Acer 1353LC probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Ncrflx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
ik heb verschillende problemen ondervonden met mijn laptop.

2400+ amd mobile
512 mb ram
30 gb hdd
via s3g km400/kn400 onboard 64mb
huidige driver: S3G Graphics KM400/KN400 Display Driver V.6.14.10.0055

1. ik kreeg mijn powernow niet aan de praat
2. spelletjes stotteren (nfs underground, c&c Generals)

Toen ik mijn laptop kocht zat daar winXP bij, dus die had ik geinstalleerd, maar wat bleek, hij bleef op 800 mhz lopen. (bekend probleem, daardoor stotterden mijn spelletjes zo hard) ik alles geprobeerd om powernow te enablen, maar nix lukte (drivers niet, instellingen niet, power options niet). hij bleef op 800 mhz lopen wat ik ook deed. (na beetje googlen zag ik dat er gevallen waren dat powernow niet te enablen was, dit zou gefixed worden in sp2 van winXP.)
Dus ik win2000 installeren en jawel, hij liep op 1700mhz, maar nog stotterden de spelletjes die ik speel terwijl ik nfs Underground toch op slechtere laptops heb zien draaien. (alle drivers geprobeerd en heel forum afgelopen zonder resultaat)

Mijn laatste hoop was dus sp2, dus ik vandaag winXP installeren met sp2 er op.
Het werkte op 1700 mhz!!! door het juiste energie schema te nemen.

Maar toen in NFS / C&C Generals installeerde was mijn enthousiasme weer gauw voorbij. Mijn spelletjes stotteren nog steeds als een gek. (bij NFS krijg ik zeer slecht beeld, blokken als wielen onder auto's enz, en bij Generals stotterd alles als een gek. Terwijl bijv. Counter-strike wel weer goed beeld geeft met 40-60 fps)
Zelfs het logo van EA Games stotterd 3 a 4 maal bij het opstarten van de spellen.

nou zoek ik nog steeds naar de oorzaak van dit probleem met daarbij de eventuele oplossing en naar eventuele meerdere ervaringen van mensen met deze laptop.

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar een KN400 chipset is nou niet bepaald bedoeld om games op te spelen.
Zeker games als NFS:U en C&C Generals vragen nogal wat van je GPU.

• Ncrflx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 21:34:
Het kan aan mij liggen, maar een KN400 chipset is nou niet bepaald bedoeld om games op te spelen.
Zeker games als NFS:U en C&C Generals vragen nogal wat van je GPU.
Ja das waar, maar waarom draait Counter-Strike dan zo goed invergelijking met NFS. En ik neem aan dat een logo laten zien van EA games ook niet veel vraagt.
Tijdens het spelen zie je op het moment van stotteren mijn HDD ratelen.