[XP] Windows start niet meer op na installatie SP1

Pagina: 1
Acties:

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02
Jaja, het lijkt wel alsof ik tegenwoordig dagelijks tegen problemen aanloopt mbt Windows XP :/

Na enkele dagen geleden Windows opnieuw geinstalleerd te hebben dacht ik zonet; laat ik SP1 eens installeren. Het gevolg: een windows installatie die niet meer boot. Bij het opstarten blijft het scherm zwart (geen bootlogo) en verder gebeurt er niks. Ook veilige modus werkt niet, je ziet dat de eerste 10 systeembestanden geladen worden en daarna blijft ie steken bij een bestand en gebeurt er niks meer.

Overige relevante feiten:

- Ik probeer SP1 te installeren op een WD Raptor Serial ATA schijf die aangesloten is op een VIA RAID controller.
- Het installeren van SP1 gaat wel goed op deze computer bij een IBM 45GXP schijf (verder identieke hard en software config).
- Heb tweekeer geprobeerd SP1 te installeren, beide keren het zelfde resultaat (vastloper bij booten).
- Ik gebruik de laatste drivers voor al mijn hardware (muv van de USB 2.0-drivers aangezien dat lastig gaat zonder SP1)
- Wanneer SP1 geinstalleerd helpt het ook niet om op te starten met de "last known good config" of zelfs Windows te repareren met de Setup CD (dmv het opnieuw installeren van windows).

Wat blijft er nog over wat ik kan proberen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je al eens overwogen om van je eigen installatieCD een nieuwe, SP1 slipstreamed CD te bakken en het daarmee te proberen?

[rml][ XP] Streaming SP1 en bootable cd maken[/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2004 17:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Maat van mij had dit onlangs ook, na een tijd zoeken hadden we de cam eens uitgetrokken (usb) en dan wou ie starten 8)7

March of the Eagles

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:02
BackSlash32 schreef op 08 augustus 2004 @ 17:16:
Heb je al eens overwogen om van je eigen installatieCD een nieuwe, SP1 slipstreamed CD te bakken en het daarmee te proberen?

[rml][ XP] Streaming SP1 en bootable cd maken[/rml]
Als ik dat doe ga ik het wel proberen met SP2, die moet binnen weekje toch wel online staan :)
Hacku schreef op 08 augustus 2004 @ 17:29:
Maat van mij had dit onlangs ook, na een tijd zoeken hadden we de cam eens uitgetrokken (usb) en dan wou ie starten 8)7
Ik zal dat es proberen wanneer ik 't probleem weer heb, heb zonet maar eerst weer een image zonder SP1 teruggezet.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als Windows een nieuw USB-apparaat detecteert (of denkt te detecteren, bijv. als iets van poort gewisseld is) dan wil het opstarten nogal eens misgaan ja. Die dingen kun je beter inpluggen terwijl het systeem al draait.

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter Tinus op 08-08-2004 19:17 ]

Professioneel Hyves-weigeraar