Toon posts:

Plaatje in layer laten zien*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen.. ik ben nieuw hier.. maar ik ben hier gekomen omdat ik een vraag heb
namelijk met dit hier http://www.donorbrain.com/testtest/gallery.html

ik heb deze gallery gemaakt met wat plaatjes ( die zie je aan de linkerkant ) dat moeten hyperlinks worden.. het linkje wat je dan aanklinkt moet rechts verschijnen..en wat ik dus het liefste wou.. is dat hetgene wat je aanklikt net als op het voorbeeldje ..onder een stukje kast..en onder een stukje van mijn schoenen komt.. hoe doe ik dit ? met layers misschien ?

alsvast hartstikke bedankt !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
onduidelijke titel, en beetje weinig google gebruikt. www.w3.org? :)

Overigens zie ik geen kast of schoenen? :) En plaatjes staan bij mij strak in het midden 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door HunterPro op 08-08-2004 19:34 ]

Verwijderd

Ik zie inderdaad ook geen kast of schoen. Maar het plaatje rechts zien de krijgen valt volgensmij gewoon op te lossen met een frame.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 19:35:
Ik zie inderdaad ook geen kast of schoen. Maar het plaatje rechts zien de krijgen valt volgensmij gewoon op te lossen met een frame.
waarom een frame? Kan je ook oplossen met een table (ranzig) of goed toegepaste block-level elements en CSS :)

overigens TS voor zover ik aan de previewtjes kan zien heb je wel een aparte stijl :) ziet er tof uit.

[ Voor 14% gewijzigd door HunterPro op 08-08-2004 19:39 ]

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Ik denk dat je dit het beste kon oplossen met CSS inderdaad, en dan wel met behulp van 'overflow-y:scroll;' (alhoewel overflow-y/x bij mij alleen in IE werken) of een 'height:auto;' (in samenwerking met een min-height) zodat de div zich automatisch vergroot (of verkleint, als je de min-height niet meegeeft) aan de content. JE kan waarschijnlijk met behulp van Javascript dan je linkjes naar een andere div krijgen, maar ik heb geen verstand van Javascript dus daar kan ik je niet mee helpen.

edit
Of je maakt voor ieder plaatje een aparte pagina naar en dan link je daarnaar (Is beetje vieze oplossing, en kost je veel tijd als jep laatje toevoegt ofzo)

[ Voor 17% gewijzigd door Switch op 08-08-2004 21:11 ]

• HunterPro
  • Niet online
dan zou ik liever een iframe gebruiken; dan pas je frames toe om dynamisch content te wijzigen ipv je layout te construëren en dat vind ik al een stap in de goeie richting :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

crisp

Devver

Pixelated

Topictitel maar even veranderd; ben er zelf echter nog niet zo content over want 'layer' is eigenlijk achterhaald, maar zo snapt iedereen wel waar dit topic over gaat ;)

[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 08-08-2004 22:34 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor de reacties..
alleen ik ben nog af en toe een beetje een noob met websites bouwen..

dus had ik nog wat vragen aan jullie

Switch zei iets over :

"Ik denk dat je dit het beste kon oplossen met CSS inderdaad, en dan wel met behulp van 'overflow-y:scroll;' (alhoewel overflow-y/x bij mij alleen in IE werken) of een 'height:auto;' (in samenwerking met een min-height) zodat de div zich automatisch vergroot (of verkleint, als je de min-height niet meegeeft) aan de content. JE kan waarschijnlijk met behulp van Javascript dan je linkjes naar een andere div krijgen, maar ik heb geen verstand van Javascript dus daar kan ik je niet mee helpen."

wat bedoel je met overflow-y scroll ?

en ik heb niet het idee dat nog iedereen echt snapt wat ik nou wil..dus voor de zekerheid... je ziet dus in de layout http://www.donorbrain.com/testtest/gallery.html links zwartplaatjes in een filmframe.. daarnaast een heleboel plaatjes in een iframe... de bedoeling is dus..dat je 1 van die blokjes in de iframe kunt aanklikken en dat die dan rechts tevoorschijnkomt op de plek waar ik als voorbeeld al een plaatje heb neergezet...ik bedoel het plaatje wat een beetje schuin ligt met de hoek onder een tekenkast die je van bovenaf ziet..en mijn schoenen die je van bovenaf ziet.. dus voor sommige mensen de bedoeling is dus dat elke keer als je een link uit de iframe aanklikt het verschijnt zoals het voorbeeld plaatje ( geen dag zonder deen ) dus neit statisch maar een beetje alsof ik heb net uit de tekeningkast heb gehaald en op de grond heb neergegooid..een beetje schuin en onder mijn schoenen...
de oplossing om elk plaatje apart te bewaren met een stukje schoenen of stukjes kast heb ik oook aan gedacht maar ik wilde kijken of het sneller en makkelijker kon

mijn dank is groot
_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 12:13 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

De makkelijkste manier is een iframe maken en dan van de plaatjes linkjes maken met als target de frame name.

Wat iets netter is is het mbv javascript te doen. Dat kan je zo vinden hier en als je kant en klare scripts zoekt op hotscripts.com oid :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
maar omdat ik dus het hier een beetje bij afleg..weet ik niet precies waar ik naar moet is er iemand die het nog een klein beetje verder wil uitmelken voor me ?
alsjeblieft alsjeblieft..slijm..slijm
nogmaals === > _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
wil niemand me nog een stapje verder op weg helpen ?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

uit de FAQ:
Kan iemand even ...?
Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in W&G zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als "kan iemand even een logo maken?" of "wil iemand even een popup-scriptje schrijven?" e.d. gaan op slot.
Dit komt sterk in de buurt van 'kan iemand even...?' ... het spijt me. Je zult het zelf moeten leren.

- schuin positioneren kan geloof ik wel met css, weet niet of het overal bij ondersteund wordt (of was dat nou een vierkant oprekken tot een parallellogram? )
- na het klikken op het ene plaatje en dat in het andere (i)frame laten verschijnen, dat is gewoon een kwestie van aan de iframe tag een 'name' attribuut toe te voegen en in de link onder het plaatje een 'target' attribuut erbij te zetten. Verwijs het target naar de naam van het iframe en klaar is donorbrain.

Dat laatste is simpele HTML, mocht het nog nieuw voor je zijn, hoeveel heb je dan zélf al geleerd over HTML en hoeveel tijd ben je bereid erin te steken?
Ik snap dat de tekenspirit veel meer in jou leeft maar een website is een website en daar zul je óf een WYSIWYG editor voor moeten gebruiken (en in de kleuterklas beginnen) of lekker beginnen met coden zoals je nu doet, maar het dan wel zelf (willen) leren...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
ok...
je hebt idd helemaal gelijk.. ik zag alleen wat nieuwe termen staan en ik weet van mezelf idd dat mijn programeer skills niet zo vreselijk goed zijn dus ik dacht dat ik echt moest gaan heavy duty programmeren... maar zoals je het nu net nog even hebt uitgelegd moet ik het idd zelf wel redden..en idd ik heb ook een hekel aan WYSIWYG programma's voor websites ;)

bedankt iedereen en als het af is post ik nog weleens een link

!!!
8)
Pagina: 1