Toon posts:

UV/Backlight licht door koelvloeistof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort me toch maar onderworpen aan de waterkoeling

nu heb ik dus een amd 64 bit met een zalman reserator.
nu wil ik aan de binnenkant ook transparante slangen gebruiken en en dan een
leuke koelvloeistof kleur hebben natuurlijk.

ik heb gelezen over uv en backlight's effecten door middel van koelvloeistof en ccfl buizen, ik ben zelf ook in het bezit van zo'n prachtig cold cathode maar hoe ik nu dat backlight effect door de transparante slangen kan krijgen is me nog een raadsel.

werkt dat met elke ccfl of moet die speciaal voor uv/backlight geschikt zijn?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.bmwman.nl/pics/waterkoelingk.jpg

je moet echt eentje hebben die UV is kijk maar links en rechts gewoon uv-ccfl

je moet als koelvloeistof water hebben met de nodige toevoegingen om het te kleuren etc kijk maar op

freezinghardware

[ Voor 44% gewijzigd door ROFLASTC op 08-08-2004 22:32 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
ik neem aan dat die uv-effectieve slangen die op uv ccfl buizen oplichten niet te combineren zijn met uv-effectieve vloeistof? |:(

>>>>>

oke bedankt voor de site ik ben all op super ideeén gekomen transparante slang met uv toevoeging en 2 uv cathodes boven en onder hangen

mischien nog een uv actieve ATX-stekker?

long life the tweakers , _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 00:29 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

als je het mij vraagt volstaan slangen zonder allerlei effecten, gewoon transparant. De UV gevoelige toevoeging voor je water volstaat zoals te zien is op het plaatje van bmw man.

welkom op GOT btw :)

edit, reply: jah dat bestaat vast wel. Je kan evt ook met een stift waar UV gevoelig spul inzit de banen op je print platen van je pc tekenen. Dus de baantjes die van alle chips tramsistors mosfets etc afkomen.

verder alle mod-topics afstruinen die op GOT te vinden zijn en daar nog meer ideen opdoen. Het kan heeeel gek hoor :) 8)

[ Voor 60% gewijzigd door ROFLASTC op 09-08-2004 00:33 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
ja bedankt voor het eerst welkom ik ken de site al erg lang .

2Gether met me broert (brian,vxmv) die me heeft voorgesteld aan de tweakerz was ik ff een tijdje gebanned..... :'( for no good reason

maar nu ben ik weer erg blij :*) zoals je weet dat ik weer lekker meekan ,discussieren.

ja inderdaad die uv actieve verf is ook super ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 00:33 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

ROFLASTC : wat is dat voor res?

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
dat is die watercool set van zalman

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 08:44:
dat is die watercool set van zalman
zeker wete van niet, tis een blauwe silverprop blok

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

offtopic:
Backlight:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jos.hendriks/alcas/pics/003.jpg

BLacklight:
Afbeeldingslocatie: http://www.horizonseye.com/new_rig/img/rig3.jpg

Zorg er wel voor dat als je UV reactieve zooi toe gaat voegen aan je water, dat je eerst even controleerd of je waterslangen niet toevallig UV licht tegen houd. Er staan al diverse topics hier op GOT waar dat dus wel het geval was. Dure slang, goede UV CCFL, UV toevoeging, geen oplichtend vloeistof. Bleek later dat de slang dus het UV licht tegen hield.
Probeer het dus eerst even met een klein stukje slang met daarin een papiertje waar je met een markeerstift op geschreven hebt. Licht het niet of nauwelijks op met een UV CCFL, dan zul je aan andere slangen moeten denken.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

offtopic:
hmmm e-vix dan zal ik wel mazzel hebben gehad want met mijn slangen ging het in een keer goed

heeftstan het reservoir is dit denk ik

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/414-444G.JPG

ik heb dus een plaatje van bmw-man genomen (een mede GOTter) omdat ik daar het eerst op kwam als voorbeeld. ik heb het dus niet zelf gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 09-08-2004 18:22 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
ja die backlight blacklight begrijp ik heb zelf ook 2x16 character lcd'tje
,maar dan moet je dus transparante slang bestellen tot je er een hebt die uv licht niet stopt maar die slangen van freezing hardware zijn volgens mij zowieso geschikt gezien de beschrijving......

ik heb de zalman reserator dat is die blauwe hoge buis met die coolribben foto nodig? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.empc.nl/ProductPlaatjes/All/5494.jpg

die cooling is dus extern by the way die foto van je is dat dus de uv actieve vloeistof in transparante slang? ,zo ja welke kleur?

ik was van plan die groene vloeistof te bestellen......
ook zag ik uv actieve slangen opzich in kleur......
die transparante slang Pvc of Siliconen?

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 21:08 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 20:32:
ja die backlight blacklight begrijp ik heb zelf ook 2x16 character lcd'tje
,maar dan moet je dus transparante slang bestellen tot je er een hebt die uv licht niet stopt maar die slangen van freezing hardware zijn volgens mij zowieso geschikt gezien de beschrijving......

ik heb de zalman reserator dat is die blauwe hoge buis met die coolribben foto nodig? 8)7

[afbeelding]

die cooling is dus extern by the way die foto van je is dat dus de uv actieve vloeistof in transparante slang? ,zo ja welke kleur?

ik was van plan die groene vloeistof te bestellen......
ook zag ik uv actieve slangen opzich in kleur......
die transparante slang Pvc of Siliconen?
Freezing hardware verkoopt natuurlijk meerdere slangen en meerdere maten, dus zeg even welke je bedoelt.

Even voor de duidelijkheid: Het is heel simpel, eerst koop je wat gedestileerd, gedemiraliseerd water oid daar voeg je 'n uv goedje aan toe (uv vloeistof). Nu moet je slangen hebben die helder zijn, dit zijn dus pvc slangen en niet siliconen slangen. Je hebt duurdere varianten zoals tygon maar ook 'n gewone heldere pvc slang voldoet in de meeste gevallen.
Als je hierbij nu 'n uv ccfl houdt of zelfs 'n uv led, zal het uv reactive water opgloeien met de kleur die je hebt gekozen (uv vloeistof heb je in meerdere kleuren).

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 01:32
veel goedkopere alternatief voor UV-Dye

ga naar de dichtbijzijndste Bruna / andere winkel, haal een Markeer stift:
€1,15 was het bij mij ( Gele markeer stift ) maak deze open, haal de stift er uit...
en maar uit spoelen

voila UV-reactief water :)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Silent Hunter schreef op 11 augustus 2004 @ 14:50:
veel goedkopere alternatief voor UV-Dye

ga naar de dichtbijzijndste Bruna / andere winkel, haal een Markeer stift:
€1,15 was het bij mij ( Gele markeer stift ) maak deze open, haal de stift er uit...
en maar uit spoelen

voila UV-reactief water :)
Scheelt 'n keer 3 euro, voor dat geld ga ik niet knoeien en nog slechtere uv vloeistof hebben ook :P
Pagina: 1