Toon posts:

[XP_PRO] Geen toegang meer tot C na verkeerd delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist iets heel doms gedaan tijdens het delen. Op 1 of andere manier heb ik geen toegang meer tot de hele C schijf. Als ik opnieuw boot dan reboot ie zodra hij windows wilt gaan runnen. Zelfs veilige modus werkt niet meer (logisch).

Hoe kan ik nu alsnog de rechten weer zo krijgen dat ik acces krijg?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ERD pakken en everyone FC geven.
Daarna de boel weer fixen zoals je dat wil.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PrayingFalcon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 10:56
'Last known good configuration' al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom heel XP niet meer in heh, mijn enige uitweg is dus via een commandprompt.

Verwijderd

Topicstarter
PrayingFalcon schreef op 08 augustus 2004 @ 15:38:
'Last known good configuration' al geprobeerd?
Ja, zelfde probleem. Ook al Active Directory terugzetten geprobeerd, maar helaas...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een reinstall van Windows is een oplossing, een andere oplossing zou zijn om via iets als BartPE je security settings te resetten :)

Overigens - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst zou je dan je bericht willen bewerken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok geen probleem. Ik probeer XP opnieuw te installeren, maar het vervelende is dat hij niet over de bestaande windows heen kan installen. Dan geeft hij telkens foutmeldingen van bestanden die niet gekopieerd kunnen worden, en gaat hij niet verder na het kopieeren van de setup bestanden...

De partitie verwijderen is geen optie want daar staat nog hele belangrijke data op. :'(

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 15:17
Zou het niet aan iets als ntldr ofzo kunnen liggen, had ik namelijk een tijdje geleden ook?

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee, wat wel heel vaag is, is dat na de mislukte reinstall ik het nog een keer probeer en hij nu wel wilt installeren (er kwam ook geen enkele melding dat er al een bestaande configuratie aanwezig was)... even kijken hoe dit afloopt...

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 15:17
Tja, als je hem nu al opnieuw installeerd. Heb je geen backup's van die partitie? Ik heb gewoon een backup thuis gemaakt op een verwisselbare hardeschijf. B) Lekker makkelijk.

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Svzje schreef op 08 augustus 2004 @ 15:54:
Tja, als je hem nu al opnieuw installeerd. Heb je geen backup's van die partitie? Ik heb gewoon een backup thuis gemaakt op een verwisselbare hardeschijf. B) Lekker makkelijk.
Heb wel backups, maar de laatste dagen is er wat belangrijks bij opgekomen. En het is nou niet zo dat ik elke dag een 200 gig partitie ga backuppen.

edit, heb niet goed opgelet hij heeft een 2e install gedaan op de D partitie... aaargh...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 15:59 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

reden temeer om NIET een 200GB schijf in één partitie te laten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 08 augustus 2004 @ 15:59:
reden temeer om NIET een 200GB schijf in één partitie te laten.
Weinig keus als je met videoediting bezig bent...

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:17
Ja, dan is 1 partitie van 10GB voor windows en 190GB voor de rest totaal niet mogelijk nee.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om nog maar te zwijgen over defrag tijden en de tijd die nodig is om zo'n disk te re-ACL'len....
En waarom de *** share je je root dan?
een dir sharen is lang niet zo moeilijk hoor.

[ Voor 35% gewijzigd door alt-92 op 08-08-2004 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
MikeN schreef op 08 augustus 2004 @ 16:02:
Ja, dan is 1 partitie van 10GB voor windows en 190GB voor de rest totaal niet mogelijk nee.
Ik heb liever mijn software ook allemaal op dezelfde partitie. Maar goed, lekker offtopic verder. Intussen ben ik de data aan het overzetten naar een andere partitie, zodat ik zo de C kan formatteren en daarna op D weer de huidige windows map verwijderen...
BackSlash32 schreef op 08 augustus 2004 @ 16:03:
Om nog maar te zwijgen over defrag tijden en de tijd die nodig is om zo'n disk te re-ACL'len....
En waarom de *** share je je root dan?
een dir sharen is lang niet zo moeilijk hoor.
Heb ik niet gedaan, is waarschijnlijk een tijdje geleden gebeurd toen ik mijn pc opnieuw geinstalleerd had en de driveletters verschoven waren.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 16:06 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 16:04:
[...]

Ik heb liever mijn software ook allemaal op dezelfde partitie. Maar goed, lekker offtopic verder. Intussen ben ik de data aan het overzetten naar een andere partitie, zodat ik zo de C kan formatteren en daarna op D weer de huidige windows map verwijderen...
Mja, en offtopic als we gaan (topic is toch geen ruk meer aan, aangezien jij al reinstalled).... het lijkt me niet dat jij 200 GB aan programma's hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
MikeN schreef op 08 augustus 2004 @ 16:15:
[...]

Mja, en offtopic als we gaan (topic is toch geen ruk meer aan, aangezien jij al reinstalled).... het lijkt me niet dat jij 200 GB aan programma's hebt :)
Nee da´s waar, geen 200... maar ik heb het niet zo met 10 gb partities aanmaken (alhoewel na dit voorval het overwegen wel waard is). Ik heb al driveletters genoeg ;)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gewoon met ERD commander de rechten resetten! simpel :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik geloof dat ik dat ook al aan het begin zei, maar goed :P formatten is natuurlijk ultra-l33t 8)7

Pagina: 1