Toon posts:

[XP] Sommige toepassingen starten niet op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem; sommige toepassingen starten niet op. Na een dubbelklik gebeurt er gewoonweg niks. Dit kunnen zowel demo's (game's) als andere toepassingen zijn. Ik had het vermoeden dat het te maken kon hebben met de software van Mindvision (vise installer). Toen ik hun nieuwe software probeerde te installeren lukte dit ook niet. Het zijn ook niet toepassingen die hetzelfde icoontje ervoor hebben staan, sommigen doen het wel, sommigen niet. Ik heb al vele topics doorgekeken, maar kom nergens wat tegen wat er op zou lijken
Ik heb alles zorgvuldig gecontroleerd op virussen en spyware, er staat niets op (voor zover je de programma's mag geloven).
Is er iemand die dit weet te herstellen?!

Het systeem betreft; XP(home),AMD 2400+,512 mb intern,80 gb hdd,en een nvidia ti 4800.

Groeten Pat

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 20:44

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Misschien iets te simpel, maar lukt opstarten via het drukken op 'enter' wel vlekkeloos? Indien ja, dan even je muis nakijken (schoonmaken?) en eventueel de dubbelkliksnelheid omlaag gooien in het configuratiepaneel.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie. Met mijn muis is alles in orde, ook via de enter functie, zelfs via uitvoeren 'run' krijg ik hetzelfde resultaat...niks, ook geen foutmelding!

Groeten

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 08:29
Staat er niks in je event logs? Misschien compatibiliteitsmodus proberen? (Eigenschappen v. file -> Compatibiliteit tabblad)

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn allemaal programma's bestemd voor XP, sommigen zijn ook onlangs gedownload (soms zelfs dubbel ivm mogelijke corrupte files). Ook heb ik ze geprobeerd op te starten met de compatibiliteitsmodus. Het heeft geen nut gehad.

Verwijderd

Probeer anders een herstelpunt terug te gaan in windows, kijken wat dat doet. Vaak did het gewoon op een virus, wat je omschrijft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lukt het met geen enkel programma of niet met sommige programma's? :)

Verwijderd

Lukt het vanaf de command prompt?
Lukt het in veilige modus?

edit:
Hoewel het misschien nog niet zo makkelijk zal zijn om die command prompt opgestart te krijgen :/

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 11:17 ]

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:51

glashio

C64 > AMIGA > PC

Controleer met Regedit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile]
@="Application"
"EditFlags"=hex:38,07,00,00
"TileInfo"="prop:FileDescription;Company;FileVersion"
"InfoTip"="prop:FileDescription;Company;FileVersion;Create;Size"

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn niet alle programma's, slechts enkelen. De toepassingen waar het om gaat starten wel op een W98 machine.
Ik heb vannacht even XP er opnieuw opgezet met de recovery disc (met behoud van bestanden), het probleem is er nog steeds.
Via de command prompt hetzelfde effect, er gebeurt gewoonweg niets. Dit geldt ook voor de veilige modus.
In de registereditor staat alles zoals bij glashio.
Iemand nog ideeen?
Kan het nog met die software van mindvision te maken hebben? Deze zorgen er o.a. voor dat demo's geinstalleerd worden. Ik heb ook dit een probleem met de software van dit bedrijf, deze wil ook niet opstarten.

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Heb je wel je systeem al gescanned op virussen via een externe scanner (bitdefender.com) ?
Heb je al geprobeerd om de bestanden uit te voeren via start->run ?

[edit]
Ook zou je misschien kunnen proberen om de file assocation terug te zetten via deze site.

[ Voor 37% gewijzigd door MaTriCX op 09-08-2004 13:27 ]

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Het klinkt misschien heel erg dom, maar is je pc wel schoon van binnen ? Ik bedoel vervuild door stof. Ik had vorige week hetzelfde probleem en dacht meteen aan een software fout. Een dag later kreeg ik strepen in beeld en dat aan de video drivers. Toch maar m'n kast opengemaakt, videokaart eruit en een enorme klont stof uit de ruimte tussen de fan en het koellichaampje geblazen. Vervolgens de rest van de ventilatoren schoongemaakt. Overal zat er een flinke hoeveelheid stof aan. Met het warme weer van de afgelopen tijd kennelijk net voldoende om de boel op tilt te krijgen. Sindsdien loopt de zaak weer als vanouds. Wellicht heb je iets aan deze tip. Succes.

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Pagina: 1