[iPod] lang snoer, wat doe je ermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik gebruik de iPod in combinatie met het afstandsbedieninkje en mijn eigen Aiwa oordopjes.
Probleem is dat de snoeren zo lang zijn. Het draadje van de afstandsbediening is al behoorlijk van lengte, en dan komt ook nog eens die van mijn oordopjes erbij. Ik heb het draadje van mijn oordopjes maar opgebonden en met een tapeje vastgezet, maar dat liet na verloop van tijd los. Zodra de iPod in mijn zak zit, komt de draad bijna tot op de grond, en ook bij het fietsen, levensgevaarlijk :{
Als vrouw zijnde heb ik dan een handtas waar ik alle draadjes infrummel maar dat geeft zo'n rommel :P

Ik dacht slim te zijn en dan de iPod oordopjes maar te gaan gebruiken, die zitten niet alleen niet zo fijn in mijn oor, bovendien hebben die een evenlange kabel.

Heeft er iemand een oplossing voor dat irriterend lange snoer?

(btw. iPod 2nd gen 10 gb, zal verder weinig uitmaken)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb het gewoon opgerold, met een vuilniszak bindertje eromheen...

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/stevejobs/snoer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:11
Poe hee... unSOUND, hoeveel kilometer kabel hangt er aan jouw koptelefoon zeg...? ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 16:35
dreamscape schreef op 09 augustus 2004 @ 01:26:
Poe hee... unSOUND, hoeveel kilometer kabel hangt er aan jouw koptelefoon zeg...? ;)
whaha idd, die 'prop' is bijna net zo groot als de iPod zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Andere oordopjes gebruiken die gemaakt zijn voor een remote: die hebben een kort snoertje :) Denk aan de Sennheiser MX400RC. (RC voor Remote Control, de andere versie heeft gewoon een lang snoer.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

-Tie Wrap
-Krimpkous
-Knip en soldeer

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Heeft iemand ook met het snoer van de AB dat het helemaal krult? Bij mij lijkt het inmiddels wel een telefoonsnoer. Af en toe trek ik het strak, maar het lijkt wel alsof het witte plastic gekrompen is, dat het niet meer helemaal past.
Oja, ik draai het snoer er meestal gewoon omheen. Geen last van, alleen tijdens het fietsen blijft het nog weleens hangen als het niet goed gerold zit. En dan hoor ik even niks...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71569

dat is dus het nare, als je bijvoorbeeld een wat degelijkere hoofdtelefoon koopt (zoals bijvoorbeeld van sennheiser) dan zit je al snel met een kabel van drie meter opgescheept, wat ook niet echt ideaal is, zoals unSound al laat zien is zo'n bindertje van vuilniszakken dan wel ideaal, maar bij mij is die afstandsbediening er ook gewoon tussenuit gegaan, anders wordt het simpelweg teveel snoer van het goede... ;)

van dat krullen heb ik trouwens geen last van gehad toen ik ab nog wel gebruikte, misschien even langs apple center gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 71569 op 09-08-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Anoniem: 71569 schreef op 09 augustus 2004 @ 10:47:
dat is dus het nare, als je bijvoorbeeld een wat degelijkere hoofdtelefoon koopt (zoals bijvoorbeeld van sennheiser) dan zit je al snel met een kabel van drie meter opgescheept, wat ook niet echt ideaal is, zoals unSound al laat zien is zo'n bindertje van vuilniszakken dan wel ideaal, maar bij mij is die afstandsbediening er ook gewoon tussenuit gegaan, anders wordt het simpelweg teveel snoer van het goede... ;)

van dat krullen heb ik trouwens geen last van gehad toen ik ab nog wel gebruikte, misschien even langs apple center gaan?
CyBeR schreef op 09 augustus 2004 @ 01:57:
Andere oordopjes gebruiken die gemaakt zijn voor een remote: die hebben een kort snoertje :) Denk aan de Sennheiser MX400RC. (RC voor Remote Control, de andere versie heeft gewoon een lang snoer.)
Sennheiser bespaart je de snelbindertjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113750

sorry, sorry, sorry voor dit offtopic gedrag maar waar heb je die case gekocht; die is vet; w00t!

Ik ben dus op zoek naar een goede case voor mijn ipod mini misschien dat de topic poster even een response kan geven zodat we snel het onderwerp lang snoer, wat doe je ermee? kunnen vervolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114895

Anoniem: 113750 schreef op 09 augustus 2004 @ 10:56:
sorry, sorry, sorry voor dit offtopic gedrag maar waar heb je die case gekocht; die is vet; w00t!

Ik ben dus op zoek naar een goede case voor mijn ipod mini misschien dat de topic poster even een response kan geven zodat we snel het onderwerp lang snoer, wat doe je ermee? kunnen vervolgen
is dat niet gewoon de normale case met iets erop getekent/plakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63378

Anoniem: 113750 schreef op 09 augustus 2004 @ 10:56:
Volgens mij is dat gewoon het standaard hoesje van Apple met een mooie sticker erop geplakt?

Te laat, pipieuw was me voor...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 63378 op 09-08-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ooooh ok ik had umh niet herkend uuuh maar nog een ding is er een soortgelijke case voor de mini want op de apple site is dit beetje verwarrig aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op 09 augustus 2004 @ 10:55:

Sennheiser bespaart je de snelbindertjes. :)
HD 270 Control
Gesloten dynamische hoofdtelefoon die vanwege optimale gevoeligheid en dynamiek tegemoet komt aan alle eisen die aan professionele monitoring hoofdtelefoons worden gesteld. Bewijst zijn buitengewone klasse door een ongelooflijk ruimtelijk en transparant klankbeeld.
Kabel van koperdraad (OFC), 3 m, enkelzijdig insteekbaar.
3,5 mm stereo-jackplug en 6,3 mm jackplug.
Frequentiebereik: 12-22.000 Hz.
2 jaar garantie.
ik doelde dus wat meer op de gesloten hoofdtelefoons en dergelijke, niet die maffe dopjes :+

dat hoesje krijg je standaard meegeleverd bij de 20 en 40 gb modellen, niet bij de 15, maar aangezien deze met de 4e gen toch is verdwenen :Y) volgens mij heeft de mini geen soortgelijke case, deze heeft namelijk de riemclip, die bij de normale weer ontbreekt, bij bijbetaling kun je wel een soort van armhouder erbij kopen, maar die werkt volgens mij ook gewoon vie de riemclip...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 71569 op 09-08-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
unSOUND schreef op 09 augustus 2004 @ 01:21:

[afbeelding]
Hey, dat ubervette Enzyme tasje kan je dat gewoon bij Enzyme zelf gestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Kunnen we weer even on-topic gaan? :{

De normale versie van de MX400 kost rond de 15,00 - 17,50, kost de RC versie meer of minder? Ik vind het sowieso al duur voor oordopjes, de Aiwa's die ik heb zijn vijf euro, en klinken bijzonder goed voor die prijs.

Voor het betere werk heb ik dan weer een Sennheiser koptelefoon, maar daar zit ook een draad aan van 3 meter :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij perfect systems is de RC versie €12,95 dus dat is wel zo ongeveer zelfde prijs :Y) en ja, sennheiser staat nou eenmaal bekend om kwaliteit, dus zal t ook een wat hogere prijs zijn, (sony is helemaal schrikbarend duur met fontopia)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 71569 op 09-08-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Laatst online: 25-09-2024
ViNyL schreef op 09 augustus 2004 @ 11:35:
[...]

Hey, dat ubervette Enzyme tasje kan je dat gewoon bij Enzyme zelf gestellen ?
Nope, is de originele iPod hoes, en aan de clip achterop heb ik het nekkoord van een oude camera gedaan. Ik heb het Enzyme logo uit een sticker gesneden...

Ben über-enzyme freak... :*)

[ Voor 11% gewijzigd door unSOUND op 09-08-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit :

mijn complimenten heb je erg netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Het werd al eerder geopperd, maar waarom knip je het draad niet door en soldeer je het op de voor jouw prettige lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Anoniem: 19894 schreef op 10 augustus 2004 @ 02:18:
Het werd al eerder geopperd, maar waarom knip je het draad niet door en soldeer je het op de voor jouw prettige lengte?
Dat heeft een zekere Eend al een keer voor mij gedaan toen ik mijn oordopjes juist aan een langere draad wilde :P

... hij had ze netjes met krimpkous aan elkaar gezet enzo... maar als je er ook maar iets tegenaan kwam bleven ze storen. Telkens een knars op de lijn. En dat terwijl de draadjes netjes aan elkaar gedraaid zaten en de krimpkous strak genoeg geschroeid was...

Dat waren toen een paar el cheapo oordopjes, ik zou het niet willen wagen met de Aiwa's die ik nu heb liggen ook al kostten ze maar vijf euro (daarbij ze zijn moeilijk te krijgen). En mijn apple oordopjes krijgen al helemáál nooit een schaar te voelen, no way! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 10 augustus 2004 @ 03:15:
[...]

...

... hij had ze netjes met krimpkous aan elkaar gezet enzo... maar als je er ook maar iets tegenaan kwam bleven ze storen. Telkens een knars op de lijn. En dat terwijl de draadjes netjes aan elkaar gedraaid zaten en de krimpkous strak genoeg geschroeid was...

...
Kijk, krimpkous + aandraaien is geen solderen he ;)
Anders bind je het overtollige touw op met een elastiekje, haarbandje, klitteband, ti-wrap.. Of "regel" een klein zacht zonnebrildoosje, mod je er twee gaten in voor de draadeinden en prop je daar het overtollige snoer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Anoniem: 19894 schreef op 10 augustus 2004 @ 03:26:
[...]

Kijk, krimpkous + aandraaien is geen solderen he ;)
Anders bind je het overtollige touw op met een elastiekje, haarbandje, klitteband, ti-wrap.. Of "regel" een klein zacht zonnebrildoosje, mod je er twee gaten in voor de draadeinden en prop je daar het overtollige snoer in?
Nou, zoveel als een zonnebrildoosje is het eigenlijk niet ... niet zoals die dude die die pic postte. Maar een klein doosje of capsuletje met twee gaatjes erin moet te regelen zijn... ik ga eens wat in de gaten houden aan pillendoosjes en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 10 augustus 2004 @ 03:36:
[...]

...Maar een klein doosje of capsuletje met twee gaatjes erin moet te regelen zijn... ik ga eens wat in de gaten houden aan pillendoosjes en dergelijke :)
Let dan wel op dat je er een vorm van trekontlasting aanmaakt anders voorzie ik dat je uiteindelijk nog met een km snoer rondhuppelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik neem de kabels van mijn ab en van mijn oortjes samen en leg er een knoop in :)

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

• ViNyL
  • Niet online
at Dark Blue: op http://www.ljs.nl/ staat onder het menu item iPod het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.ljs.nl/Resources/podio.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.ljs.nl/Resources/item1a1a2.gif

Iets voor jou?

En nou niet meer direct met emmers water gaan smijten he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43796

Ik denk erover na om mijn afstandsbediening draad zelf in te korten. Heb dit al eerder met succes bij andere kabels gedaan door te solderen. In dit topic zie ik het woord krimpkous vaak vallen, wat houd dit precies in en waar kan dit over het algemeen gekocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
ViNyL: Aahhh zo heb je het weer helemaal goedgemaakt :D
Ik vind het wel zeer mooie oordopjes, ook handig dat je ziet dat het plugje haaks is... die van iPod is recht, en dan kun je moeilijk aan je ab voelen (zonder te zien) wat nou boven- en onderkant is. Draad van onderkant (aan ab vast) is dunner, maar ja... ik graai er altijd snel naar, druk en huppel weer verder door 't leven.

Ik zal er eens naar kijken. :)

Luigi: Krimpkous is een soort van dunne rubberen holle buis. Het doet je denken aan fietsventiel maar dan in diverse kleuren. Het is te krijgen van een paar mm doorsnee tot een centimeter of soms wel 2, 3 cm doorsnee.
Bij een electronicazaak verkopen ze het in allerlei kleuren, waaronder transparant (glimmend) en wit (mat). Koop het niet te ruim. Je kunt het dan per stuk of per meter kopen.

Knip je draadjes door, schuif om de ene kant ong. Een paar cm van de krimpkous alvast over het draad B) en strip je beide draadeindjes. Soldeer ze aan elkaar, ik weet niet hoe dát precies moet, dat weet jij vast wel :D
Schuif de krimpkous over het gesoldeerde stukje en houd er voorzichtig even een aansteker onder. Het smelt dan eromheen vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dark Blue schreef op 13 augustus 2004 @ 02:09:

Schuif de krimpkous over het gesoldeerde stukje en houd er voorzichtig even een aansteker onder. Het smelt dan eromheen vast. :)
Het wordt wel netter als je dit met zo'n hittepistoolding doet. Zo'n haarblower maar dan van Bosch, zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Dark Blue, moet ik me binnenkort toch eens aan wagen. Momenteel gebruik ik mijn AB nooit vanwege de draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Dark Blue schreef op 13 augustus 2004 @ 02:09:
ViNyL: Aahhh zo heb je het weer helemaal goedgemaakt :D
Ik vind het wel zeer mooie oordopjes, ook handig dat je ziet dat het plugje haaks is... die van iPod is recht, en dan kun je moeilijk aan je ab voelen (zonder te zien) wat nou boven- en onderkant is. Draad van onderkant (aan ab vast) is dunner, maar ja... ik graai er altijd snel naar, druk en huppel weer verder door 't leven.

Ik zal er eens naar kijken. :)
Joepie! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
CyBeR schreef op 13 augustus 2004 @ 11:38:
[...]

Het wordt wel netter als je dit met zo'n hittepistoolding doet. Zo'n haarblower maar dan van Bosch, zeg maar :+
Ah, ja zoiets had ik ook al in gedachten. Vriend van mij deed het gewoon altijd met een aansteker, en ik dacht, zal ik zo'n verfföhn suggereren, ik had ook nog een verwarmde band in gedachten, die dingen hebben ze meestal op school of werk om dun plastic te buigen... maar dat leek me iets te heet.
Maar als jij zegt dat dat prima gaat, geloof ik je wel :)

Luigi: Ik gebruikte de iPod ook eerst zonder ab. Maar als je dan snel van nummer wilt wisselen (let's say dat je random een playlist afwerkt) moet je eerst je iPod van lock afhalen, terug naar het menuutje en dan scrollen naar een willekeurig ander nummer. Als ik die handelingen op de fiets moet doen, lig ik tijdens het scrollen naar een nummer al onder een auto :P

Wat af en toe wel een nadeel is is dat je kabeltje echt goed ingeplugd moet zitten wil de ab reageren. Vooral als je m er al een tijdje aan hebt, schiet het plugje soms nét iets los. Aan de muziek hoor je dat niet. Druk je op de ab, gebeurt niks: shit, ab op lock? nee, verdorie, kabeltje verder inpluggen. Dát is één nadeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik fiets ook een hoop, vandaar dat ik besloten heb de AB in te korten. Momenteel zitten de kabels vastgebonden met een elastiekje. Daar word je ook gillend gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik ga morgen bij de Etos en Hema even kijken naar een klein lipstickhoudertje of pillendoosje in wit/transparant - ik weet nog totaal niet of ik wat passends vind maar ik heb een idee. Ik denk aan een vorm van een witte langwerpige capsule met een soort schroefsluiting in het midden.
Een coconnetje van een verassingsei was me te groot en lomp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 13 augustus 2004 @ 22:40:
Ik ga morgen bij de Etos en Hema even kijken naar een klein lipstickhoudertje of pillendoosje in wit/transparant...
Lipstickhouder is niet eens zo slecht idee :)

Let er wel op dat je draden dan niet te strak opgeborgen worden (en/of scherpe bochten maakt met opvouwen) aangezien dat breuken in de kabel kan veroorzaken.

Nog een alternatief: Als je koptelefoonsnoer dun genoeg is kun je overwegen een minidisk disk te slopen en daar je draad in te doen.. is niet al te groot en vooral dun...

Plak er eventueel een shirtklemmetje aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 13-08-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:24
Inkorten was een piece of cake.

Afbeeldingslocatie: http://cakili.image.pbase.com/image/31945778.jpg

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er zeer goed uit Alcatrash! Zoiets ook maar proberen deze week, alleen niet zo achterlijk kort :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:07

Tarin

Just plain weird.

Ik rol het snoer van de afstandsbediening om m'n iPod heen, zodat de AB nog net boven het tasje uit komt. Op die manier kan ik hem mooi bedienen alstie in de binnenzak van m'n jas zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39057/full.jpg

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Wat je er boven hebt staan kwam in eerste geval op me over als een zwaar sarcastische tekst. Wow.

Het zal wslk wel mooi zijn, maar zoals het er nu uitziet vind ik het eng :P

Ik ben vanmiddag naar een oplossing op zoek gegaan en heb die gevonden bij de Bijenkorf Chillout, in de vorm van een klein dichtklikbaar bakje met velletjes zeep (jaja 8)7) van € 2,95. Ik moet hem nog even modden tot wat bruikbaars, en ik zal de foto's laten zien :D

Edit: Oepdeet:
Ik heb nu 2 geultjes uit het bakje gevijld, jemig, wel een shitwerk :P maar het wordt wel mooi!

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Blue op 14-08-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:24
Mja, er ging bij mij iets mis met de krimpkousjes waardoor het er nogal
vreemd uitzag. Nu heb ik een slinger tape er omheen gedaan en het
werkt prima. Het inkorten was nog geen uurtje werk overigens.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Even wat Informatie Beheer Groep voer naar de brievenbus brengen. Daarna post ik foto's van mijn cablecase® avontuur! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter

De iPod Cablecase ®
concept by Dark Blue

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0001.jpg
De kabels bij je iPod en remote zijn een ware kwelling.
Hier enkele bijna-slachtoffers van wurging en struikelgevaar.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0002.jpg
Hier het doosje wat dit allemaal gaat verhelpen *D.

Het doosje is te koop bij de Bijenkorf Chill-Out en kost €2,95.
Geen geld voor een supergoede oplossing!

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0003.jpg
Het kan helemaal open, korte zijde eerst, dan lange zijde.
Bij aankoop zitten er velletjes zeep in, leuk voor je zusje ;)

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0004.jpg
Het draadje tussen iPod en remote is iets dikker
dan dat tussen remote en oordopjes.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0008.jpg
Omdat de draadjes no way langs de klepjes van het doosje
zullen kunnen, moeten er sleufjes in.
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0007.jpg
Het leek mij handig om de oordopjes er bovenaan in te laten
gaan, in het doosje op te rollen en er boven weer uit laten
komen. De draad van de remote kan dan aan de onderkant
het doosje ingaan, en er ook aan de onderkant weer uitkomen.
Op die manier kun je de remote precies bovenop het bakje
leggen en de twee eindjes aan elkaar klikken.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0009.jpg
Hier het eerste sleufje bovenaan links.
Gemaakt met een dun 'rattenstaartje', een cilindervormige vijl.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0010.jpg
Hier met twee sleufjes: rechts, invoer vanaf oordopjes;
in het doosje het rolletje; links, uitvoer naar remoteplug.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0012.jpg
Hier het eerste sleufje aan de onderkant, links.
Hiervanuit zal straks de remote-draad naar de iPod lopen.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0014.jpg
vijlen vijlen vijlen! Er komt wat pulp vrij bij dit werk,
met een stanleymesje bij de hand kun je de braampjes
en pulpdeeltjes zo wegsnijden en krabben.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0016.jpg
Eerst de draadjes van de onderkant erin.
Zaak is dus, het klepje open te doen, de twee draadjes in de
sleufjes te leggen en vervolgens met gesloten onderste klepje
de draad op te gaan draaien en die erin te schuiven.

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/ipodcase/img_0017.jpg
Leg dan de bovenste draadjes van en naar de oordopjes er
opgerold in en schuif het rolletje naar beneden. Je kunt
beide nog aantrekken of korter leggen. Ik heb in mijn
geval dus niet de hele kabel opgerold, aan beide kanten
heb ik nog een stukje naar buiten liggen.

Bij deze, mn casemod! *D :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 17:02

Nietzman

Woei!

Je kunt ook gewoon met je afstandbediening ergens achter blijven hangen.

Weg afstandsbediending, scheelt je zo een halve meter snoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102135

En waar laat je dat hoesje met die kabel erin?? bij je iPod in je broekzak??
dan kun je nog beter de losse draad zonder hoesje in je broekzak stoppen. ben je minder plaats kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Maar dat losse draad gaat weer in de knoop raken, gaat overal achter blijven hangen etc. Ik vind dit wel een mooie oplossing eigenlijk. Zo blijft je draad mooi (lang) en ben je toch van de rommel af.

Wel duur kauwgum zeep hoor :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 16-08-2004 02:32 . Reden: Gelukkig voor haar heb ik geen zusje \o/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik weet niet wat jij je zusje zou willen voeren maar het was zeep hoor O-)

Het dingetje is overigens maar heel klein, nauwelijks groter dan de remote zelf zoals je op de pic kunt zien. En ik heb m nu plat op de remote gehangen, je kunt m ook verderop hangen ofzo... :) hij past prima in mn broekzak en je cruncht er ook niks mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 22:20
Ik vind de oortelefoon die standaard bij de IPod zit niet echt super, ik zie de oplossing dus meer in een andere oortelefoon met RC functie zoals een senheiser of een sony.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59586

't Wordt tijd voor een wireless koptelefoon hier :P Die draden zijn echt vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Liever een draad dan de ruis die bij een draadloze hoofdtelefoon hoort :P Bovendien is de kwaliteit van die hoofdtelefoons zelf ook niet geweldig vergeleken bij mijn headphones-met-draad (Beyerdynamic DT770 en Sennheiser HD590) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121448

unSOUND schreef op 09 augustus 2004 @ 01:21:

[afbeelding]
Waarom heb jij zo'n hoesje en nekkoord om je iPod, met die lengte van je snoer kun je overal heen terwijl je iPod nog thuis op je bureau ligt :D

Is het niet lastig dat je iPod al een liedje verder aan het afspelen is voordat jij het nummer ervóór ontvangt via die lintworm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114361

Is het niet lastig dat je iPod al een liedje verder aan het afspelen is voordat jij het nummer ervóór ontvangt via die lintworm?
is dat egt zo??? (ik weet dat je btje overdrijft)
dus als je een kabel van 10 meter hebt.... betekend dat je op scherm al naar volgende liedje ziet springen maar jij het liedje nog niet af hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:30
Anoniem: 114361 schreef op 20 augustus 2004 @ 21:30:
[...]

is dat egt zo??? (ik weet dat je btje overdrijft)
dus als je een kabel van 10 meter hebt.... betekend dat je op scherm al naar volgende liedje ziet springen maar jij het liedje nog niet af hebt
Dat is larie en apekool... :p

Echt merken ga je het niet doen, het is namelijk geen sateliet verbinding hé. Gewoon een kabeltje van een meter of 5. Dat zal je echt niet gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze nemen het nog serieus ook ;-)

en aangezien elektriciteit een verplaatsing van elektronen met enorme hoge snelheid is, kun je miljoenenkilometers draad gebruiken voordat je 1 minuut vertraging hebt. Als je namelijk naar de andere kant van de wereld wilt met elektriciteit, kan dit heen en weer in zo'n 50 milliseconde. Maar goed dat terzijde, off-topic.

Het was dus niet serieus bedoelt, maar cynisch op die enorme prop draad op het plaatje!!!

Nu weer on-topic:

Dat inkorten van die snoertjes kun je tog beter in de koptelefoondraad doen en niet bij de AB-draad, nu zit de AB bijna weer OP de iPod, dan is het ook niet egt een AFSTANDbediening meer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 121448 schreef op 20 augustus 2004 @ 22:20:
ze nemen het nog serieus ook ;-)

en aangezien elektriciteit een verplaatsing van elektronen met enorme hoge snelheid is, kun je miljoenenkilometers draad gebruiken voordat je 1 minuut vertraging hebt.
Eh, nope. Die elektronen bewegen nog verdomd langzaam zelfs. De reden dat het zo snel gaat is vergelijkbaar met knikkers in een pijp: prop er aan de ene kant een in en dan komt er tegelijkertijd aan de andere kant een uit.

Maar dat, inderdaad, terzijde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Anoniem: 121448 schreef op 20 augustus 2004 @ 22:20:
Dat inkorten van die snoertjes kun je tog beter in de koptelefoondraad doen en niet bij de AB-draad, nu zit de AB bijna weer OP de iPod, dan is het ook niet egt een AFSTANDbediening meer!!!
Precies... :D Hoewel de handelbaarheid van de afstandsbediening een stuk beter is dan de lock eraf halen en die toetsen op de schijf (heb een 2nd gen) bedienen.

Ik ben nog steeds blij met mijn oplossing, maargoed, ieder z'n meug.

daarbij ben ik ook superblij dat er in Arnhem een (kind of) Apple Store geopend is _O_ Ik kwam hem gisteravond per toeval tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Laatst online: 05-06 16:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op 20 augustus 2004 @ 22:23:
[...]

Eh, nope. Die elektronen bewegen nog verdomd langzaam zelfs. De reden dat het zo snel gaat is vergelijkbaar met knikkers in een pijp: prop er aan de ene kant een in en dan komt er tegelijkertijd aan de andere kant een uit.

Maar dat, inderdaad, terzijde :+
Weet ik, maar uiteindelijk gaat de stroom wel enorm snel :-p
En de elektronen gaan net zo snel als de stroom, maar is het een kettingreactie en maken ze maar hele kleine stapjes. Maar die kleine stapjes worden net zo snel genomen als de stroom gaat. Maar genoeg hierover, terug naar het snoer.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 121448 op 21-08-2004 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Dat is een hele mooie oplossing wAizz! Nou moet je je trouwens wel voorstellen dat er nu maar een relatief klein stukje draad om dat ding heen zit gerold. Maar mooi compact en dat rubber weegt ook niet zoveel. unSOUND zou er echter iets van 2 nodig hebben wil ie alles kwijt kunnen :P maargoed, hij zou met mijn oplossing ook niet gebaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
Iemand die een inkoopactie (niet op tweakers, maar op inkoopacties.net natuurlijk) wilt opstarten? Ik heb er zelf twee nodig, maar om daar nou 5 dollar aan verzendkosten voor te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 22:20
wAizz schreef op 21 augustus 2004 @ 12:20:
Iemand die een inkoopactie (niet op tweakers, maar op inkoopacties.net natuurlijk) wilt opstarten? Ik heb er zelf twee nodig, maar om daar nou 5 dollar aan verzendkosten voor te betalen...
maak er dan een inkoopactie van met die witty sony oordoppen, dan ben je het probleem van het lange snoer en het probleem van de slechte apple-doppen kwijt

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
Ik gebruik al witte EX71SL's bij m'n iPod, maar ze zijn te kort als je de speler in je broekzak/tas wilt hebben. Maar nvm then, ik bestel ze zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met de user 'LauPro' van inkoopacties.* (weetnietwat). Die kan misschien een handeltje voor je opzetten, als dat loopt kun je het in je sig posten of hier - mits dat van de policy mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102135

Dark Blue schreef op 21 augustus 2004 @ 22:30:
Je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met de user 'LauPro' van inkoopacties.* (weetnietwat). Die kan misschien een handeltje voor je opzetten, als dat loopt kun je het in je sig posten of hier - mits dat van de policy mag.
Ik heb gister ff op inkoopacties.net een topic geopent voor de Sony doppies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

wAizz schreef op 21 augustus 2004 @ 15:30:
Ik gebruik al witte EX71SL's bij m'n iPod, maar ze zijn te kort als je de speler in je broekzak/tas wilt hebben. Maar nvm then, ik bestel ze zelf wel.
Schopje! :D

hoeveel tekort is het draad dan?
Anoniem: 102135 schreef op 22 augustus 2004 @ 12:48:
[...]

Ik heb gister ff op inkoopacties.net een topic geopent voor de Sony doppies.
Ik heb gereageerd! Denk je dat het nog doorgaat? :)
wAizz schreef op 21 augustus 2004 @ 15:30:
Heb je ze al besteld? Misschien heb ik ook wel intresse.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 26274 op 08-09-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:55

chem

Reist de wereld rond

Inkoopacties worden niet getolereerd op GoT, en dergelijke acties via GoT opzetten is niet toegestaan. Mensen ronselen in APL hiervoor (hoe netjes bedoeld dan ook) gaan mijn inziens niet door.

Bij deze dus de vraag dit verder te laten rusten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
In navolging op Dark Blue ben ik ook aan de gang gegaan om zo'n ding te maken om je (altijd vééél te lange snoer in op te bergen)...
en....het is niet nodig om een pakketje met zeepvelletjes te kopen! je kunt namelijk ook gewoon zo'n pakje met van die sportlife velletjes kopen ( 1 euro ofzo?), die dingen opeten en dan...hoppaaa (beetje na-aperij, maar toch ;) )

Hier de foto's:

http://members.lycos.nl/teunjaspers/fourdescphotos.html
Pagina: 1