Hoi,
Ik ben hier nu bezig met mijn vaders PC die een probleem heeft dat er een van de SCSI drivesniet goed opstart. Dit is echter niet op te lossen want dat probeer ik nu al 4 jaar
, en echt erg is het ook niet. Maar nu heb ik net zijn PC geherformateerd en dacht ik: Als ik nou in de autoexec controleer of er op de SCSI disk een bestand bestaat dan boot ik, vind ik dat bestand niet (dan is de schijf niet gevonden) dan geef ik de mogelijkheid tot reboot dmv een pause. Hier zit nou net het probleem:
In DOS kan hij de scsi drives niet vinden. Nou heb ik gezocht naar een NCR website, niet kunnen vinden, maar wel via symbios een driver kunnen vinden voor de chipset. Nou vind hij de schijven wel, maar hij kan ze niet aanspreken vanwege een 'invalid media type'. Ook is het dan zo dat als hij doorboot naar Windows er opeens 4 HD's zijn (+2 drives van de IDE disk die erin zit).
Wat ik nu dus zoek is iets om die SCSI drives aan te spreken voordat Windows laad (en als het kan ook niet zorgt voor een melding 'drive X gebruik MS-DOS compatibiliteits modus').
Hardware:
AMD k6-2 350 op mobo met ALi chipset
NCR 810 SCSI kaart PCI
IDE Drive 1: Seagate 1,7Gb (Pri Master, C,D)
SCSI Drive 1: Seagate 1Gb (E)
SCSI Drive 2: Micropolis 1Gb (F)
IDE Drive 2: 24x CD-ROM (Sec. Slave, G)
Boot sequence: A,C,SCSI
Ik ben hier nu bezig met mijn vaders PC die een probleem heeft dat er een van de SCSI drivesniet goed opstart. Dit is echter niet op te lossen want dat probeer ik nu al 4 jaar
In DOS kan hij de scsi drives niet vinden. Nou heb ik gezocht naar een NCR website, niet kunnen vinden, maar wel via symbios een driver kunnen vinden voor de chipset. Nou vind hij de schijven wel, maar hij kan ze niet aanspreken vanwege een 'invalid media type'. Ook is het dan zo dat als hij doorboot naar Windows er opeens 4 HD's zijn (+2 drives van de IDE disk die erin zit).
Wat ik nu dus zoek is iets om die SCSI drives aan te spreken voordat Windows laad (en als het kan ook niet zorgt voor een melding 'drive X gebruik MS-DOS compatibiliteits modus').
Hardware:
AMD k6-2 350 op mobo met ALi chipset
NCR 810 SCSI kaart PCI
IDE Drive 1: Seagate 1,7Gb (Pri Master, C,D)
SCSI Drive 1: Seagate 1Gb (E)
SCSI Drive 2: Micropolis 1Gb (F)
IDE Drive 2: 24x CD-ROM (Sec. Slave, G)
Boot sequence: A,C,SCSI
If nothing is written below, I was the last to reply...