BENQ dvd brander of NEC

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004
Ik kan voor dezelfde prijs de nec 2500A kopen of de Benq DW822-A. Als ik zo de reacties lees is de voorkeur (hier) voor de Benq. Op cdfreaks lees ik v.w.b. de BENQ de volgende nadelen:

# Doesn't support 8x DVD-R or 4x DVD-RW.
Jammer dan, gewoon dvd's kopen waar ie wel iets mee kan?

# Writes 2x DVD-RW discs at 2.4x which makes unreadable discs.
Dus geen 2x dvd-rw's kopen?

Ik ben een noob op dit gebied dus zit ik er gloeiend naast? Is hier niet omheen te komen? Ik begrijp het niet echt of misschien wel maar zie het probleem niet.

Is de NEC veel sneller in werkelijkheid of maakt het in de praktijk weinig uit.
Ik zie dat er ook een firmware upgrade voor de NEC inelkaargedraaid is waardoor deze eveneens dl ondersteunt. Zeer positief natuurlijk, niets dan lof, maar het maakt mijn keuze niet gemakkelijker.
Trouwens, spellen kopieren boeit niet, eventueel af en toe een muziek cd'tje.

Alle reacties/tips van harte welkom.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
LAG schreef op 08 augustus 2004 @ 19:47:
Ik kan voor dezelfde prijs de nec 2500A kopen of de Benq DW822-A.
Ik zo ze persoonlijk allebei niet nemen. NEC heeft nogal eens last met bepaalde soorten media. BENQ heb ik geen ervaring mee, maar her merk staat me wat minder aan (vast een vooroordeel). Zelf gebruik ik zeer tevreden een LG, maar zou ook rustig een ASUS of Pioneer aanschaffen.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Als ik zou moeten kiezen tussen de Benq822 of de Nec2500. Dan zou ik de Nec2510 nemen. Alleen maar om het feit dat er een hele goede firmwarehack van herrie te krijgen is. ook de de brandkwaliteit van de Nec2510 beter dan die van de Benq822. Echter heeft de Benq weer een veel betere errorcorrectie waardoor deze weer beter is voor het rippen van een dvd.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of wacht even tot de nieuwe Nec 3500a in Nederland te koop is, die biedt 16x speed op gewone dvd's en 4x op dual-layer. In Duitsland is hij al bij Alternate gesignaleerd voor 99 euro's; zou dus heel snel ook hier moeten zijn.
Wat voorkeuren voor een merk betreft, dat is altijd een slechte leidraad. Dat een bepaald model goed werkt zegt absoluut niets over andere modellen van hetzelfde merk. Persoonlijk was ik altijd gek van Plextor, maar mijn 708a heb ik drie keer moeten omruilen (werd wel telkens keurig opgehaald en teruggebracht per koerier!). Mijn oude Philips 2,4x dvd-brander deed (doet) het altijd prima, mijn standalone dvd-recorder dvdr890 van hetzelfde merk is brandhout en na net iets meer dan een jaar kan ik hem weggooien (of op eigen kosten laten repareren - bekijk het even, Philips!).

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:27
ik wil je niet op nog meer merken en ideen brengen. maar die nec zou ik niet doen ivm met media. een LG of Lite-on is denk ik beter. zelf heb ik een lite-on 8x vikker en ben er erg tevreden over

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004
Bedankt voor de reacties zover. Helaas, geld is belangrijk en deze twee kan ik voor een goede prijs kopen, anderen zijn zonder meer duurder en dus minder aantrekkelijk.
Als ik het goed begrepen heb is de Benq een vermomde Philips (of andersom) en zou daarom een goede keuze zijn? Goed rippen is natuurlijk meegenomen, maar het belangrijkste (lijkt mij) is goede schrijfkwaliteit en goed omgaan met allerhande media. Snelheid is leuk maar ik kijk zeker niet op een minuutje meer of minder. zit er een dik kwartier verschil in dan maakt het de keuze zomaar een stuk gemakkelijker, maar ik denk niet dat dat hierbij het geval is.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een LG , prima ding :)

• Nilco
  • Laatst online: 12-03 14:05
Neem dan gewoon die Nec2500 en doe daar die firmware van Herrie in flashen.
Dan heb je een ruime keuze in media en een goede brandkwaliteit.

Ps. Philips en Benq vormen een Joint-venture op het gebied van dvd-branders.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik denk dat je beter de nec 2510 of de benq 1600 kan nemen, ben je een beetje op de toekomst voorbereid.

Hoe vaak is af en toe een muziek cd backuppen want de benq schijnt daarmee beter te zijn, vooral als er krassen op de cd's/dvd's zitten.

media problemen heeft de nec 2510 niet meer door de nieuwere firmware.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:13
Ik zou voor de 3500 gaan:

pricewatch: NEC ND-3500 16x (Dual-layer)

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
Ik heb zelf die BenQ DW-822A.
Ben er zeer tevreden over maar brand wel alles op +R. Dit is echter alleen omdat mijn standalone DVD niet zo blij is met -R.

Met de NEC heb ik geen ervaring, ik kan alleen zeggen dat ik blij en tevreden ben met mn BenQ

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 10:03
De BenQ is een philips drive met BenQ firmware.

In de test van C't kwam hij als beste uit de bus kwa brandqualiteit, beter kon bijna niet.

Ik zou zeker voor de BenQ gaan, mijn volgende word er ook een.

Coïtus ergo sum

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Benq, NEC, Benq, NEC, Benq, etc. Iedereen heeft duidelijk z'n eigen voorkeur. Ik heb zelf de ND2510 wegens de brandkwaliteit van DVD's, de massa's ervaringen die je hier op GoT kunt terugvinden en de brede scala aan firmware. Niet dat de Benq slecht is, integendeel, bijvoorbeeld de brandkwaliteit van de CD's is bij de Benq beter. Maar voor de 2510 hebben we hier weer firmwarehacks voor :)

Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder het "Welke moet ik nemen?" kopje hoe je een DVD brander moet uitzoeken :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 09-08-2004 14:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.