Toon posts:

msn cam "afluisteren" door 3e persoon mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe waterdicht camsessies en chatsessies zijn via msn.
Zou iemand heel simpel kunnen inbreken in de sessie en meeluisteren en kijken en eventueel opnemen?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 11:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Nee, als jij en je 2e partner de pc goed hebben beveiligd, wordt dit erg moeilijk. Tenzij iemand op 1 van de nodes waarover het verkeer heen gaat inbreekt. En dat is ook vrij lastig

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 08-08-2004 18:43 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik denk dat de vraag van TS meer specifiek is of het verkeer tussen twee MSN messenger clients encrypted verloopt.

• n00bs
  • Laatst online: 28-08 11:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Maar dat is het niet :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Volgens mij zal dat niet zo simpel gaan. Maak je dus geen zorgen... tenminste: waarom vraag je dat? Bang voor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 18:39:
Ik vroeg me af hoe waterdicht camsessies en chatsessies zijn via msn.
Zou iemand heel simpel kunnen inbreken in de sessie en meeluisteren en kijken en eventueel opnemen?
Ik zou geen dingen doen waar je spijt van krijgt als ze ooit uitlekken :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
In het algemeen moet elke gebruiker zich realiseren dat alle verkeer in principe af te luisteren of te onderscheppen is en uiteindelijk ook onderschept zal worden indien de bevoegde instanties daartoe aanleiding zien.
Als je je privacy wil garanderen, maak dan gebruik van encryptie waarvan de veiligheid vastgesteld is. Let wel dat verzender en onvanger van dat verkeer uiteraard wel regegistreerd (kunnen/zullen) worden.
link: Bits of freedom

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 08-08-2004 19:08 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk is het gewoon onversleuteld H.323 (of welke standaard het ook is) verkeer.. in principe kan iemand die bij jou in het netwerk zit (bij draadloze netwerken of netwerken met een hub) dat met bepaalde tooltjes zo onderscheppen en op z'n schijf opslaan om het later eens rustig te bekijken. Maar er zijn geen kant en klare tooltjes voor die dat zomaar ff doen.

Verwijderd

als diegene zn/dr webcam word afgetapt merk je dat toch ? als er een lampje brand :)

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op 08 augustus 2004 @ 18:58:
Volgens mij zal dat niet zo simpel gaan. Maak je dus geen zorgen... tenminste: waarom vraag je dat? Bang voor?
Ik ben nergens bang :) alleen wel op mijn privacy gesteld.
Camchat vervangt nogal de telefoon en tja niet iedereen hoeft al mijn gesprekken te horen.
Je ziet nogal captures van allerlei intressante camsessies en dan begin je te denken :| hoe makkelijk is dat voor een kwaadwillend persoon.
Ik neem dus maar aan dat de captures altijd door 1 van de 2 personen op het internet vliegen ;)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Er was ooit eens wel iets dat je gesprekken van anderen kon volgen, maar dit was een bug in MSN en kwam 'zomaar' langs zonder dat je er iets voor hoefde te doen (lees: hacken, sniffen etc). Maar ik denk dat dit intussen wel is verholpen :)

• MaTriCX
  • Laatst online: 18-07-2024
Het is in ieder geval niet onmogelijk. Toch moet je wel veel moeite doen om het te kunnen afluisteren. Ik weet wel dat je een hook kunt maken waarmee dit kan, maar dan moet het applicatie zijn die lokaal draait :) Dus zolang je geen rare programma's hebt draaien is het redelijk safe.
Geef alleen geen creditnummers door e.d. ;)
Pagina: 1