Toon posts:

help pc start niet meer op!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
vanmiddag na een systeem herstel , gaf mijn moederbord een soort van alarm signaal ( abit max3 voor amd 64 ) ik keek bij mijn fanspeeds , en ja hoor een rood alarm bij de cpu koeler. begreep ik niet helemaal :S ( zalman koeler ) .

Nu start de pc niet meer op!, wat moet ik doen?

alvast bedankt!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
draait je zalman nu wel dan of niet ?

kijk als je zalman niet meer draait, en je witte draad aan je zalman maakt bijvoorbeeld geen of slecht kontakt met je aansluiting op je mobo.. of in algemeen gezegt je fan rpm speed wordt niet meer doorgegeven aan je bord denk je abit dat er geen cpu cooler opzit.. dus zal hij zeer zeker niet willen opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
hij draait niet meer nee. alles goed aangesloten... van mijn processor op me mobo ... wat kan ik doen?

Verwijderd

Idd, mijn ervaring is dat op een ABit mobo, dat het Mobo kijkt naar de fanspeed tijdens het opstarten, als deze niet aanwezig is, of te laag! dan start dus niet op.

Wat je kan doen, is er even een andere fan op te zetten, die wel een hoog toerental
heeft en anders je "fan-mate" van je zalman koeler hoger te zetten. (Ervanuitgaande dat je deze dan wel hebt natuurlijk :9 )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 15:40:
hij draait niet meer nee. alles goed aangesloten... van mijn processor op me mobo ... wat kan ik doen?
Probeer een je koeler op een vaste voedingstekker te zetten. Daarmee bedoel ik dat hij dan op een stekker komt van BV een harddisk stekker. De molex.
En NIET meer via je moederbord, kan nl. zijn dat de fan teveel vraagt van je mobo.

Werkt dat ook niet, dan is je fan kaduk, en moet je een andere halen, duh :P

Verwijderd

Topicstarter
hij stond op op die van mate al op z'n hoogst , en in een voedingstekker kan ik em niet doen?, want aan het einde zit een wit stekkertje , dat kan ik niet vanaf knippen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 15:45:
hij stond op op die van mate al op z'n hoogst , en in een voedingstekker kan ik em niet doen?, want aan het einde zit een wit stekkertje , dat kan ik niet vanaf knippen
Ik heb dan een P4 zalman koeler, maar daar zat een verloopje bij, een verloopje van een molex naar een klein stekkertje waar je dan je fan op kan aansluiten.

wat je ook kan doen, is 2 koper draadjes in een floppy power plug stoppen, en dan deze 2 draadjes ook in de plug stoppen van je fan. ZORG er wel voor dat deze draden
elkaar NIET raken uiteraard :9

dan pak je van de voedingsplug de gele en de zwarte en op je fan plug, de zwarte en de rode. zwart op zwart en geel op rood krijg je dan.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 15:49:
[...]

Ik heb dan een P4 zalman koeler, maar daar zat een verloopje bij, een verloopje van een molex naar een klein stekkertje waar je dan je fan op kan aansluiten.

wat je ook kan doen, is 2 koper draadjes in een floppy power plug stoppen, en dan deze 2 draadjes ook in de plug stoppen van je fan. ZORG er wel voor dat deze draden
elkaar NIET raken uiteraard :9

dan pak je van de voedingsplug de gele en de zwarte en op je fan plug, de zwarte en de rode. zwart op zwart en geel op rood krijg je dan.
wat je ook kan doen is stoppen met prutsen en gewoon terug naar de winkel gaan om een nieuwe koeler te halen...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
ja ga wel ff naar de pc winkel ... =/ maar mijn pc is een week oud, ga niet gelijk een koeler van 50 euro kopen :P ,

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

Mentalist

[avdD]

1. Kalmeren. Hou je rustig rustig rustig, hou je rustig kalm en stil.. [/bassie en adriaan]
2. Een rustigere topictitel verzinnen.
3. De manual lezen
4. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
5. Terug naar de winkel gaan met je hele PC. Gewoon op de toonbank zetten met de melding "stuq". Komt wel goed.

En in de toekomst : eerst Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) lezen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.