Heb hier een PC staan. Namelijk een Digital Celebris GL 5133 (SCSI bak).
Krijg hem niet opnieuw geïnstalleerd, omdat hij niet wil booten van een diskette. En het BIOS kan niet laden van CDROM.
Volgende geprobeert:
* kabels gecheckd en opnieuw aangesloten
* andere drive geprobeerd
* alles eruit gehaald behalve moederbord (waar video-onboard op zit), cpu, voeding en diskette drive
* drive in andere computer geprobeerd. werkt daar wel!
* andere fdd kabels geprobeerd
* bios gereset en default instellingen geladen
* batterij opgemeten, is gewoon 3 volt. wat tie ook moet zijn volgens opdruk.
* verschillende diskettes geprobeerd met opstartbestanden
Nu bleek achteraf dat alle diskettes die ik gebruikt heb om mee op te starten kapot zijn gegaan. Raar maar waar. Ze doen het allemaal niet meer, in mij eigen PC. Voordat ik ze in die Digital gebruikte wel! Het is dus niet zo dat ik toevallig verschillende kapotte diskettes heb. Volgens mij kan het maar aan 1 ding liggen. Een moederbord kan volgens mij geen diskette opblazen. De voeding volgens mij wel. Misschien door de productie van teveel spanning? Denken jullie ook dat de voeding de veroorzaker van dit probleem is? Of heeft iemand anders nog een andere theorie?
Krijg hem niet opnieuw geïnstalleerd, omdat hij niet wil booten van een diskette. En het BIOS kan niet laden van CDROM.
Volgende geprobeert:
* kabels gecheckd en opnieuw aangesloten
* andere drive geprobeerd
* alles eruit gehaald behalve moederbord (waar video-onboard op zit), cpu, voeding en diskette drive
* drive in andere computer geprobeerd. werkt daar wel!
* andere fdd kabels geprobeerd
* bios gereset en default instellingen geladen
* batterij opgemeten, is gewoon 3 volt. wat tie ook moet zijn volgens opdruk.
* verschillende diskettes geprobeerd met opstartbestanden
Nu bleek achteraf dat alle diskettes die ik gebruikt heb om mee op te starten kapot zijn gegaan. Raar maar waar. Ze doen het allemaal niet meer, in mij eigen PC. Voordat ik ze in die Digital gebruikte wel! Het is dus niet zo dat ik toevallig verschillende kapotte diskettes heb. Volgens mij kan het maar aan 1 ding liggen. Een moederbord kan volgens mij geen diskette opblazen. De voeding volgens mij wel. Misschien door de productie van teveel spanning? Denken jullie ook dat de voeding de veroorzaker van dit probleem is? Of heeft iemand anders nog een andere theorie?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 20:29 ]