Toon posts:

[XP] Sinds ik Sp1a heb geinstald duurt het langer voordat PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey peepz,

Ik heb 4 dagen geleden Service Pack 1a via de Updates site gedownload en geinstalleerd...

En sinds die dag heb ik problemen bij opstarten.

Als ik me pc opstart, krijg ik de venster met XP Proffesional Logo en het balkje dat loopt en waar onder staat Microsoft, Copyright 1985-2001......
Nadat die venster weg is, duurt het 25seconden (voorheen 2-3sec) voordat ik de venster tegenkomt met alle de gebruikers-account, waar ik kan inloggen...

Waarom duurt het zo lang???

Ik kreeg van iemand een tip, om de stekker van pc weg tehalen en dan de aan-uit knop 7 keer indrukken en dan pc weer gewoon opstarten maar toch blijft zelfde...

mijn specs: Systeem: MS Windows XP Prof. Versie 2002, Service Pack 1
Computer: intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.53GHz Kloksnelheid 2.54GHz 512 MB RAM-geheugen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ultraDMA staat aan op de disken :?

er was hier nog iemand die hetzelfde probleem had, het bleek dat sp1a udma had uitgezet op zijn ide disken.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 08 augustus 2004 @ 19:23:
ultraDMA staat aan op de disken :?

er was hier nog iemand die hetzelfde probleem had, het bleek dat sp1a udma had uitgezet op zijn ide disken.
Hoe zet ik die weer aan dan?

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 08:38

MrDrako

nep ict'er

Als het goed is kan windows UDMA niet uitzetten aangezien dit een bios optie is.
Maar mocht dit wel zo zijn, moet je in de bios gaan rondkijken, je geeft te weinig sys info om voor mij te kunnen zien welke bios je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
MrDrako schreef op 08 augustus 2004 @ 19:36:
Als het goed is kan windows UDMA niet uitzetten aangezien dit een bios optie is.
Maar mocht dit wel zo zijn, moet je in de bios gaan rondkijken, je geeft te weinig sys info om voor mij te kunnen zien welke bios je hebt.
wat wil je weten? en wat jij wlt weten, hoe kom ik aan die info?? zeg het maar, ik vertel je alles wat je wilt, zolang dit probleem maar word opgelost..

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 23:29
Ik zie hier anders vaak zat mensen met hun HD's in PIO mode ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Sir_Killalot op 08-08-2004 19:44 ]

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 19:43:
[...]

wat wil je weten? en wat jij wlt weten, hoe kom ik aan die info?? zeg het maar, ik vertel je alles wat je wilt, zolang dit probleem maar word opgelost..
beetje basic he...

hier staan een paar tips: PMG FAQ

(met die programma's kan je ook je BIOS versie zien, maar eigenlijk heeft dat weinig met je probleem te maken)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de enige wat ik je kan geven:

http://nl.msnusers.com/Aveshs@hotmail.com/Documenten/Cpu.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 20:10:
[...]

http://nl.msnusers.com/Aveshs@hotmail.com/Documenten/Cpu.JPG (willen jullie AUB dit link kopieren en dan plakken)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Er is zoiets als een EDIT-knop :)

En je plaatje is niet zichtbaar zonder MS-NETPASPORT o.i.d.. Zoek even een site waar je je plaatjes kunt hosten (staat vast wel ergsn in de FAQ waar.)

ARME AOW’er

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Sir_Killalot schreef op 08 augustus 2004 @ 19:43:
[...]

Ik zie hier anders vaak zat mensen met hun HD's in PIO mode ;)
precies, ook al staat het in je bios aan dan nog kan windows hem op pio mode zetten.
zijn gewoon 2 verschillende instellingen.
kijk eens bij configuratie scherm > systeem >hardware>apparaat beheer >ide ata/atapicontroller > primair idekanaal>geavanceerde instellingen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 08 augustus 2004 @ 20:34:
[...]

precies, ook al staat het in je bios aan dan nog kan windows hem op pio mode zetten.
zijn gewoon 2 verschillende instellingen.
kijk eens bij configuratie scherm > systeem >hardware>apparaat beheer >ide ata/atapicontroller > primair idekanaal>geavanceerde instellingen :)
JAh er staat, Apparaat0: Overdrachtmodus: DMA indien beschikbaar
Huidige overdrachtmodus: Ultra DMA Mode 5

Apparaat1: Overdrachtmodus: DMA indien beschikbaar
Huidige overdrachtmodus: Ultra DMA Mode 2

En nu?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 20:10:
[...]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 11:55 ]

• Sir_Killalot
Afbeeldingslocatie: http://images.cu2.nl/cu2.nl/110/326/1/pics/0.jpg

(als je niet eens een simpel plaatje goed kan resizen en posten zou ik toch maar is wat FAQ's gaan doorlezen)

Verwijderd

Topicstarter
SORRY en nu?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat is nu nog de vraag?

Je start meestal 1 x je PC per dag/per maand/kwartaal/jaar op. Denk niet dat je je druk moet maken vanwege 25 of 30 seconden.

Heb je je al eens gestort op het verschijnsel wat besturingssysteem of hardware heet? Zonder een beetje basiskennis kom je geen stap verder dan vragen stellen waar niemand ook maar een zinnig antwoord op kan geven.

ARME AOW’er

Pagina: 1