Toon posts:

Linksys befsr81 hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik zit met het volgende probleempje, ik heb een Linksys befsr81 router. Als ik een tijdje aan het internetten ben (altijd verschillend) dan klapt internet dr opeens om een vage reden uit. Wanneer ik dan de stroom van de linksys afhaal en vervolgens weer erop zet, loopt het zaakje weer. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Iets meer info:

Als modem heb ik de Alcatel speedtouch v4 modem/router, verder hangt dr een 54mbits access point van linksys aan de router

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Hoe lang duurt dat dan bij benadering?? Ik lees dat het vrij onregelmatig gebeurt maar bedoel je dan uren, dagen of maanden??

Soms crashen routers ook nog wel eens door langdurig en veel P2P gebruik.. geldt dat voor jou ook? Als je bv 2 mensen heb die bv 24/7 eMule draaien kan dat een reden zijn.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 08 augustus 2004 @ 20:53:
Hoe lang duurt dat dan bij benadering?? Ik lees dat het vrij onregelmatig gebeurt maar bedoel je dan uren, dagen of maanden??

Soms crashen routers ook nog wel eens door langdurig en veel P2P gebruik.. geldt dat voor jou ook? Als je bv 2 mensen heb die bv 24/7 eMule draaien kan dat een reden zijn.
Dat ligt eraan, soms is t na een uur, soms na een paar dagen...
P2P wordt niet echt gebruikt hier

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem, bij mij zit het zeker niet in P2P gebruik.

Laatst was ik op wintersport en toen ik terug kwam lag mijn verbinding eruit, terwijl er alleen een webserver draait achter mijn router als ik niet thuis ben.

Wat mij wel opvalt is dat zodra de verbinding dus weg is er geen DHCP adres meer is op de router vanuit de WAN, deze kan ook nier gerefreshed worden. De enige manier om weer verbinding te krijgen is door of de router te resetten of door de verbinding even in te stellen op static IP en dan weer terug te zetten naar dynamic IP.

Ik heb dit probleem trouwens ook gehad terwijl mijn webserver uit stond en ik alleen een VPN verbinding had naar de zaak.

Misschien dat iemand wat licht kan werpen op dit probleem.

Verwijderd

Misschien dat er teveel connecties zijn?

Verwijderd

Ik heb de MTU op disabled (=1500) gezet, hierna heb ik expres e-mule geïnstalleerd (om een hoge doorvoer rate te krijgen), deze staat nu al 4 dagen te blazen zonder problemen.

Misschien dat iemand wat aan deze informatie,

Ook de VPN erbij (e-mule wat afgeknepen) heeft geen problemen meer gegeven.
Pagina: 1