Toon posts:

Onboard of toch Sweex 5.1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit ook met een probleem met het geluid zoals zovelen op dit forum... Daarom hoop ik dat jullie tweakers mij kunnen helpen... :)

Een tijd geleden heb ik een Logitech Z640 5.1 geluidssetje aangeschaft vanwege de lage prijs.... Het geluid bevalt me prima alleen zit met het volgende probleem..

Toen ik het setje een tijd geleden wilde aansluiten op mijn onboard MSI-6566E ATX moederbord bleek dat ik maar geluid kreeg uit 3 van de 5 boxen... Dit kwam volgens de verkoper omdat mijn onboard geluidskaart geen 5.1 ondersteunde... waarna ik een goedkope 5.1 geluidskaartje aanschafte (SWEEX) van maarliefst 15 Euro... Dit was naar mijn zeggen geen geld en als het maar werkte... Dat deed het dus niet omdat ik na het installeren van de drivers zeker een minuut of 2 langer moest wachten voordat ik het inlogscherm van xp kreeg... Dus ik het kaartje eruitgehaald en een aantal maanden zitten teren op ac97 realtek geluid....

Toen na een tijdje de kaart maar weer eens in de pc gepropt en gekeken of ik het toch nog aan de praat kreeg... En jawel.... na een lange tijd werkte het... uit alle 5 de boxen en sub kwam geluid....

Maar toen ik gister DOOM III ging spelen en het surround wou aanzetten bij game options zei het spel tot mijn verbazing dat ik geen surround heb!!! Ik dus hierna even gekeken met films.... muziek en alles en idd uit alle 5 de boxen komt hetzelfde geluid... wat volgens mij niet echt de bedoeling is... Alle instellingen van het kaartje zijn gewoon goed... de juiste stekkers in de juiste gaatjes... de juiste instellingen met het c-media programma enzovoort...

Nu vroeg ik me af of het met mijn moederbord (MSI-6566E ATX) toch nog mogelijk is om met de 3 geluidsingangen een 5.1 surround geluid te maken....

Zoniet... wat is er dan fout met mijn sweex 5.1 geluidskaart... (volgens het internet heeft de geluidskaart geen surround in films maar moet het in games geen probleem zijn)

Alvast bedankt... :)
hoop dat dit genoeg info is zodat het probleem kan worden opgelost

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 18:16 ]