Toon posts:

[abbo] Afschrift versus internet bankieren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit momenteel met het volgende probleem: Ik ben nu net terug van vakantie, en tijdens mijn vakantie is m'n telefoon kapot gegaan. Ik heb nu zo spoedig mogelijk een nieuwe telefoon nodig -> nieuw abbo (mn oude abbo was toch binnen een maand afgelopen). Het lastige is nu dat ik niet zodanig ' thuis' ben dat ik bij mijn giroafschriften kan, en het is (naar ik weet) vaak zo dat winkels als t for telecom ed een afschrift willen zien.

Nu is mijn vraag: zullen de heren medewerkers van de mobieltjeswinkel een afdruk van mijnpostbank.nl accepteren?

Alvast bedankt :)

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Toen ik mijn telfort abo ging halen, was een kopie van mijn bankpas genoeg. Tevens wordt als vervanging van het afschrift een salarisstrook, huurcontract en telefoonrekening vaste net geaccepteerd. Het gaat erom dat ze je persoonsgegevens kunnen controleren.

Verwijderd

in plaats van een afschrift kan je ook een bankpasje meenemen :)

Verwijderd

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op 08 augustus 2004 @ 15:11:
Toen ik mijn telfort abo ging halen, was een kopie van mijn bankpas genoeg. Tevens wordt als vervanging van het afschrift een salarisstrook, huurcontract en telefoonrekening vaste net geaccepteerd. Het gaat erom dat ze je persoonsgegevens kunnen controleren.
Die gegevens kunnen ze toch gewoon van m'n id halen? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 15:15:
[...]

Die gegevens kunnen ze toch gewoon van m'n id halen? :?
staat daar je rekeningnummer op dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 15:13:
in plaats van een afschrift kan je ook een bankpasje meenemen :)
Ja? Dat zou wel mooi zijn :)
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 15:16:
[...]

staat daar je rekeningnummer op dan?
Em.. nee :+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 15:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort dingen moeten ze wel accepteren omdat er banken zijn die geen bankafschriften meer versturen (iig, de optie daartoe bieden).

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 08 augustus 2004 @ 15:17:
Dit soort dingen moeten ze wel accepteren omdat er banken zijn die geen bankafschriften meer versturen (iig, de optie daartoe bieden).
de postbank iig niet.

ik heb ze wel eens gebeld ofdat ze eens wilden ophouden met die rekeningafschriften, immers:
-bewaarplicht :r
-hoop rommel :r
-gedateerd tov mijnpostbank.nl :r
etc..

mocht niet omdat er een of andere wet uit de prehistorie was die dat verplichtte.

• justice strike
  • Laatst online: 09-02 15:49
het gaat erom dat ze je laatste adres kunnen natrekken. Je paspoort heeft een adres maar die hoeft niet noodzakelijkerwijs te kloppen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:33

Cr3ator

1 bar is geen bar

justice_strike schreef op 08 augustus 2004 @ 15:20:
het gaat erom dat ze je laatste adres kunnen natrekken. Je paspoort heeft een adres maar die hoeft niet noodzakelijkerwijs te kloppen.
Blijft dan zinloos... je zou in theorie binnen 1 dag op verschillende adressen kunnen inschrijven en ondertussen ff je persoonsgegevens laten wijzigen. Kun je een onzinnig adres opgeven.

Maar terug on topic, de gemeente accepteerde een uitdraaitje van 'mijnib-groep' en van girotel in plaats van de normale papieren versies bij m'n belastingkwijtscheldingsaanvraag (leuk voor galgje).

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 15:19:
[...]

de postbank iig niet.

ik heb ze wel eens gebeld ofdat ze eens wilden ophouden met die rekeningafschriften, immers:
-bewaarplicht :r
-hoop rommel :r
-gedateerd tov mijnpostbank.nl :r
etc..

mocht niet omdat er een of andere wet uit de prehistorie was die dat verplichtte.
De ABN AMRO waar ik bij zit bied die optie nu wel, kreeg ze nog maar 1x per maand omdat ik internetbankieren gebruikte, maar maakte ze nooit open, immers, waarom zou ik dat doen, allemaal achterhaalde info.
Sinds kort is het zo dat je veel verder terug kan kijken met IB en je ook die papiieren dingen niet meer kan ontvangen. Gelijk gedaan, scheelt weer een halve boom per jaar voor die dingen :P

Verwijderd

Bij de Vodafone Citypoint vragen ze niet meer om een recent afschrift maar om je bankpas, de enige info die ze willen zien zijn je bankrekeningnummer in combinatie met een pas die op je naam staat ivm automatische incasso. Volgens mij kun je er wel van uitgaan dat bij andere winkels een bankpas laten zien voldoende is.

p.s. afschriften op papier vind ik persoonlijk wel heel makkelijk maar dat is weer een andere discussie :P

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In de Orangeshop bieden ze je de mogelijkheid een afschrift mee te nemen of €0,01 te pinnen, zodat ze je rekening kunnen verifieren. Wellicht dat de andere shops dit ook accepteren?

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Orange = Id + Bankpas & afschrift of 0,01 pinnen
Telfort = Id + Bankpas
Kpn = Id + Bankpas
Vodafone = Id + Bankpas
Debitel = Id + Bankpas
T-Mobile = Id + Bankpas

dus moet geen probleem zijn !!

Verwijderd

MissingDog schreef op 08 augustus 2004 @ 16:00:
In de Orangeshop bieden ze je de mogelijkheid een afschrift mee te nemen of €0,01 te pinnen, zodat ze je rekening kunnen verifieren. Wellicht dat de andere shops dit ook accepteren?
En die ene eurocent krijg je toch wel als korting terug als je een abbo neemt :?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 16:12:
[...]

En die ene eurocent krijg je toch wel als korting terug als je een abbo neemt :?
Je krijgt 'm zelfs terug uit de kassa als je aanvraag afgekeurd wordt :)

Verwijderd

MissingDog schreef op 08 augustus 2004 @ 19:37:
[...]

Je krijgt 'm zelfs terug uit de kassa als je aanvraag afgekeurd wordt :)
Ok dat is wel netjes :)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 17:22

Barca

In Search Of Sunrise

Terw_Dan schreef op 08 augustus 2004 @ 15:31:
De ABN AMRO waar ik bij zit bied die optie nu wel, kreeg ze nog maar 1x per maand omdat ik internetbankieren gebruikte, maar maakte ze nooit open, immers, waarom zou ik dat doen, allemaal achterhaalde info.
Sinds kort is het zo dat je veel verder terug kan kijken met IB en je ook die papiieren dingen niet meer kan ontvangen. Gelijk gedaan, scheelt weer een halve boom per jaar voor die dingen :P
Op zich ben ik het voor 100% eens hiermee. Ik zie ook totaal het nut niet meer in van papieren rekeningafschriften. Echter de Belastingdienst kan tot 5 jaar terug gaan m.b.t. je aanslag. M.a.w. moet je dus gegevens van 5 jaar terug nog aan kunnen tonen. Stel dat er b.v. een bepaald bedrag aan studiekosten van je rekening is afgeschreven welke je op je aangifte hebt staan, en om welke reden dan ook komt de Belastingdienst hier binnen/nabij 5 jaar op terug. Dan heb je toch wel degelijk een akkefiet als je geen papieren rekeningafschriften hebt! Als de ABN AMRO (in dit geval) historie aan zou bieden van 5 jaar i.p.v. 1,5 jaar... veranderd de zaak.

[ Voor 5% gewijzigd door Barca op 08-08-2004 20:58 ]

Pagina: 1