Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schema compaq-accu

Pagina: 1
Acties:

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02 09:24
Hoi,

Heb leuk gratis notebook gekregen tijdje geleden, kewl natuurlijk, een compaq armada e500. 600 mhz. Leuk om mee te klooien, altijd handig... :)

Probleem is de accu. Accu gaat 3 minuten mee, daarna dood. Bekende verhaal. Nu kan ik opzoek gaan naar nieuwe accu ervoor, maar die kosten in de 120+ euro. Dat heb ik er nou niet echt voor over... Vandaar mijn idee om de batterij zelf te vervangen door zelfgemaakt accupack. Heb 't accupak inmiddels opengebroken, en dat resulteerde in een hoop kabeltjes... :) Even voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesf.nl/t.net/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesf.nl/t.net/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesf.nl/t.net/3.jpg

Probleem is dus dat als ik op de + en de - spanning zet met andere accupack (niet notebook), dan gebeurt er niets meer...

Vandaar mijn oplossing: de notebook heeft nog andere aansluiting voor gewone acculader, dan wil ik daar dus draadje heentrekken, en in dit accupack gewone batterijen plaatsen. Welke batterijen zou ik daarvoor nodig hebben?

Voltage: 18.5 volt, amperage (gebruik): 2.7A.

Heeft er iemand nog wat tips wbt montage enzo? Of iemand nog een schema voor deze accu's?

T/y :D

[ Voor 37% gewijzigd door veer0318 op 08-08-2004 22:00 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Euhmm, voor €80 heb ik nog wel een werkende accu voor je.
Wat is de klem spanning van de volledige accu pack, meet effe de spanning die op de connectoren komt te staan, waar de zwarte en de rode zaten.
Waarschijnlijk zijn de witte en de gele draden, de sense draden.
Dit weet ik niet zeker, het uitvogelen is een rot klus met deze printjes.

And The Only One

• veer0318
Diamon schreef op 08 augustus 2004 @ 23:17:
Euhmm, voor €80 heb ik nog wel een werkende accu voor je.
Wat is de klem spanning van de volledige accu pack, meet effe de spanning die op de connectoren komt te staan, waar de zwarte en de rode zaten.
Waarschijnlijk zijn de witte en de gele draden, de sense draden.
Dit weet ik niet zeker, het uitvogelen is een rot klus met deze printjes.
80 vind ik wel tikkeltje veel hoor...

Maar even ontopic: dat van die sense-draden zou heel goed mogelijk zijn idd... Maar rood = + en zwart = massa zal hier ook wel zo zijn ;). Daarom vraag ik me af waarom 'ie niet werkt als ik daar gewoon stroom op zet... Zouden die sensedraden óók stroom moeten hebben voordat notebook aan zou gaan? Lijkt me beetje vreemd, toch?

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

veer0318 schreef op 08 augustus 2004 @ 23:23:
[...]
Zouden die sensedraden óók stroom moeten hebben voordat notebook aan zou gaan? Lijkt me beetje vreemd, toch?
Misschien een tip, ik had ook een keer een accu opgehaald, zaten ook vier draden in (rood, zwart blauw en geel... weet alleen niet meer wat voor accu het was) en daar moest je blauw en geel aan elkaar zetten om stroom uit de accu te kunnen halen... het was overigens wel een accu zonder "accu niveau" indicator

• veer0318
Aspje schreef op 09 augustus 2004 @ 00:06:
[...]

Misschien een tip, ik had ook een keer een accu opgehaald, zaten ook vier draden in (rood, zwart blauw en geel... weet alleen niet meer wat voor accu het was) en daar moest je blauw en geel aan elkaar zetten om stroom uit de accu te kunnen halen... het was overigens wel een accu zonder "accu niveau" indicator
Gewoon aan elkaar vastsolderen? Ga ik toch eens proberen ja... Nog meer tips?