Toon posts:

Abit NF7 geen 5.1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net nieuw hier, en me niveau op audio gebied ligt niet al te hoog. Ik heb iig een probleem, mischien dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een Abit NF7 (non-S dus), hier zit onboard 5.1 geluid op. Ik had altijd stereo gedraait via de jackplug naar 2 tulpjes op me receiver. Dit werkte allemaal goed, alleen ik had dus alleen stereo geluid, terwijl me receiver 5.1 is natuurlijk.

Nu heb ik sinds kort me receiver met me mobo verbonden doormiddel van glasvezel (digitaal). Dus ik enable me digitale uitgang met de nvMixer van NVidia, en klik op me receiver (JVC RX-5022R) dat hij digitaal geluid moet zoeken. Hij ziet dat hij digitaal signaal binnen krijg, maar dat is geen Dolby Digital maar "Linear PCM", en dat is geen 5.1 maar Stereo. :?

Nu heb ik _overal_ gezocht om toch 5.1 uit me mobo te krijgen via de digitalen uitgang, maar het lukt gewoon niet. De analoge 5.1 uitgangen (jackplug) geven wel gewoon 5.1. :/

Ik weet dat de NF7-S wel 5.1 uit de digitale uitgang geeft, maar de NF7 non-S heeft een andere southbrige, dus mischien ook mindere onboard geluid?

Weet iemand mischien een oplossing voor dit probleem? :)
Alvast bedankt.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:53
Speel eens een dvdtje af in je PC met 5.1 geluid.

Verwijderd

Topicstarter
/me doet Interstella 5555 er in, en ik zie me receiver gelijk naar 5.1 Dolby Digital springen! :)
Alleen met het moment dat ik de DVD opstarte ging het geluid van Winamp en alle andere proggies weg, en volgens NVmixer is er helemaal geen geluid meer. 8)7
Ik ga straks eens een game opstarten, kijken of hij daar ook 5.1 in geef. :)

Sorry voor me no0b actie, maar ik dacht dat DD gewoon altijd bleef, ookal kijk je geen DVD oid.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Er zijn zeer weinig geluidskaarten die geluid bij games naar Dolby Digital kunnen omzetten. De soundstorm is dus 1 van de enige. Jouw moederbord heeft geen soundstorm en kan dus alleen Dolby Digital doorsturen bij DVDs, vandaar dat Interstella het wel doen en games niet. Dat je mixer en andere geluiden het niet meer doen is heel normal wanneer je Dolby Digital direct doorstuurt naar je versterker.

Met de analoge outputs krijg je wel surround sound bij games als je alle kanalen aansluit.

[ Voor 16% gewijzigd door Slogra op 08-08-2004 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de uitleg. :D
Ik kan helaas niet 5.1 analoog aan sluiten op me receiver, dus ik denk dat ik eens ga kijken voor een Abit NF7-S want die heeft toch wel Soundstorm?
Pagina: 1