BitTorrent met Draytek router en ADSL-modem

Pagina: 1
Acties:

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 09:57
Hoi Tweakers,

ik heb laatst BitTorrent gedownload, en als ik deze gebruik valt het me op dat de downloadsnelheden erg laag zijn, ongeveer 5-15 kB/s (uploadsnelheden liggen rond het maximum, 35 kB/s). Er zijn echter wel veel seeds en peers, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb ADSL Lite van Planet Internet, dus dat is ook zeker niet de beperkende factor. Ik heb een ADSL Speedtouch 510 single-user modem, en een router, de Draytek Vigor 2200 Series. De situatie is als volgt: aan de router hangen 2 computers, die hun IP-adressen automatisch verkrijgen d.m.v. DHCP (192.168.1.x). De computer waar BitTorrent op draait heeft als IP-adres 192.168.1.12. In de router heb ik 'Open ports' aangezet op de BitTorrent-poorten, nl. de range 6881-6999. Dit had geen effect op de downloadsnelheid, en toen heb ik 'Port forwarding' gedaan op slechts de eerste poort 6881, want ik kon daar geen range invoeren. Ook dit had geen effect. Vervolgens heb ik DMZ geprobeerd, maar dit mocht ook niet baten. Blokkeert mijn ADSL-modem soms nog poorten, zodat deze gegevens niet aankomen bij de router en deze dus niets kan doorgeven? Of geeft het ADSL-modem wel alles door, en heb ik de router nog steeds verkeerd ingesteld? Hopelijk weet iemand het antwoord, want ik heb al de hele middag gezocht naar een antwoord :)

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
je kunt altijd DMZ Host Setup proberen. Tevens zit er bij de Azereus client een test functie in of poort 6881 doorkomt... wel zo makkelijk

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• RobertDH
Als ik DMZ instel, dan werkt het nog niet. Azureus geeft dan nog steeds een NAT-fout aan, terwijl al het niet-herkende verkeer naar mijn PC geroute zou moeten worden.. :?

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
heb je niet de interne firewall van windows xp (of een andere) aanstaan?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
probeer ff een andere poort in te stellen (ook ff in azerus doen) en deze door te mappen

kheb deze ellende ook wel es gehad met mn draytek, en dit was vreemd genoeg voor mij de oplossing

CISSP! Drop your encryption keys!

• RobertDH
De interne firewall van Windows XP staat uit. Maar heeft de Speedtouch misschien ook een firewall, zodat de gegevens door twee lagen beveiliging heen moeten? Een andere poort gebruiken heeft overigens geen effect op de snelheid.

• RobertDH
Het probleem is gefixed! Ik had nog even wat dingen geprobeerd, en ik ging dus mijn router rebooten...en dit heeft geholpen! Mijn downloadsnelheden liggen nu rond de 50 kB/s :D

Verwijderd

Bedenk wel dat bit torrent werk op basis van het principe hoe meer je upload hoe sneller de download. dus dat zou je snelheid ook nog kunnen beinvloeden
Pagina: 1