Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Zelfbouw pedalen flight/auto sims

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik ben sinds kort verslaafd aan BF Vietnam. Nu heb ik huidig een Logitech Wingman Interceptor die d.m.v. de gameport aangesloten is op de pc. Dit werkt uitstekend, nergens geen problemen mee.

Maar ik wil meer: ik wil voor de helikopters in BFV met pedalen kunnen vliegen, en een wat geavanceerdere joystick hebben. Nu lijkt mij de Saitek x45 een mooie inverstering. Maar de pedalen blijven een probleem: naar mijn weten zijn alleen de CH Pro Pedals te koop, en alleen in deze winkel (geen spam intended): winkel @ schiphol

Nu kosten die dingen 169 Euro! nog meer dan de 2 keer de joystick X45!

Nu moet er wel gezegd worden dat deze pedals tal van functies hebben, maar ik wil eigenlijk alleen maar de functie om mijn rudder te kunnen aansturen via pedals. En liefst niet discreeet maar analoog: zodat de dosering bepaald kan worden.

Ik heb zelf redelijke elektronische kennis (2e jaars elektrotechniek) en heb 2 rechterhanden. Echter de know-how ontbreekt mij. Ik kan echter nog niet programmeren. (heb jaartje C++ gedaan, geen succes)

Is dit te verwezenlijken met 2 potmeters via gameport? Of 2 liniare potmeters, of moet ik het in een andere hoekzoeken.

Ik denk dat hier wel meer animo voor is. Uiteraard is er een voorwaarde dat de kosten van materialen onder de 169 euro blijft.

T60P Widescreen

• Turkish
  • Laatst online: 14-11 23:11

Turkish

zhé germans

Ik heb ooit eens gezien dat iemand het zelf had gemaakt met behulp van een simpele programmeerbare joystick, deze met twee veren verbonden met pedalen zodat beweging naar links rechts van de joystick dus pedaalbewegingen werden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Dat heb ik idd ook gezien.
Maar volgens mij kan je hier ook een ouderwetse muis voor pakken.. waarbij een wieltje een lichtstraal onderbreekt.
Touwtje erom en aan je pedalen, en je voeten bewegen de horizontale/verticale as van je muis. Moet je alleen niet net je muis nodig hebben voor een andere spelfunctie :X

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

een usb joystick kopen en dan de sensors die daar inzitten gewoon gebruiken (mij lijkt dat je dan gewoon die assen kunt gebruiken ingame

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

• Biglines

Biglines

Biglines.nl

je zou je eigen joystick zelfs kunnen aanpassen, als die nieuwe een usb joystick is

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Hier kan je meer informatie vinden over het bouwen van pedalen (en een stuur) voor de pc (via de game/midi-poort).

System specs

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Ik heb het stuur van CH Products, als je meer Flight Simulator speelt dan is het echt een aanrader. Het is degelijk goed spul maar wel voor de fanatiekeling

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Schema:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.foppen1/GoT/Gamepoort.jpg
Tentacle1 schreef op 08 augustus 2004 @ 21:32:
Hier kan je meer informatie vinden over het bouwen van pedalen (en een stuur) voor de pc (via de game/midi-poort).
Deze oplossing is aardig, maar is alleen geschikt voor race games.
Voor een Flight sim moet je de pedalen koppelen doormiddel van een stang; wanneer je het rechter pedaal naar voren duwt, moet het linker pedaal automatisch naar achteren komen en visa-versa.

Sommige pedalen hebben een extra functie, waarbij je ze als rem gebruikt door de bovenkant van het pedaal te kantelen. Maar dit geldt alleen voor "fixwing" vliegtuigen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Biglines

Biglines

Biglines.nl

-Blackbird- schreef op 09 augustus 2004 @ 15:29:
Schema:
[afbeelding]

[...]

Deze oplossing is aardig, maar is alleen geschikt voor race games.
Voor een Flight sim moet je de pedalen koppelen doormiddel van een stang; wanneer je het rechter pedaal naar voren duwt, moet het linker pedaal automatisch naar achteren komen en visa-versa.

Sommige pedalen hebben een extra functie, waarbij je ze als rem gebruikt door de bovenkant van het pedaal te kantelen. Maar dit geldt alleen voor "fixwing" vliegtuigen.
volgens mij wou hij gewoon twee pedalen, die allebij ingedrukt kunnen worden...

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

op de x45 zit volgens mij een rudder, op de x36 in ieder geval wel.
Is natuurlijk handgestuurd en niet voetgestuurd.
Anders moet je dat bovenstaande schema gebruiken.
Kijk ook eens op SimPits.
Succes.

There could be only one, too bad it wasn't me

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Biglines schreef op 09 augustus 2004 @ 19:27:
[...]
volgens mij wou hij gewoon twee pedalen, die allebij ingedrukt kunnen worden...
Nope, hij wil iets vervangens bouwen voor de CH Pro Pedals. En die zijn dus gekoppelt.
Dat is het wezelijke verschil tussen race pedalen en Flightsim pedalen. (Rudder) Het schema is misschien wat complex, maar ik neem aan dat een 2e jaars elektrotechniek daar wel raadt mee weet. :)
In principe heb je maar 1 potmeter nodig.
(Van de 4 die op een gamepoort aanwezig zijn.)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 09:37

Belgar

Archmaster ranzige code..

voor battlefield: de logitech extreme 3D pro. hier kan je de rudder besturen dmv het verdraaien van de pook zelf. Hoewel pedalen natuurlijk wel echter lijken. Alleen de speedcontrol is wat onhandig. Is een USB joystick en werkt prima samen met battlefield vietnam.

...Als het maar werkt

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
-Blackbird- schreef op 09 augustus 2004 @ 15:29:
Schema:
[afbeelding]

[...]

Deze oplossing is aardig, maar is alleen geschikt voor race <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=games&v=56">games</a>.

Ben weer terug van onverwacht weekje zeilen, vandaar dat ik lang niet meer gereageerd heb over wat ik wel en niet -zou- wil(len).

De post van Tentacle1 was een goede aanrader (zeer goede tutorial voor zelfbouw), maar heeft indd niet de as tussen de 2 pedalen (hier heb ik pas na Blackbird's tip aangedacht).

Echter met een beetje creativiteit en de informatie van de site van Blackbird moet ik al heel ver kunnen komen. Echter mijn vraag is nu -begrijp het schema helemaal-, dit betekent als alle 2 de pedalen (gekoppeld) neutraal staan, 1 potmeter dus op 50 k staat (100k/2). Als ik dan het linkerpedaal indruk dan wordt bijv. de potmeter 0k, en als ik het rechterpedaal indruk wordt de potmeter 100k. Right? of zit ik ernaast.

De functie van beide pedalen indrukken, en dan remmen vind ik leuk, maar is denk ik te moeilijk om dat niet te gevoelig te bouwen.

Ik zat zelf te denken veel met aluminium profielen/buizen te werken om het gekoppelde gedeelte zelf te maken.

ps de site van SimPits is erg uitgebreid, alleen daar staat nou net geen article in over zelfbouw pedalen.

Mijn conclusie: ik ga het een kans geven (tijd is groter probleem, creativiteit niet, vriend van me doet werktuigbouwkunde, 3e jaars). En het lijkt erop dat we met de elektronica voor ongeveer 40 (max?)euro klaar zijn (dure, slijtvaste potmeter lijkt mij het duurst, eventueel gesloopt uit oude joystick?). aan hout/alu lijkt mij dit max 20 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=euro&v=56">euro</a>, dus het lijkt mij wel rendabel.

[toevoeg] (#&%#()%&)#% ik heb allerlei elektronicawinkels afgebeld: Technica Nijmegen, Coditronix/Display Eindhoven, Brigatti Eindhoven. En nergens kunnen ze me helpen aan slijtvaste goede, potmeters, allemaar die standaard merken, waarbij van loop van tijd de slijtage optreedt. Ik ga nu maar es mijn oude joystick onder handen nemen, kijken of daar een potmeter inzit, of een ander systeem. Valt me toch tegen, dat dat zo moeilijk te vinden zou zijn. [/toevoeg]

[ Voor 12% gewijzigd door Seesar op 14-08-2004 12:55 ]

T60P Widescreen

Verwijderd

koop een Logitech Wingman Formula GP en sloop de pedalen eraf.
kost je dan 42 euro ,en je hebt er gratis een stuur bij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 13:27 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Volgens mij is de joystick die je hebt een digitale joystick, op die manier pedalen aansluiten gaat dan niet werken.
Of je joystick moet ook analoog kunnen werken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Een beetje oftopic misschien maar wij hebben die pedalen toen besteld in paderborn in duitsland bij aerosoft, was wel prijzig maar de moeite waard.

www.aerosoft.de

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik heb hier nu thuis een logitech interceptor (gamepoort) en samen met mijn nostromo n50 (soort keyboard) usb doet ie het gepaard in battlefield. Gaat erom hoe je de knoppen instelt. Ik hoop iig wel dat game en usb gepaard gaan in dit digitale tijdperk.

De tip om de pedalen van een stuur af te slopen: zijn geen vliegtuig pedalen, en mijn vraag is dan: kan ik die zonder menig soldeerwerk van het stuur afslopen en zonder probs op de game/usb poort aansluiten?

T60P Widescreen

Verwijderd

Je kan ipv potmeter beter hall effect sensoren gebruiken. Die slijten tenminste niet.

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-11 00:58
oud topic, ik weet het!
Maar aangezien ik zelf ook weer geinteresseerd raak in de pedalen bij helikopter flightsims, ben ik eigenlijk welnieuwsgierig of het topicstarter is gelukt zelf wat te maken.

De pedalen zijn volgens mij namelijk vrij prijzig:
http://www.chproducts.com/retail_flash/index.html voor 150 dollar

En die andere set (http://www.aerosoft.de/sh...ht_deck_series_rudde.html) kost zelfs 350 euro!

Zou fijn zijn als er ook een setje is wat redelijk werkt en toch betaalbaar is..

[ Voor 9% gewijzigd door IJzerboot op 03-10-2005 13:42 ]

Pagina: 1