Toon posts:

Up- & Download speed iPod mini

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De iPod mini ondersteunt USB 2.0. Dit is tot maximaal 480 Mbps.
Heeft iemand al getest wat de werkelijke snelheid is als je bijvoorbeeld 1 GB op de speler zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Dat is vrij zinloos bij USB, omdat USB ook erg CPU gebonden is. Heb je een tragere CPU dan zal je minder vaak de pieksnelheid halen vergeleken met een snellere CPU. Wat dat betreft is FireWire een mooiere uitvinding, dat biedt hogere en constantere snelheden.

FYI: als je op internet zoekt naar snelheidsvergelijkingen tussen USB2 en FireWire, dan zal je zien dat FireWire in de meeste (alle?) gevallen sneller is, dus je kan er in elk geval vanuit gaan dat USB2 onder de 400 Mbps per seconde gemiddeld zal zitten.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Daarnaast is de snelheid van de harde schijf ook nog een 'bottleneck', zoek daar eens wat info over :)

edit; in de iPod mini that is.

[ Voor 20% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 08-08-2004 22:09 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weliswaar geen Ipod mini, maar een 3e gen ipod. Maar ik merk dat Usb 2.0 bij mij aanzienlijk sneller is. Met firewire zit het meestal rond de 3 mb/sec en met USB 2.0 rond de 5mb/sec. Eerlijk gezegd vind ik deze snelheden flink tegenvallen. Ik heb 1.7 ghz en een 160 GB maxtor (8 mb cache, 7200 rpm). DIt zou veel sneller moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Dat komt ook voornamelijk omdat de iPod een 4200 toeren HD heeft, die is de bottleneck van je datastroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 11:46:
Ik heb weliswaar geen Ipod mini, maar een 3e gen ipod. Maar ik merk dat Usb 2.0 bij mij aanzienlijk sneller is. Met firewire zit het meestal rond de 3 mb/sec en met USB 2.0 rond de 5mb/sec. Eerlijk gezegd vind ik deze snelheden flink tegenvallen. Ik heb 1.7 ghz en een 160 GB maxtor (8 mb cache, 7200 rpm). DIt zou veel sneller moeten kunnen toch?
FireWire is bij jou wel erg traag. Misschien heb je niet zo'n goeie kaart of zijn je drivers niet helemaal up-to-date. Volgens mij haal ik met FireWire zo rond de 5 à 6 MB per seconde.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Op mijn 2e gen iPod haal ik snelheden over FireWire op de Mac met 12 MB/s. De 3e gen haalt nog ietsje hogere snelheden en van de 4e gen en de iPod mini zou ik het niet weten. Ik heb er in ieder geval nog nooit klachten over gehad.

Laat ik het anders zeggen. Een nummer staat er op voor dat je het door hebt. Een album van 20 nummers duurt een paar seconden. Lijkt mij snel zat iig. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

mijn 4gb nanootje haalt 4mb/s over de usb (heb geen fire)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

ja, dat was anderhalf jaar geleden... ik denk niet dat het veel meerwaarde heeft :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.