Meschien wel handig om je AMD Cool‘n’Quiet uit te zetten voor als je graag een OC`d A64 systeem wilt hebben .
Voordelen AMD Cool‘n’Quiet is dat als je CPU niet zo intensief bezig bent hij zijn voltage + clock snelheid omlaag goeit naar bijvoorbeeld 800 mhz @ 1.3 V ( laagste waarde )
Wat natuurlijk nogal wat hitte scheelt als je gewoon wat normaaltjes desktop werk aan het doen ben ( Chatten / surfen mp3 , zelfs opgevallen dat tijdens het kijken van divx/xvid hij gwoon rustig op 800 werkt )
Nadeel echter is dat je processor , wanneer hij zich moet inspannen altijd zal omhoog clocken naar de standaard waarde van de proc zoals hij die uit de CPU info haalt .
Verder , heb ik ervaren en later bleek dit bevestigt te zijn door een paar maten van me , dat er gewoon veel gevallen zijn waar de CPU ook al is hij intensief bezig niet naar 100 % snelheid terug klokt .
In mijn geval een grote 4.7 GB iso uitpakken die bestaat uit bestanden van 50 MB naar een andere schijf , ging het zaakje maar maximaal tot 1.6 Ghz ipv 2 ghz wat me standaard clock snelheid is van de CPU ( 3200 + 1 MB L2 versie )
Dus sja, dieAMD Cool‘n’Quiet zou een domper op je overclock kunnen zijn
Verdermeer ben ik toch echt benieuwt naar het volgende :
quote: roelovski
ik heb bij mijn in de bios de mogelijkheid om de FSB omhoog te gooien ( standaard 200MHZ ) om heel langzaam te beginnen heb ik hem verhoogt met 1mhz en hij is nu 201MHZ waardoor ik nu op 2.21GHZ draai.
Ik weet niet wat de standaard klok snelheid van je A64 is aangezien er nu ook 3200 + zijn verschenen met minder cache etc ( hou me er niet mee bezig ) maar als het 2 Ghz is op DDR 400 mhz ram , dan moet je multiplyer toch echt op 10 staan ( 10 X 200 = 2000 )
Als jij je FSB @ 201 zet is dat 201 X 10 = 2010 mhz niet 2210 , dan zou jij een wel heel erg vage multiplyer hebben , zou natuurlijk kunnen hoor zoals ik zeg weet niet @ wat voor clock jou 3200 + standaard draait enzo .
Mijn Asus K8V SE D Wifi ed heeft iig geen multiplyer instelling die ik handmatig kan doen , kan hoogstens de FSB veranderen en kiezen uit een standaard range van lagere clocks beneden de default clock ( 800 - 1000 - 1200 etc )
Zou wel relaxt zijn als jij je multi kan beinvloeden
Bios update geweest meschien ? hmm moet er maar eens in kijken .
[
Voor 4% gewijzigd door
lithiumangel op 09-08-2004 08:38
]