Waarom kan ik niet meer langzamer branden?

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hoi,

Na een reinstall van mijn xp machine kan ik ineens mijn dvdr-etjes niet meer op 2x snelheid branden.
Nero zegt me gewoon dat ik dat dvdr-etje niet op 2x mag branden.
Ik heb mijn firmware van mijn dvdfikkertje geupgrade dus daar zal het wel door komen..
Maar ik mis gewoon een beetje 'waarom' ik niet gewoon op 2x kan branden als ik dat wil.. 4x is het laagste... maar ik wil 2x
Dan slikt mijn stand-alone dvd-speler ze tenminste, omdat de putjes wat dieper gebrand worden. Op 4x slikt mijn dvdspeler ze mooi niet meer.

Wie is er zo leuk om voor mij te beslissen dat ik niet meer op 2x mag branden?
Ik kan vervolgens een hele stapel dvd-r'etjes wegpleuren omdat ik ze toch niet kan kijken als ik ze op 4x brand..

Verwijderd

probeer het eens met verschillende soorten schijfjes:-) mss kan je dvd speler wel 4x gebrandde schijfjes lezen van een ander merk (verbatim is een aanrader)

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Wat is dan de reden geweest om firmware te upgraden? Werkte iets niet lekker?

Misschien dan gewoon terug naar de oude firm?

Verwijderd

M.I.G. schreef op 08 augustus 2004 @ 23:01:
Wat is dan de reden geweest om firmware te upgraden? Werkte iets niet lekker?

Misschien dan gewoon terug naar de oude firm?
Normaal upgraden ze de firmware zodat je writer met meer media overweg zou kunnen en betere prestaties kan neerzetten. op elke dvd en cd staat een soort code in dat plastic ringetje in het midden, deze code zegt hoe je writer optimaal kan branden op dat schijfje. Na een firmware upgrade "herkent" je writer meer mediacodes en kan dus beter branden

uitzonderlijk lost een fimware upgrade ook bugs op of kan je na een upgrade sneller branden

je kan ook hetvolgende doen :

je downgrade de firmware terug, brand al je oude schijfjes op 2x, je upgrade je firmware weer en je zoekt schijfjes die wel op 4x werken in je dvd lezer.

De meeste nieuwe dvd players werken beter met + dvd media, en de meeste oudere dvd players werken beter met - dvd media.

Hope this helps a little

• xzenor

xzenor

Topicstarter
mjah ik heb hem nu maar weer gedowngrade en kan weer op 2x fikken..
hij heeft inderdaad wel wat meer moeite met dvd-r maar dan nog..

Ik snap dat je schijfjes niet sneller kan branden dan waar ze voor gemaakt zijn, maar op een lagere snelheid moet dat toch gewoon kunnen?
Ik snap gewoon niet waarom de 2x er tussenuit gelaten wordt..
Als ik op 2x wil branden dan moet dat toch gewoon mogelijk zijn?
waarom zou de firmware mij mogen dwingen om iets op minimaal 4x te branden?
Neemt het zo ontzettend veel extra ruimte in beslag om al die snelheden op te nemen in de firmware ofzo? Dan snap ik er tenminste nog 'iets' van....

Verwijderd

possamai schreef op 09 augustus 2004 @ 00:19:
[...] maar op een lagere snelheid moet dat toch gewoon kunnen?
Ik snap gewoon niet waarom de 2x er tussenuit gelaten wordt..
Als ik op 2x wil branden dan moet dat toch gewoon mogelijk zijn?
waarom zou de firmware mij mogen dwingen om iets op minimaal 4x te branden?
Neemt het zo ontzettend veel extra ruimte in beslag om al die snelheden op te nemen in de firmware ofzo? Dan snap ik er tenminste nog 'iets' van....
Zal vast de spreekwoordelijke luiheid zijn van programmeurs...

En t feit dat iedereen tegenwoordig sneller wil....

offtopic:
om weer zwaardere applicaties te kunnen draaien, zodat de extra snelheid van t systeem niet meer benut wordt...

Mijn vraag: Waarom wil iedereen steeds sneller, terwijl de absolute snelheidswinst "nul" is?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Let wel dat de kwaliteit van de opname niet per definitie beter is bij lagere snelheden. Deze discussie is al ontelbare keren gevoerd, vooral voor CDR. Ook objectieve testen met BLER metingen geven aan dat de beste snelheid lang niet altijd de laagste is. Het is namelijk ook een feit dat de hardware geoptimaliseerd is voor de maximale brandsnelheid.
Probeer eens te mailen met support@fabrikant, meld je probleem en vraag eens om meer info. Vergeet niet ook de mediacode van de door jou gebruikte schijfjes te vermelden.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
de mediacode is wat er op die binnenste ring van de dvd-r staat neem ik aan.
Ik heb gemailed met de support van drv-update namelijk en dit was het antwoord:
quote: www.drvupdate.com support email
1. We will release the latest firmware on BTC website or you can install the
LiveUpdate utility so that you can get the latest information about your
drive.

http://www.btc.com.tw/eng...ver_download_dvd_dual.htm

2. We will release the Media Support List on BTC website that is for user's
reference. You can check out which media can be supported with DVD DUAL
drive. If you can provide the MID code for me to check out that will be
best.

http://www.btc.com.tw/english/3-2-1MediaSupport.htm

3. For Nero software version, I suggest you can use the bundle with this
drive as we have done the all test on BTC side.
Nou, optie 1 was dus nu nog effe niet een oplossing omdat ik dan dus naar de nieuwste firmware upgrade die me niet meer toelaat op 2x te fikken.

de MID code uit optie 2 is waarschijnlijk die mediacode waar je het over hebt.

Optie 3 is geen optie... Is voor het eerst dat ik een versie van nero tegenkom die ook daadwerkelijk alleen met mijn dvd-rw drive werkt :( en vervolgens kan ik dus mijn mijn cd-rw drive niet meer fikken.. dus dat schiet niet op. (ja ik kan ook cd's branden in mijn dvd brander maaar daar gaat het niet om)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
De mediacode staat niet op het schijfje geprint. Je kunt deze uitlezen (van een beschreven DVDR) met bijvoorbeeld DVDIdentifier of DVDInfoPro (freeware).
Je krijgt dan als je op het tweede icoontje 'media-info' klikt een scherm vol informatie met o.a. :
code:
1
Media code/Manufacturer ID                                    CMC MAG F01

Dat is de mediacode (In dit geval een Memorex DVD+R 4x)

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 09-08-2004 13:28 ]

Pagina: 1