijn produkt lijn.

Nog een derde punt. Op de specifikatie sheet die in die PDF staat, staat dat je IBM japan moet aanspreken voor meer informatie.

-> gevonden <-

Hij gebruikt dus LVDS en als ik het goed heb heeft een EPIA bordje dat (correct me if i'm wrong). Aansluiten direkt op een videokaart gaat dus niet lukken.

[ Voor 83% gewijzigd door Steefph op 09-08-2004 15:58 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Aspje
Damned :D dit is prachtig! Ik hem me verrot lopen zoeken en niets kunnen vinden en jij doet het in 5 minuten!

Mijn dank is heel erg groot :) en er kan een slotje op dit topic Afbeeldingslocatie: http://aspex.bigasp.net/other/slotje.gif

Verwijderd

Zal ik jouw iets vertellen?

Ik had ook al zo iets gevonden, alleen bij mij gaf hij heel veel fouten, dus ik denk daar heeft hij niets aan.. LOL

• Aspje
Als ik mensen het zo makkelijk zie vinden voel ik me zoek-n00b ;) volgende keer zal ik nog beter kijken :)

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Meestal als je bijvoorbeeld met google zoekt staat het niet bij de eerste paar pagina's.

Deze datasheet vondt ik op pagina 5 als ik zocht op: ITSV53L

Dan is het gewoon een aantal .pdf's openen en hopen dat er wat bruikbaars bij zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Steefph op 10-08-2004 10:58 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Pagina: 1