Toon posts:

Email verzenden naar Tsjechie

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een vreemde vraag,
maar ik heb een mail adres gekregen van een vakantie vriendin.
Die woont in tsjechie, maar in dit email adres staat een gek teken:
namelijk een a met een streepje erboven: À (streep naar rechts)

Als ik dit in outlook intik, (de a, kopieer ik uit word bij het menu: invoegen > symbol)
en een mail verzend naar het betreffende email adres krijg ik hem steeds terug v/d mail master, met dat het adres niet bestaat.
Ook een a met een streepje naar links wil ook niet lukken.

Moet ik een apparte handeling nog uitvoeren ofzo voordat ik 'vreemde' tekens kan gebruiken in email adressen?

Verwijderd

Dit soort tekens komen ook nooit voor in e-mail adressen. Probeer het eens met een gewone A.

Verwijderd

ik weet niet of het werkt, maar misschien zou je je toetsenbord op tsjechie's moeten zetten (ik had ook een probleem met mails verzenden in turkije, wat bleek, tobo stond op turks ingesteld terwijl ik met nederlandse tekens was aan typen, wat gedaan : tobo op nederlands gezet)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Accenten in emailadressen zijn niet toegestaan volgens de standaard.
Zie:
kan een é in een emailadres ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 16:04:
Dit soort tekens komen ook nooit voor in e-mail adressen. Probeer het eens met een gewone A.
maar buitenlandse emails.. zoals tsjechen en weet ik ut wat hebben altijd van die gekke tekens in hun alfabet volgens mij toch?
hun toetsenbord is alleen maar zo volgens mij

een normale a pakt hij niet iig

Verwijderd

Topicstarter
Dit krijg ik terug:

It is also possible that a network problem caused this situation, so if you are sure the address is correct you might want to try to send it again. If the problem continues, contact your friendly system administrator.

Host sezuam.cz not found.

The following recipients did not receive this message:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 16:08 ]

• Henk007
Probeer eens seznam.cz

seznam.cz

[ Voor 59% gewijzigd door Henk007 op 08-08-2004 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
yeahhh hij doet ut!!!
je bent een schaT!!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

vraag me wel af hoe dat dan bijvoorbeeld in duitsland met die ringel-S gaat.
Dat is een officiele duitse letter maar ik krijg het idee dat die dan niet in een email adres gebruikt kan worden..

Klopt dat?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Klopt. E-mail adressen zijn beperkt tot de standaard 26 letters van het alfabet (cijfers en andere dingen niet meegeteld).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
possamai schreef op 08 augustus 2004 @ 18:14:
Die wordt geschreven als 'ss', de u-umlaut als 'ue', o-umlaut als 'oe' etc.
Klopt dat?
Ja dus.

Hoewel sinds een paar maanden in Duitse DNS servers ook de tekens met umlaut etc. officieel mogen voorkome, maar hoe/of dat dan werkt met alle mailprogramma's weet ik niet.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

wat een bullshit....
dat moet niet mogen vind ik zelf..
typ je effe een web adres in kan je eerst jezelf de **** gaan zoeken voor je die a met die umlaut gevonden hebt..

Strax komen die fransen ook met dat soort acties..
dan kan je je vreemde tekens tooltje uit windows wel permanent open laten staan..
Vervolgens kan geen hond dan meer zo'n website vinden omdat ze toevallig het streepje naar de verkeerde kant hebben ofzo...

Dat zou echt een puinzooi worden...................

• Henk007
Wilke schreef op 08 augustus 2004 @ 18:22:
Hoewel sinds een paar maanden in Duitse DNS servers ook de tekens met umlaut etc. officieel mogen voorkome, maar hoe/of dat dan werkt met alle mailprogramma's weet ik niet.
Heb je daar een bron of RFC oid van ?
Wat dat betreft ben ik het volledig met possamai eens, maar gelukkig worden wijzigingen in de structuur cq. organisatie van het Internet altijd (kind of) democratisch genomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Henk007 op 08-08-2004 18:38 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45
Volgens mij mag je enkel de tekens uit de ascii-tabel gebruiken toch?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Henk007 schreef op 08 augustus 2004 @ 18:36:
Heb je daar een bron of RFC oid van ?.
Stond volgens mij op Tnet een paar weken terug,

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Fire69 schreef op 08 augustus 2004 @ 18:41:
Volgens mij mag je enkel de tekens uit de ascii-tabel gebruiken toch?
Dat zou dan echt een rotzooi worden. Want dan heb je bijvoorbeeld DEC 1 en dan krijg je een END :p

http://www.asciitable.com/

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Henk007 schreef op 08 augustus 2004 @ 18:36:
[...]

Heb je daar een bron of RFC oid van ?
De bron: nieuws: Duitsland start met speciale tekens in internetadressen (let op de datum van het bericht).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Henk007
Thanks, had ik nog niets over gelezen. Het werkt overigens backward compatible via ACE encoding van de speciale characters.
Zie ook RFC3490

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 08-08-2004 20:26 ]

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
possamai schreef op 08 augustus 2004 @ 18:14:
Dat is een officiele duitse letter maar ik krijg het idee dat die dan niet in een email adres gebruikt kan worden..

Klopt dat?
Het is geen officiele duitse letter meer ... de 'ss' is nu de standaard geworden. Even zoeken wanneer ze dat ook alweer ingesteld hebben, maar volgens mij een paar jaar geleden.

[edit]
Op 1 augustus 1998 traden in Duitsland nieuwe spellingregels in werking.
Ringel-s
De ß wordt in de nieuwe spelling na een korte klinker vervangen door -ss. Hierdoor zijn bijvoorbeeld Fluß en bißchen veranderd in Fluss en bisschen, terwijl Fuß en Maß – met een lange klinker – hun oude vorm hebben behouden. Voor werkwoordsvormen heeft dit ook gevolgen: de lange klank in bijvoorbeeld verschleißen wordt nog steeds met ß geschreven, de verleden tijd verschliß is echter veranderd in verschliss.
Volgens het IDN (Internationalized Domain Names) is het ook niet toegestaan om domeinnamen met een ringel-S (ß) te registreren, omdat er geen onderscheid kan worden gemaakt tussen de tekens in domeinen als straße.de en strasse.de.

[ Voor 45% gewijzigd door MaTriCX op 09-08-2004 15:14 ]

• Henk007
MaTriCX schreef op 09 augustus 2004 @ 15:08:
[...]
Het is geen officiele duitse letter meer ... de 'ss' is nu de standaard geworden. Even zoeken wanneer ze dat ook alweer ingesteld hebben, maar volgens mij een paar jaar geleden.
offtopic:
Dat is ook nog maar de vraag, een paar dagen geleden hebben twee grote Duitse uitgeverijen besloten de oude spelling te blijven gebruiken.

Spiegel online

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 09-08-2004 23:32 ]

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Henk007 schreef op 09 augustus 2004 @ 15:13:
[...]

offtopic:
Dat is ook nog maar de vraag, een paar dagen geleden hebben twee grote Duitse uitgeverijen besloten de oude spelling te blijven gebruiken.
offtopic:
Ow dat wordt weer leuk dan, maar dat neem niet weg dat het in domeinnamen en emailadressen niet mag (vanwege de verwarring)
Pagina: 1