AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Als je de audio als wave of MP3 ripped, dan kan je die bij de meeste cd brand programmas gebruiken om er een audio cd mee te maken.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
ja maar dan heb je een groot nummer...E-Vix schreef op 08 augustus 2004 @ 18:15:
Volgens mij is wat jij hier beschrijft niet mogelijk. Laat staan dat er een programmatje voor is dat automatisch een cue kan aanmaken voor wat je wilt.
Als je de audio als wave of MP3 ripped, dan kan je die bij de meeste cd brand programmas gebruiken om er een audio cd mee te maken.
ik kan wel met chapter factory een lijst maken met de tijden van de chapters maar dat is niet goed genoeg voor een cue...
wel kan ik die tijden zelf in een cue zetten maar dat is best veel werk.
vandaar de vraag of dat automatisch kan.
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
- De wav laad je in EAC in de wave-editor via 'Tools' -> 'Proces WAV'. In het nieuwe venster 'Sound Processing' zie je de hele wav grafisch voorgesteld in de tijd. Met de muis kan je inzomen om de cursur nauwkeuriger te plaatsen.
- Van het "CUE Sheet" menu kies je "Create CUE Sheet". EAC zet automatisch reeds de positie van track 1. Namelijk het begin van de WAV file. Zet de cursor nu nauwkeurig op de plaats waar je track 2 wil laten beginnen. Met de play-toets kan je continu beluisteren.
- Weer van het "CUE Sheet" menu kies je "Insert -> Track start" en de CUE sheet heeft een nieuwe entry.
- Herhaal dit voor alle tracks en sla de CUE Sheet op met "CUE Sheet -> Save CUE Sheet".
EAC kan zelfs automatisch een CUE sheet aanmaken, maar dat werkt enkel als er duidelijke pauzes tussen de tracks zitten.
Verwijderd
Onder het mom van: niet geschoten .......
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/portal.php
Succes
Je hebt helemaal gelijk dat dit een bruikbare manier is, maar waar het (volgens mij) om gaat is dat er op een DVD al chapters zitten tussen de verschillende nummers. De juiste tijden zijn er dus al. Nu moet je ze alleen nog zo makkelijk mogelijk verwerken. En dan is de manier die jij noemt dus niet een enorme vooruitgang.
Ik denk dat ik morgen een begin maak met het scriptje...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
dat zou heel mooi uitkomen dat proggietjeDeeD2k2 schreef op 09 augustus 2004 @ 01:12:
@ SatCP
Je hebt helemaal gelijk dat dit een bruikbare manier is, maar waar het (volgens mij) om gaat is dat er op een DVD al chapters zitten tussen de verschillende nummers. De juiste tijden zijn er dus al. Nu moet je ze alleen nog zo makkelijk mogelijk verwerken. En dan is de manier die jij noemt dus niet een enorme vooruitgang.
offtopic:
Ik denk dat ik morgen een begin maak met het scriptje...
ik w8 in spanning af.
DeeD2k2's Chapter2CUE convertor
Het grootste probleem was (voor)namelijk het zoeken van de benodigde info. Vooral hoe een CUE sheet in elkaar zit was moeilijk te vinden...
Een kleine guide is echter wel nodig:
Rip de audio van de DVD met DVD Decrypter. Open hiervoor het programma en druk op I. Je bent nu in de IFO Mode en de hoofdfilm is geselecteerd. Deze moet je waarschijnlijk ook hebben. Klik anders op een angle van de PGC die je moet hebben.
Ga naar Stream Processing, vink Enable Stream Processing aan. Zorg nu dat enkel de audio track die je wilt hebben aangevinkt is (anders verspil je alleen maar tijd een schijfruimte) en zorg dat, als je deze geselecteerd hebt, er een balletje voor Demux staat.
Ga naar Tools>Setting... en klik op de tab IFO Mode. Zorg ervoor dat in ieder geval Chapter Information – IfoEdit aangevinkt staat. Bevestig met OK
Druk op de knop met het CD en HDD icoontje on het rippen te straten.
Je kan het verkregen bestand omzetten met je favoriete audio convertor. Ik raad persoonlijk BeSweet aan.
Wil je de muziek uiteindelijk op en Audio CD zetten, dan moet je er voor zorgen dat de samplerate naar 44100 Hz omgezet wordt. Anders kan je hem gewoon 48 kHz laten.
En dan kan je eindelijk mijn scriptje gebruiken!
De eerste twee opties invullen lijkt me geen probleem. De framerate, voor de derde optie, kan je in DVD Dec. vinden. het staat in de statusbalk, naast de tijd.
De Chapter information kopieer je uit het text-bestand VTS_xx - Chapter Information - IfoEdit.txt, dat in de zelfde map als het audio bestand staat. Zorg ervoor dat na de laatste chapter een enter staat (anders komen de laatste twee nummers als een nummer op de cd...).
Klik op Convert en in het hokje onder Cue sheet: verschijnt de inhoud van de cue sheet. (Is het niet prachtig!) Kopieer deze naar een leeg text-bestand en sla het op als *.cue.
That’s all folks! Have fun.
Ik heb het script getest in Mozilla Firefox 0.9.2 en Internet Explorer 6 SP1. Als je een andere browser gebruikt ben de dus niet verzekerd van een juist resultaat
[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 10-08-2004 01:34 ]
Bware81, heb je hem nog geprobeerd? Zou jammer zijn als het niet zo is, ik heb hem namelijk half voor jou gemaakt...
Ik vind hem zelf eigenlijk ook wel erg handig. Een DVD naar losse mp3's converteren gaat nu een stuk sneller; ik maak één bestnd dat ik, aan de hand van de cue, met musiCutter in stukjes knip.