Toon posts:

[Word 2003] Plain tekst tussen de opmaak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil in een word document graag plain text gebruiken. Zoiets als de [ code ] tags op dit forum dus (het gaat ook om code). Hoe doe ik dit? Ik heb nu een opmaakprofiel met 'courier new' als lettertype, maar ook die verneukt quotes bijvoorbeeld.

Nogmaals, het moet dus tussen wel opgemaakte tekst komen. Is dit uberhaupt mogelijk?

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Naast de lettertype en fontgrootte vakjes, heb je ook een vakje voor stijl: standaard, kop1, etc. Daar is aan toe te voegen "platte tekst". In alinea-opmaak kun je controleren/aanpassen welke "tags" daarin horen (geen). Het resultaat van "geen opmaakcodes" is volgens mij de onopgemaakte tekst die jij wilt

toevoeging
Die quoteverneuking kan overigens ook door je toetsenbordinstelling komen :7

[ Voor 20% gewijzigd door Jikra op 09-08-2004 06:07 ]

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
Thanx maar dat werkt ook niet. Het gaat me eigenlijk vooral om de quotes en dubbele quotes. Word maakt automatisch van quotes dit: ” terwijl ik dus gewoon " wil hebben, zoals op dit forum. Ik krijg dus wel quotes, maar dan van die 'mooi opgemaakte' quotes die half schuin hangen. En dat ziet er zo dom uit in code.

Platte tekst is wel de vertaling van 'plain text' maar dat geeft nog steeds die vernaggelde quotes.

Ik ben bang dat het gewoon niet kan, afzoeken van usenet met google leverde ook al niets op :(. Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik het graag..

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als je geen vernaggelde quotes wil hebben moet je auto-format en/of auto-format-as-you-type (onder Tools > Autocorrect Options, versie US-2002) even uitzetten. Die is daar namelijk voor verantwoordelijk.

edit:
En wat dat zoeken betreft: als je gaat [google=word aanhalingstekens] dan krijg ik als eerste hit een pagina met bovenstaand advies. Dus dan doe je toch iets fout. Of ik begrijp je niet, dat kan natuurlijk ook.

Tot mijn grote teleurstelling leveren termen als "word fucks up quotes" overigens inderdaad geen nuttige tips op :P

[ Voor 63% gewijzigd door Rataplan op 09-08-2004 13:11 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok thanx, dat lost het deels wel op. Het is blijkbaar alleen niet te koppelen aan een opmaakprofiel. Weet je ook nog hoe ik dit met terugwerkende kracht in kan voeren? :D Dat doet ie namelijk niet. Sowieso als ik nu een nieuwe quote maak blijft ie die vernagelde quotes geven terwijl het toch echt goed in de opties staat :S. Een quote maken en dan gelijk ctrl+z doen (undo autoopmaak) werkt weer wel. Snap der nix van...
En wat dat zoeken betreft: als je gaat zoeken bij google naar 'word aanhalingstekens' dan krijg ik als eerste hit een pagina met bovenstaand advies. Dus dan doe je toch iets fout. Of ik begrijp je niet, dat kan natuurlijk ook.
ik zocht naar 'plain text in word' ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 13:14 ]

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 18:25

Jiffy

God, you're ugly!

In Word:

Kies Extra/Auto correctie
in zowel het tabblad "AutoOpmaak tijdens typen" als "AutoOpmaak" de optie "Rechte aanhalingstekens vervangen door gekrulde aanhalingstekens" uitzetten.

Tadaa! ;)

edit:
Spuit 11... :(

[ Voor 16% gewijzigd door Jiffy op 09-08-2004 13:15 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 13:12:
Het is blijkbaar alleen niet te koppelen aan een opmaakprofiel.
Dan maak je een macro die het juiste opmaakprofiel instelt en tegelijk de autoformat-instellingen wijzigt :)
Weet je ook nog hoe ik dit met terugwerkende kracht in kan voeren? :D
Sure: Zoeken/vervangen, zit onder het edit-menu >:)
Dat doet ie namelijk niet. Sowieso als ik nu een nieuwe quote maak blijft ie die vernagelde quotes geven terwijl het toch echt goed in de opties staat :S.
Misvatting :) Het staat blijkbaar niet goed in de opties. Autoformatting is één, maar misschien zit er ook wel een regel tussen replace-text-as-you-type, of autocorrect... Zoek maar even door, want Word mag dan vaak vastlopen, dit soort dingen kan je echt behoorlijk goed afstellen.
Snap der nix van...
"It has a shallow learning curve - but it is incredibly long". Succes :)
ik zocht naar 'plain text in word' ;)
Tja - word kent geen ongeformatteerde tekst, alle tekst heeft per definitie een font. En bovendien, wat heeft 'plain text' met aanhalingstekens te maken? D'r zitten ook diverse aanhalingstekens in 7-bit ASCII, kan je nog zulke mooie code typen, als je editor vindt dat alles tussen ' en ` moet staan ben je nog nergens :>

[rant]
Vind je 1 zoekopdracht nou ook niet een béééétje weinig voordat je een topic opent? ;) [/rant]

[ Voor 23% gewijzigd door Rataplan op 09-08-2004 13:21 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 09 augustus 2004 @ 13:18:
[...]
Dan maak je een macro die het juiste opmaakprofiel instelt en tegelijk de autoformat-instellingen wijzigt :)
Laat dan maar :P. Macro's gaat wel wat ver.
[...]
Sure: Zoeken/vervangen, zit onder het edit-menu >:)
Dat had ik ff vergeten te vermelden, al geprobeerd :P. Maakt nix uit.
[...]
Misvatting :) Het staat blijkbaar niet goed in de opties. Autoformatting is één, maar misschien zit er ook wel een regel tussen replace-text-as-you-type, of autocorrect... Zoek maar even door, want Word mag dan vaak vastlopen, dit soort dingen kan je echt behoorlijk goed afstellen.
*zoekt verder* :D
[...]
"It has a shallow learning curve - but it is incredibly long". Succes :)

[...]
Tja - word kent geen ongeformatteerde tekst, alle tekst heeft per definitie een font. En bovendien, wat heeft 'plain text' met aanhalingstekens te maken? D'r zitten ook diverse aanhalingstekens in 7-bit ASCII, kan je nog zulke mooie code typen, als je editor vindt dat alles tussen ' en ` moet staan ben je nog nergens :>
Nah jah, het moet er gewoon net zo uit zien als in notepad bijvoorbeeld, en dat is een plain text editor. Zo raar is die gedachte toch niet ;).
[rant]
Vind je 1 zoekopdracht nou ook niet een béééétje weinig voordat je een topic opent? ;) [/rant]
Heb wel wat meer geprobeerd uiteraard, maar niet op quotes. Niet zo bij nagedacht.

Verwijderd

Topicstarter
ah ze zijn nu wel allemaal goed. Was idd nog een optie. Zit ook niet echt logisch in elkaar (ligt uiteraard altijd aan de software, nooit aan de gebruiker :+). Vervangen werkt nu ook. Probleem opgelost I guess :D. Thanx allen.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/cheer.gif

Pagina: 1